čtvrtek 19. října 2023

Halloweenské dobroty z listového těsta

 Vzhledem k tomu, že už máme říjen, tak mě zase lákalo vyzkoušet nějaké dobroty v halloweenském duchu. Vše jsem musela otestovat už s předstihem, abych vám když tak ještě zavčasu přidala tipy. A protože si myslím, že se mňamky vizuálně i chuťově celkem povedly (teda kdybych je neměla v troubě během uspávání a nepřipekla je), podělím se o ně i s vámi.

Pavouk z listového těsta

Začneme jednoduchým pavoukem. Potřebujete na něj 2 listová těsta. Jedno potřete a naplníte čím chcete – jde nasladko i naslano. Vyhněte se ale moc tekutým náplním a volte spíše něco ve stylu, oříškové máslo, nutella, marmeláda/kečup, šunka sýr atd. Já potřela kečupem, posypala pizza kořením aobložila plátkovým sýrem.

První listové těsto

Obloženo a pokryto dalším těstem

Pak potřebujete skleničku, kterou umístěte doprostřed

Od skleničky vykrojte takový „kříž“

Odeberte vrchní a spodní část

Pak nařežte boky na proužky

A každý z proužků zarolujte, aby měl pavouk hezké nožky

Čarodějnická košťata z listového těsta

Ze zbytků těsta z pavouka jsem udělala „čarodějnická košťata“, ale ještě jsem si i kousek listového těsta ukrojila a udělala víc košťat a jedny s nich jsou i nasladko s oříškovým máslem. 

Obdélník listového těsta potřený oříškovým máslem

Na obdélník položený další listový obdélník a rozdělený na 4 čtverce 

Každý čtverec nařežte tak, jak vidíte na fotce

Teď položte slanou tyčinku (já měla dětské bez soli)

A kolem tyčinky omotejte

Před pečením

Po upečení

Tady i s pavoukem před pečením

Po upečení

Ještě očička z kečupu

A košťata

Líbí se vám takové tematické nápady? Já to miluji! :D Zkoušíte něco ukuchtit na Halloween? :) Můžete mrknou ještě na mé tipy z minulých let :).

8 komentářů:

  1. Mě Hallowen nějak nebere, takže na něj ani speciálně nepeču.

    OdpovědětVymazat
  2. pěkné :) košťata by se dala použít i třeba pro milovníka Harryho Pottera :D

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, tak to by mě nenapadlo. Ten pavouk je boží!! Mnam. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hihi, to je skvělé! Já se letos chystám něco Halloweenské péct, ale žádná sláva to nebude :-D A už beztak vidím, že to zase nebudu stíhat :D Jinak se mi tedy líbí ten pavouk, ale jsem dost překvapená z těch košťat, to by mě vůbec nenapadlo :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Kde ty nápady bereš, to nechápu. Ten pavouk je úplně parádní. Až mě někdy mrzí, že už Halloween nepořádám :( :D Přiznám se, že já nic spešl na halloween tvořit nebudu :) Jen podzimní dobroty :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Moc se mi líbí tvé bezvadné nápady! <3 :)

    OdpovědětVymazat
  7. Pavouka jsme pekli loni na oslavu ke kamarádům a sklidil obrovský úspěch! :D Přiznám se, že posustu těchto halloweenských pečících nápadů obzvlášť z listového těsta archivuji, protože pak přijde pozvánka a já nevím honem, co by upekla xD A věci z listovéha těsta jsou opravdu za pár minut a většinou věci na naplnění doma taky člověk má...koštata tedy přidám na seznam :D Moc děkuji za tip!

    OdpovědětVymazat
  8. Pavouk i košťata na mě letos vyskakovali taky, ale nezkusila jsem 🙂, ale tobě se obojí moc povedlo 🤗

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️