pondělí 12. února 2024

Banánovo-mrkvové muffiny (cupcaky)

 Dnes mám pro vás tip na parádní dobrotu vhodnou i pro děti. Jedná se o banánovo-mrkvové muffiny (případně cupcaky), které jsou slazené jen banánem, a přesto moc dobře chutnají :). Můžete je i naplnit marmeládou a borůvkami, jako jsem to udělala já :).

Potřebujete

Těsto

  • 100 g hladké špaldové mouky,
  • 50 g mandlové mouky (nebo přidat špaldovou),
  • 2 vejce,
  • 100 g másla,
  • 2 banány,
  • 80 g mrkve (odpovídá jedné středně velké oloupané mrkvi),
  • 1 kypřicí prášek,
  • špetku soli,
  • skořice, vanilka dle chuti.

Krém

  • 250 g studeného mascarpone,
  • 200 ml studené smetany na šlehání,
  • citronovou kůru,
  • vanilku,
  • ztužovač šlehačky (ale lze i bez něj),
  • sladidlo dle chuti (ale není ani třeba :D).
  • volitelně marmeláda a borůvky.

Banány rozmačkáme vidličkou a smícháme s najemno nastrouhanou mrkvi. Změklé máslo vyšleháme se žloutky a z bílků se špetkou soli vyšleháme tuhý sníh. Mouku smícháme s kypřicím práškem.

Poté spolu smícháme banánovo-mrkvovou směs s vyšleháním máslem se žloutky a vzniklé těsto přidáme do moučné směsi. Nakonec vmícháme sníh z bílků a libovolně dochutíme skořici a vanilkou.

Naplníme formičky na muffiny a pečeme cca 20 minut na 180 stupňů. Necháme vychladnout.

Pak už záleží, jestli je ještě naplníme, nebo ne.

Na krém stačí vymíchat smetanu se ztužovačem a pak přidat i mascarpone, citronovou kůru, vanilku a podle chuti sladidlo.

Nastrouhaná mrkev

Rozmačkané banány

Vymíchané máslo se žloutky

Smíchané mouky s kypřicím práškem

Banány s mrkví i máslem se žloutky

Sníh z bílků

Vše dohromady

Upečené muffinky

Vykrajujeme

Vykrojeno

Marmeláda dovnitř

Ještě borůvka

A zaplnit vykrojeným kouskem

Zdobíme krémem

Ještě zdobení

Dobrou chuť

A malý pomocník

U nás máme různé muffiny nebo cupcake's moc rádi. Tyto nejsou nějak sladké, ale chutnají dobře :).

A pokud vás baví vykrojené a naplněné muffiny, určitě zkuste i tyto alá buchtičky s krémem :).

9 komentářů:

  1. hezky recept :) to se bude hodit na dětskou oslavu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Týjo tohle vykrajování vůbec neznám! Super vychytávka. Cupcakes mám moc ráda :D Ale většinou se mi s nimi nechce dělat a skončím u muffinů :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají moc dobře, jen já bych vynechala banán :-D nemusím banánové dezerty a jednou jsem zkoušela lívance z banánu a prostě to nemůžu.

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna včera přítel říkal, že bych mohla upéct zase muffiny, nechtělo se mi ale do těch klasických, tyhle zní jako mnohem lepší alternativa :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Já se té mrkvi pořád při pečení vyhýbám a je to asi dost škoda, že mě trauma z jednoho nepovedeného mrkvového dortu tak svazuje :D Tyhle muffiny bych zkusit fakt mohla :D

    A Bit Of Jitt

    OdpovědětVymazat
  6. Pekla jsem banánový chlebíček i mrkvový dort, ale dohromady mne to nenapadlo zkombinovat. Zajímavý nápad, určitě to bude dobré, vláčné.

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna jsem dneska přemýšlela, co bych upekla na oslavu a myslím, že mám výherce. Mám tu mrkev i banány, co je potřebuju spotřebovat, jen skočit do obchodu pro to mascarpone :D Ať muffiny nebo cupcaky, to je u nás vždycky vděčná pochoutka, ty zmízí rup šup :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️