pondělí 26. srpna 2024

Knižní tip – Země snů

 Po delší době jsem se dokopala k sepsání nějaké recenze na knížku. Poslední dobou se mi daří docela číst, jen se mi pak už nikdy nechce do sepisování článků. Tentokrát jsem se ale dokopala, protože tato knížka s názvem Země snů od Nicholase Sparkse si zaslouží mít tady svůj článek. 

Nejprve mi trochu trvalo se do knížky začíst. Příběh je psaný z pohledu dvou osob, ale vždy se jedná o úplně jinou situaci a jiné lidi, zkrátka žádné propojení. 

Jeden popisuje pohled mladého Colbyho, který vede svou rodinnou farmu, ale vzhledem k tomu, že už je z toho každodenního honu úplně přepracovaný, rozhodl se si udělat dovolenou a odjet na chvíli pryč. Tam samozřejmě potká dívku Morgan, do které se zamiluje, navíc je oba spojuje láska k hudbě. On k ní odmalička prahnul, ona taktéž. Každopádně Morgan se hudebního života jen tak vzdát nechce, má už taky dobře vyšlápnuto a chce to dotáhnout daleko. Colby by na to taky měl, ale jeho tíží jiné povinnosti, jak pracovní, tak osobní. S těmi osobními trablemi se Morgan moc svěřovat nechce, ale nakonec to tak stejně dopadne, když musí zničehonic rychle odjet zpět domů... Jeho tetu, které farma původně patřila, potkalo něco strašného a nejen to... Doma se toho odehrálo mnohem víc...

Druhý pohled patří Beverly, která se sice nachází ve stejné době, ale v úplně jiném městě. Se svým synem, který navštěvuje teprve 1. stupeň základní školy, utíká od násilného manžela. Ten však pracuje u policie, takže si Beverly umí jednoduše dohledat, ta to má ale perfektně naplánované – paruky, jízdy autobusem, kdy syn sedí mimo ní, následně stopování atd. Utéct se jí podaří do menšího města, kde i za těch málo peněz, které momentálně má, sežene pronájem v rodinném domě. Dům je trochu z ruky od města, ale to jí nevadí, hlavně, že mají kde bydlet. Syna přihlásí do místní školy, do a z které ho veze autobus přijíždějící k jejich domu (jak to tak v Americe bývá). Ovšem Beverely zatím nenachází žádnou práci, a navíc v domě odhaluje zvláštní s nebezpečná tajemství (drogy, zbraně atd.). Začíná trochu panikařit, navíc dvakrát uvidí nějakého muže, který přijel autem až na její příjezdovou cestu a zkouší, jestli je někdo doma. Nejspíš ji zase dohledal manžel... 

Upřímně mě více bavil pohled Beverly. Vždy jsem se těšila, až bude její kapitola :D. A jak to tak u tohoto autora bývá, tyto dva zdánlivě nepropojené příběhy se samozřejmě propojí. Jak? To vám říkat nebudu, ale prozradím vám, že jsem vůbec netušila, že to nakonec dopadne takto. Neměla jsem ponětí, jak se tyto dva příběhy mohou nakonec proplést, a když už mě něco napadlo, vůbec to tak ve skutečnosti nebylo :D.

Anotace

Oplatí se riskovat pro svůj sen vše? A je možné nechat minulost za sebou? Colby Mills se kdysi chtěl věnovat hudbě. Jeho touhy však jednoho dne zastavila tragédie. Teď sice vede především malou rodinnou farmu v Severní Karolíně, ale využil nabídky hrát v baru U Bobbyho v St. Pete Beach na Floridě, aby si na chvíli odpočinul od povinností. Tam také potká Morgan Leeovou a jeho svět se obrátí vzhůru nohama. Opravdu musí svůj život zasvětit jenom práci na farmě? Ve stejné době, v jiném městě, si Beverly bolestně uvědomuje, že musí utéct od násilnického manžela. Ví, že si už kvůli svému malému synovi musí dát život dohromady. Peníze dochází a nebezpečí narůstá, Beverly proto učiní zoufalé rozhodnutí, které přepíše vše, o čem věděla, že je pravda…

Díky Míše (se kterou si navzájem půjčujeme knížky) jsem už četla i další 2 jeho knížky, o kterých jsem se na blogu již zmiňovala – Přání a Milý Johne. Nicholas Sparks to stejně s tím psaním fakt umí a jeho příběhy vás pohltí (alespoň mě všechny, které jsem od něj četla, to udělaly). 

Tuto knížku (i ty ostatní) můžu určitě doporučit :). Četli jste ji někdo?

4 komentáře:

  1. Já autora neznám. Takže díky za tip, třeba si knížku půjčím někdy v knihovně

    OdpovědětVymazat
  2. četla jsem od něj jen Zápisník jedné lásky a líbil se mi, ale po jiné knize od něj jsem už nesáhla :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem spíše sledující, než čtenář Sparkse. Četla jsem jen jeho knihu To nejlepší z nás a viděla jsem i film - obojí bylo moc pěkné. Nedávno jsem viděla Zápisník jedné lásky - dívat se na to dalo, ale nejlepší z toho, co jsem podle knih autora viděla, to rozhodně nebylo. 🙂

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️