čtvrtek 18. února 2021

Baileys bábovka

V prosinci jsem zkoušela dělat domácí Baileys, když se blížily ty Vánoce. Pár láhví jsem rozdala, ale něco mi také zbylo doma. Přítel tohle nepije, já samotné také ne. Nevadí mi tento alkoholický nápoj akorát v kávě, ale pouze ždibec, takže než bych se toho zbavila, snad bych se už takové kávy i přepila :D. Noa tak mě napadlo upéct bábovku, to přece bude dobrota🍰! A taky že byla, jedl ji i přítel :D. Proto se s vámi podělím o receptík :).

Potřebujete:
  • 300 g polohrubé mouky
  • 150 g erythritolu (nebo jiného cukru)
  • 1 prášek do pečiva
  • 2 lžíce kakaa
  • 5 vajec
  • 250 ml oleje
  • 250 ml Baileys likéru
  • + ztužený tuk a strouhanka na vysypání formy
Postupujete:
Nejprve si vyšleháme vejce s cukrem do pěny. Poté stále šleháme a pomalu vlijeme olej i Baileys. Pak už jen přidáme pečící prášek s prosátou moukou a pořádně promícháme a vytvoříme těsto.

Formu na bábovku si vymažeme kouskem změklého ztuženého tuku a vysypeme strouhankou. Pak do ní vlijeme zhruba 3/4 těsta a do zbytku přidáme kakao, abychom si vytvořili tmavou část a tou vytvoříme další vrstvu bábovky. Pečeme na 180 stupňů zhruba 45 minut a pak vyklopíme.



26 komentářů:

  1. Vypadá úžasně, povedla se ti :)

    OdpovědětVymazat
  2. Bábovku mám ráda, jen si nejsem jistá, jak by mi chutnala její alkoholová verze :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na alkohol moc nejsem, ale tato byla fakt dobrá :D

      Vymazat
  3. No joo bábovka ta nikdy nezklame. Musím ji taky někdy udělat udělala si mi chutě :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bábovka je super, to ano :D. Tak snad bude chutnat :)

      Vymazat
  4. Vypadá skvěle :) Rodiče a bráchové mě poprosili, abych na sobotu (přijedou na návštěvu) upekla bábovku, ale baileys nemám, tak udělám svoji osvědčenou dvoubarevnou, která jim hrozně chutná :D Ale s tím baileys je to dobrý nápad :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Ta osvědčená klasika je taky super, mám moc ráda! :D

      Vymazat
  5. Mňam! Bábovka vypadá krásně vláčná, hned bych si dala kousek 😃🙈.

    OdpovědětVymazat
  6. Já věřím, že může být skvělá, ale bylo mi by líto Baileys, to je poklad :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  7. K tobě snad nebudu už chodit, takové dobroty, mňam. No samozřejmě ji budu opět muset vyzkoušet! :-D
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  8. OMG, tak to musí být dobrota, osobně alkohol v podstatě nepiji, ale dezerty s likérem a tak, to mě naopak hrozně baví!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho taky moc nepiju :D Ale toto byla dobrota :D

      Vymazat
  9. Já domácí Baileys po troškách přidávám třeba do tvarohové máplně, tam je taky moc dobré :) Což mi připomíná, že dneska jsem ho tam úplně zapomněla dát... :D :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, to mě vůbec nenapadlo :D Škoda, že už ho nemám, jinak bych to zkusila :)

      Vymazat
  10. Toto musela byť extra dobrota. Ja mám Baileys moc rada ale asi iba dva poháriky a to raz do roka, potom mi to už nechutí :D
    Nikdy by mi nenapadlo dať ho do bábovky, ale len to spojenie, že Baileys a bábovka mi vytvára neskutočné množstvo slín v ústach :D Určite recept odkladám a vyskúšam.

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto tě chápu :D. Tak doufám, že bábovka nezklame :).

      Vymazat
  11. Panebože mňam! Baileys miluju, takže tohle se mi zdá jako skvělá kombinace! Děkuji za tip, určitě to doma někdy zkusím.:)

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se receptík líbí, snad bude chutnat :).

      Vymazat
  12. Jen jsem si přečetla název věděla jsem, že jí budu muset vyzkoušet! :D Bayleis naprosto zbožňuji! :))

    OdpovědětVymazat
  13. Tak takový recept vidím poprvé :-) a upřímně....tu musím zkusit :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️