pondělí 15. února 2021

Beskydy – Naučná stezka Javořina - Němčanka - Samčanka

I když nám pořád střídavě sněží a občas máme i trochu strach někam vyjet na hory, abychom někde neuvízli nebo někde nezapadli (já jsem na to expert, nedávno jsem ve velkém sněhu sjela do příkopu :D), tak tohle byl zrovna den, kdy jsme si řekli, že vyrazíme! Já už měla šílený absťák a moc se těšila zas na nějakou procházku v lesních horách našich milovaných Beskyd⛰️. Tentokrát jsme vyrazili na Naučnou stezku Javořina - Němčanka - Samčanka.

Údajně tato stezka nebývá příliš přelidněná. Ale v zimním období se na ní vyskytuje poměrně dost běžkařů, protože vede po cyklistických a běžkařských trasách. Koneckonců, těch je všude v horách hodně a nedivím se, užívají si sněhu :). 



Vyrazili jsme tedy ze Starých Hamrů od Samčanky, nejprve chvíli i po žluté turistické značce, protože vedla stejně jako cesta po naučné stezce. To byla ještě pohodička. Poté ale, co se od žluté oddělila, začal pořádný kopec a tentokrát mi dal zabrat :D. Nebyl příliš vyšlapaný, takže jsme se místy brodili sněhem. Vše jsme ale zvládli a užili si krásný zimních panoramat a dozvěděli se nějaké zajímavosti z informativních tabulí. A hlavně se jedná krásně zpracované tabule i s ilustracemi :).





Šli jsme tedy přes Němčanku a Kozí hřbety až k vrcholu Javořina, kde se nachází pěkná zvonice Martin. A od tohoto úseku už jsme se odpojili a nepotkali žádné běžkaře, protože po naší trase už dál stopa nevedla. Napojili jsme se také na modrou turistickou trasu a pomalu se vraceli zpátky.






Protože bylo okolo opravdu hodně sněhu, vyřádili jsem pořádně i psy :D. Házeli jsme jim sněhové kuličky do toho nejhlubšího obsypání a ti chudáci v tom plavali a pořádně si mákli. Ale je to taky ohromně baví :D.














Když nemáte náladu na focení :D

Naučná stezka byla skvělá, jen má blbé zakončení. Poslední, naštěstí dost krátký, úsek musíte jít totiž po celkem frekventované větší cestě. Ale vše jsme zvládli :).


Nakonec to byl teda pěkný výlet. Naučná stezka je hezky udělaná, ale v zimě se v některých úsecích pohybuje větší množství běžkařů, takže pejsky jsme pouštěli jen na některých místech. Délka je necelých 10 km. Jinak se nám trasa moc líbila :).





20 komentářů:

  1. krásné fotky, miluju zimní krajinu :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  2. Beskydy jsou opravdu nádherné! A ta zimní krajina všude kolem ♥. Úplně přesně vím, jak jsi se musela cítit, když jste šlapali do toho kopce, kde byly tuny sněhu a nebylo to prošlapané.. to dá člověku pěkně zabrat :-D.

    OdpovědětVymazat
  3. Wau, to sú krásne fotky! Takáto zasnežená krajiny je nádherná pre pohľad.

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  4. Ty cedule jsou opravdu moc krásné :) Ráda chodím po naučných stezkách :) Ale přiznám se, že prodění sněhem není nic pro mě :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povedly se :) Já vím, taky hltám tvé články o výletech <3 Taky moc to brodění nemusím :D

      Vymazat
  5. Interesting post and lovery photos! Thank you very much )

    OdpovědětVymazat
  6. Ach, to vypadá tak krásně! Nám tu sníh absolutně nehrozí, ale kéž bych mohla jet domů a také někam do hor. Tolik sněhu jsem už hodně dlouho neviděla a ta zasněžená krajina je tak pohádková! Pejsci byli jistě také nadšení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, že tobě chybí :). Já už zase vyhlížím jaro, miluji teplo :D.

      Vymazat
  7. Já bych taky hnedka vyrazila na výlet do hor, chybí mi nějaké pořádné procházky :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, já je taky miluji a vždy mi chybí :)

      Vymazat
  8. Běžkaři jsou v pohodě, horší jsou bobaři :D sice jsem tent rok taky bobovala, ale nelezu tam, kde se chodí a tam kde to je nevhodné :) pak se člověk div nezabije na uklouzaném sněhu.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tak ty jsme asi takto na cestách, po kterých chodí lidi, nepotkali :D

      Vymazat
  9. Opět nádherné fotky, zasněžené lesy jsou pastva pro oči! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to ano :). Ale už se těším na teploučko :D

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️