čtvrtek 22. dubna 2021

10 tipů na podcasty všehodruhu

Patřím mezi lidi, kteří zbožňují seberozvoj, poslouchání názorů a myšlenek od inspirativních lidí, ale i občas nepohrdnu nějakým "obyčejným" tématem na odlehčení, u kterého si člověk odpočine. Takže poslouchám podcasty, a to často. Mám na nich ráda, že u nich můžu třeba péct, věšet prádlo, procházet se nebo když se mi v tom autobuse zrovna nechce číst (ale měla bys Terko, státnice se blíží!), připojím sluchátka do telefonu a už hledám nějaký zajímavý podcast, na který mám zrovna chuť. Tak mě napadlo vám sepsat pár tipů na podcasty, které ráda poslouchám, bude to taková všehochuť :).

Než se vrhnu na konkrétní tipy, chtěla bych zmínit, že k poslechu využívám aplikaci Spotify. Určitě hodně lidí bez androidu bude využívat Apple podcast, ale já nepatřím k "jablíčkovým" majitelům a mám pouze svého milovaného androida :D. Většinu podcastů, ale najdete tam i tam :).

1. Follow Your Magic

Kdo znáte Kristýnku Dolejšovou z projektu ZaNormalníHolky a nyní z Magic Academy, určitě jste zaznamenali, že už se nějakou dobu věnuje i nahráváním podcastů. Tento podcast tedy patří mezi témata osobního rozvoje a já ho můžu všem jeho vyznavačům jen doporučit. Věnuje se totiž ve svých epizodách dost zajímavým tématům a zve si inspirativní hosty. Ze začátku nahrávala opravdovou všehochuť, co se seberozvoje týče, ale nyní se rozhodla nahrávat "seasons", ve kterých se vždy bude zabývat konkrétním tématem. Už vydala svou první sérii, a to na téma emočního jedení a všeho s jídlem a psychikou spojené. Musím uznat, že jsou tyto podcasty velmi zajímavé a moc se mi líbí, takže vřele doporučuji.


2. Tělo a Duše

Podcasty Robina mají něco do sebe. Líbí se mi, že mluví prostě svou osobitou řečí, na nic si nehraje a říká vše narovinu, jak cítí a jak si myslí. Ale jho názory mají něco do sebe a nejsou to úplné blbosti. Jde vidět, že si také leccos prožil (zlomené srdce, party, alkohol, holky...), ale dospěl, zmoudřel a zapracoval na sobě. Věnuje se různým tématům o životě, třeba jako je cvičení, strava, psychika, zdraví (fyzické i duševní), vztahy atd.

3. ŽENÁM

Tento podcast dělají Markétka Frank a Anetka a věnují ho především ženám. Opět patří do oblasti seberozvoje, ale občas vydají i oddechovou epizodu. Markétku sleduji už delší dobu, líbí se mi celkově její tvorba a myšlenky. V podcastu se občas objevuje i nějaký zajímavý rozhovor s hostem a pokud vás zajímá osobní rozvoj, ale i různá jiná témata ze života a jejich životních zkušeností, určitě si podcasty poslechněte.

4. Tantraela

Zajímá vás více i spiritualita? Pokud ano, určitě byste si měli poslechnout podcasty od Michálky (Tantraely), která se hodně věnuje této oblasti. Pro někoho to může být moc "ezo", ale věřte mi, že se jedná o opravdu normální, pohodovou holčinu, z jejíž mluvy to jde opravdu cítit. Ne každému sice spiritualita může sedět, ale mě toto téma moc zajímá, stejně jako síla myšlenky, zákon přitažlivosti a celkově práce s myšlenkami. Navíc u Michálky najdete i jiná témata jako její těhotenství, porod, jak pracovat s penězi (skrze myšlení) atd..


5. Bagniari radio

Podcasty od Bagniari znám teprve chvíli asi zhruba 2 měsíce a objevila jsem je právě díky rozhovoru z Follow Your Magic u Kristýnky. Tato příjemná Slovenka se zaměřuje především na ženské zdraví, správný cyklus a vše okolo něho a ženské síly. Musím přiznat, že jsem toho o cyklu tolik nevěděla a moc mě to zaujalo, takže se chci v této oblasti vzdělávat dále. Pokud vás tedy takové odvětví baví, určitě byste si měli alespoň pár podcastů poslechnout :).

6. Pejskárium

To bych nebyla já, abych nepřidala nějaký podcast se zaměřením na psy, no ne? :D Takže všichni "nepejskaři" tento tip asi můžete přeskočit, ale pokud by vás přesto více zajímala psí tematika nebo byste třeba do budoucna zvažovali pořízení pejska, můžu vřele doporučit. Terezka zpracovává různá zajímavá témata nejen ze psího světa (někdy se zásahem i více do celkové zvířecí tematiky), zve si zajímavé hosty a najdete v jejich podcastech mnoho užitečných informací, rad i inspirací :). 

K dalším zajímavým podcastu z psí tématiky patří třeba Loype nebo Ukecaný pes, což jsou podcasty od velkých a úspěšných firem, které se zaměřují na chovatelské potřeby pro psy a opravdu svému oboru rozumí :).

7. jauuu, PS: to bolelo

Teď něco na odlehčení, a to tuto sérii podcastů od sympatických Slovenek, se kterými se budete popadat za břicho. Věčně se řehtající holčiny, které se věnují vztahům a spíše si ze všeho dělají srandu. Rozebírají různá vztahová témata jako třeba vztah na dálku, nevěra, friendzone atd. Občas se ale člověk opravdu diví, čeho všeho jsou lidé ve vztahu schopni (lidé jim totiž posílají své příběhy na konkrétní téma a někdy to opravdu stojí za poslechnutí). Člověk si hned o něco více váží své drahé polovičky :D.

8. Řešidlo FirstClass

Určitě mnoho z vás zná magazín FirstClass, který se věnuje osobnímu rozvoji a životu (opravdu jsem na tato témata ujetá, já vím :D). Musím se přiznat, že magazín nečtu, občas jsem kdysi zabrouzdala na nějaký článek na webu, ale nic extra. Za to podcasty od Petra Casanovy mě opravdu zaujali a moc se mi líbí. Člověk se vždy dozví nějakou zajímavou myšlenku nebo názor/pohled na určitý problém. Koupila jsem si od Petra 3 knížky, ale zatím jsem přečetla jen jednu :D.

K FirstClass patří i podcast Myšlením na vrchol, který se zase v režii jiného speakra zaměřuje na dosahování lepších výsledků v kariéře, ale i občas ve finančním sektoru. Koho tedy baví téma business, určitě se mu podcasty zalíbí.

9. Se ségrou

Možná někteří z vás znají sestry Nicole a Lucku z A Cup of Style. Já je tedy dříve moc nesledovala, ale našla jsem si k nim cestu právě skrz podcasty, které se mi zalíbily. Věnují se opět tématům ze života, ale i seberozvoji, vzdělávání, práci a mnoha dalším zajímavým tématům. Nově i třeba těhotenství a životu s dětmi, protože obě holky jsou už maminky :).

10. Příběhy zrození

A na závěr jeden podcast pro všechny, které zajímá téma těhotenství a porodu mám tip na rozhovory se ženami a jejich zkušenostmi s těhotenstvím a hlavně porodem. Ano, podlehla jsem různým mateřským tématům a opravdu mě baví si číst a poslouchat různé informace o těhotenství, porodu a péči o miminko. A nejvíce mě právě baví porodní příběhy různých žen, které je v tomto podcastu sdílejí.

Další super podcast ohledně mateřství je MAMA on air, kde se jedna máma a zároveň i porodní asistentka věnuje různým tématům v této oblasti :).


Tak to by bylo z mých tipů vše, občas si poslechnu i nějaký podcast odjinud, ale třeba jen jeden díl, záleží :). Máte také nějaké své oblíbené podcasty? :)

14 komentářů:

  1. Já jsem dřív podcasty hodně poslouchala, ale poslední měsíce mě už úplně omrzely a radši si pustím nějaké YouTube video :) Teď mám ale rozposlouchanou druhou sérii podcastového seriálu Zkouškový a zatím je to super :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, já to měla naopak, dřív hodně YouTube, teď podcasty :D To neznám :).

      Vymazat
  2. Ja nepočúvam vôbec podcasty ale tiež som rozmýšľala že začnem natáčať podcasty len teraz je toho už veľa tak neviem či má význam sa do toho púšťať.

    DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že ano, přece jen je to jako se vším ostatním.. blogerů, youtuberů, influencerů je také hromada, ale vždy se třeba někdo najde, koho tvá tvorba baví :).

      Vymazat
  3. Přiznám se, že ani já nejsem posluchačka podcastů 🙈, jednou jsem si nějaký pustila, ale hlouběji jsem se do toho neponořila 😅, ale věřím, že pro lidi, kteří tam najdou např. své oblíbence nebo kohokoliv dalšího, tak se jim to poslouchá dobře u různých aktivit 🙂. Já jsem věrná písničkám 😄🎶.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, ne každému to sedne :). Písničky si také ráda poslechnu :D.

      Vymazat
  4. Díky za tipy na nové podcasty, spoustu z nich neznám a vypadá to, že mají zajímavá zaměření. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Musím se přiznat, že mě asi nejvíce zaujal jauuu P.S. to bolelo. Mám radši oddechové formáty :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, u tohoto podcastu si skvěle odpočineš a budeš se popadat za břicho :D.

      Vymazat
  6. Nějaké znám a nějaké jsou pro mě úplnou novinkou, takže moc děkuji za tipy!
    Já přidám svoje: Love is on the air, The Coffee Chic Podcast, The Healthy Tapes, The Health Code, Linka, Černá a bílá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač a já také děkuji za tipy :). O některých jsem slyšela, ale neposlouchala :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️