čtvrtek 15. dubna 2021

Zapečené tortily s mletým masem a sýrem

Taky občas rádi zkoušíte ne úplně tradiční recepty? Já ano, a tak vznikl i tento pokus-omyl o zapečené tortilly plněné směsí mletého masa a posypané sýrem. Noa protože se mi tento pokus chuťově povedl (vzhledově už je to trošičku horší :D), tak se o něj s vámi ráda podělím :).

Potřebujeme:

  • 8 ks tortilly
  • 500 g mletého masa
  • 1 cibule
  • 1 menší mrkev
  • 200 g strouhaného sýru
  • majoránka, sůl, pepř, koření
  • 1 vajíčko na potření
Postupujeme:
  1. Cibuli si oloupeme, nakrájíme nadrobno a očištěnou mrkev nastrouháme najemno.


  2.  Poté cibuli hodíme na hlubší pánev s kapkou oleje a necháme zesklovatět. Přidáme k ní ještě mrkev.




  3. Po osmahnutí cibule s mrkví si okořeníme mleté maso, osolíme, opepříme, přidáme majoránku a ještě osmahneme společně s cibulí a mrkví.








  4. Plech si vyložíme pečícím papírem a naskládáme na něj zhruba 4 tortilly. Ze mě si asi moc příklad neberte, snažila jsem se je pokrájet tak, aby zakryly celý plech bez mezer, ale moc se to nepovedlo :D. A na ně vložíme masovou náplň z pánve.



  5. Pak posypeme masovou směs strouhaným sýrem a naskládáme opět zbytek tortil. Zalijeme rozšlehaným vajíčkem a posypeme majoránkou.


  6.  Pak už jen pečeme zhruba 15 minut na 180 stupňů a podáváme. Dobrou chuť.


Sice tohle jídlo nepatří mezi ty nejvzhlednější (už asi taková klasika u mě :D), ale chuťově bylo dobré :). A myslím si, že pokud si z plátky tortil více vyhrajete, tak tyto zapečené tortilly budou vypadat i dobře :).

20 komentářů:

  1. Tvůj recept vypadá zajímavě. Já si doma tortily dělám s kuřecím masem a zeleninovou směsí. Výhodou je, že dovnitř tortily si může člověk zabalit téměř cokoliv :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to jako dobrý recept, jenže já když zapejkala tortily, tak byly tvrdé :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi ztvrdly, ale dole byly příjemné protože nasákly vodu a nahoře mi to nevadilo, protože mám ráda křupavé :D.

      Vymazat
  3. Hmm, vypadá to, že jsem získala skvělou inspiraci na víkendové vaření. Musí být chuťově dokonalé! :))

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je dobrý nápad, mně by nenapadlo tortily zapéct :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tortily mám moc ráda, ale dělám si je dokolečka pořád jen na dva způsoby, tak by bylo fajn to trošku obměnit a zkusit něco nového :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu :). Taky tohle byla pro mě tortilová obměna :D.

      Vymazat
  6. To je dobrý nápad. Nenapadlo by mě je zapéct a ten vzhled bych neřešila vypadá to navíc fajn hlavně že chutná. :)

    OdpovědětVymazat
  7. S tortilami se toho dá vyzkoušet hodně. S přítelem máme nejraději klasické tortily s kuřecím masem, zeleninou a dresinkem a pak to jen zatočit. 😊 Ale už jsem zkoušela z tortil i pizzu a ta taky nebyla vůbec špatná 😉 nebo jsem si jednu tortilu osmahla, pak jsem na ní naházela různé sýry, šunku, přiklopila druhou a z druhé strany opekla a taky mi to moc chutnalo 😊. Občas když něco ukuchtím tak to taky někdy nevypadá moc reprezentativně 😅, ale důležité je, že to chutnalo 😉.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám ráda takové klasické tortily :). Pizzu jsem také jednou zkoušela :). Ta osmahnutá zní dobře! :). Já na ni ještě zkoušela udělat vaječnou amuletu a taky to byla moc dobrota :). Přesně, chuť je nejdůležitější :D.

      Vymazat
  8. Za poslední dobu je to už druhý recept, ve kterém se zapékají tortilly, který na mě vykoukl! Tak to je asi znamení, že bych to měla vyzkoušet :D Tortilly mám hrozně ráda, ale klasicky ,,zabalené" se hrozně špatně jí, a když si je dám zapéct do toustovače, tak je zase nemůžu moc naplnit, protože toho půlka vypadne :D Tak je načase vyzkoušet něco nového!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bude znamení :D. Jo, to je nejhorší i na hambáčích :D.

      Vymazat
  9. Přijde mi to jako líné lasagně... :D Ale náhodou to vypadá dobře. Zrovna mám doma tortily, tak přemýšlím, co s nimi. I když já asi sáhnu po buritech :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takové chudé lasagně :D. To je také dobrá volba :).

      Vymazat
  10. Tak to by mě nenapadlo, vypadá to luxusně. :) a chutně.

    <a href="http://somethingbykatep.blogspot.com/>Somethingbykate</a>

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️