čtvrtek 29. dubna 2021

Slaná buchta se šunkou a sýrem

Často ráda zkouším různé pečení dobrot, ale málokdy se pouštím do něčeho slaného. To jsem se rozhodla napravit, protože přece jen i to slané je dobré a přítel ho má radši :D. Tak jsem vyzkoušela upéct slanou buchtu plnou jen samými dobrotami a musím se o ní s vámi podělit :). Není to poprvé, pamatuji si, že už někdy hooodně dávno jsem ji dělala a chutnala i mamce :D.

Potřebujeme:

  • 200 g šunky 
  • 150 g strouhaného sýra
  • 400 ml mléka
  • 4 vajíčka
  • 1 kypřící prášek
  • 200 g celozrnné mouky 
  • 3 kyselé okurky 
  • sůl, pepř

  1. Nejprve si nakrájíme šunku na kostičky, okurky nadrobno a sýr nahrubo nastrouháme.
  2. Vajíčka vyšleháme, osolíme, opepříme podle chuti a postupně do nich přidáme šunku, sýr, okurky, mléko.
  3. Nakonec vmícháme mouku s kypřícím práškem a vyhněteme nepříliš tuhé těsto.
  4. Zapékací mísu vyložíme pečícím papírem, umístíme do ní těsto a pečeme zhruba 30–40 minut na 180 stupňů. Dokud nahoře nezezlátne a po propíchnutí špejlí na ni nezůstávají kousky neupečeného těsta.
  5. Dobrou chuť!
Nastrouhaný sýr a nakrájená šunka s okurkami

Vymíchaná vajíčka se solí a pepřem


Hotové těsto

Upečený výtvor

Zkoušeli jste někdy nějakou slanou buchtu? Přijde mi to jako fajn ozvláštnění jídelníčku :).

14 komentářů:

  1. Slanou buchtu jsem ještě nezkoušela, ale zrovna kombinace šunky a sýra vypadá velice lákavě 8-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak slanou buchtu jsem ještě nezkoušela 🙈, maximálně takový ten slaný závin 🤗. Ale vypadá dobře, povedla se ti. Jen bych měla přestat koukat na takové články s takovýma dobrotama takhle před spánkem, pak mám akorát hlad a chuť 😅.

    OdpovědětVymazat
  3. Buchta na slano nezní vůbec špatně, nikdy jsem nic podobného nezkoušela, ale je to skvělý tip! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že něco podobného jsem už kdysi zkoušela, ale nepovedlo se mi to, tak od té doby jsem tomu nedala novou šanci :D Ale děkuji za připomenutí! Možná jí zkusím ještě jednou :) Tvoje vypadá moc dobře!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně právě chutnala :D. Tak uvidíš :). Děkuji! :)

      Vymazat
  5. Tak tohle mě ještě nenapadlo, vypadá super. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam opět se ti to povedlo vypadá to moc hezky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️