pátek 2. dubna 2021

Linecké muffiny plněné mákem

Tyto muffinky vznikly ani nevím jak :D. Projížděla jsem různé recepty a viděla jsem něco na podobný způsob (linecké těsto, náplň a nahoře vykrojený obrázek), tak jsem si řekla, že je musím zkusit a dát do toho psí vlnu (klasika u mě :D). A myslím, že se tyto linecké muffiny plněné mákem povedly :).

Potřebujete:
Linecké těsto

  • 200 g celozrnné mouky (hladké)
  • 40 g erythritolu moučka (nebo moučkového cukru)
  • 140 g změklého másla
  • 1 žloutek
  • citronová kůra (z půlky citronu)
Maková náplň
  • 100 g mletého máku
  • 250 ml mléka
  • 30 g krupice
  • 2–3 lžíce erythritolu (cukru)
  • citronová kůra (z půlky citronu) + pár kapek šťávy
  • rum podle chuti
Postupujte:
  1. Na linecké těsto si do mísy prosejte mouku, cukr, přidejte změklé máslo na kostičky, žloutek a nastrouhanou kůru. Propracujte do těsta, které nechte chvíli odpočívat v ledničce (zhruba půl až 1 hodinku).
  2. Mezitím si připravte makovou náplň. Do kastrolu nalijte mléko a nechte ho na plotně prohřát. Poté zamíchejte mák a následně po trochách a za stálého míchání krupici. Promíchejte, přidejte ještě cukr a vařte do zhoustnutí a bodu varu. Poté sejměte z plotny, dochuťte kůrou, šťávou a rumem.
    Do ohřátého mléka vsypat mák

    Uvařená maková náplň s krupicí a cukrem

  3. Z vychladnutého těsta si vždy vezměte kousek, udělejte z něj kuličku a vtlačte do silikonových formiček na muffine po celém obvodu. Nechte si kousek na vyválení a vykrájení vršku na muffiny.
    Vtlačené linecké těsto v košíčku

    Linecké těsto v košíčkách

  4. Do připravených formiček s těstem dejte makovou náplň. Zbytek těsta vyválejte a vykrojte pomocí vykrajovátek jakékoliv ozdoby. Ty dejte navrch muffinů.

    Naplněné muffiny makovou náplní

    Nazdobené muffiny

  5. Pečte ve vyhřáté troubě na 180 stupňů zhruba 20 minut. Po vychladnutí můžete hodovat :). 

Mňam, mňam :D

Doufám, že se vám receptík líbí. Je to taková zajímavá obměna klasických muffinů a náplň můžete zvolit libovolnou. V případě makové dávejte pozor na mák mezi zuby :D.

A protože už tady máme Velikonoce, přikládám ještě jeden odkaz na beránka, kterého jsem trochu editovala :). A přeji příjemné svátky :).


20 komentářů:

  1. Mňam, hned bych si jeden muffin dala ke kávě! :D :))

    OdpovědětVymazat
  2. Jee já miluju mák! Tak ty musím určitě zkusit vypadají parádně! ♥ Povedli se ti. Vypadá to i jako rychlý recept, tak uvidíme jak se mi to povede :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad budou chutnat :). Děkuji a určitě povede! :D

      Vymazat
  3. Tyjo, muffiny s mákem mě popravdě vůbec nikdy nenapadly 😀🙈, ale super nápad! Ty psí obrázky to hezky oživily 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem je nikdy nezkoušela a chutnaly :D. To teda :).

      Vymazat
  4. To jsou úžasné muffiny ♥♥

    OdpovědětVymazat
  5. To je krásné a originální! :) Já teda linecké těsto moc nemusím, ale přítel ho má rád, tak třeba i vyzkouším tento recept, přeci jen lockdown je dlouhý a já už jsem úplně bez nápadů co vařit a péct :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud na něj padne volba, snad zachutná :).

      Vymazat
  6. To mi připomíná, že bych si mohla konečně pořídit nějaké tématické (zvířecí) vykrajovátka :-)

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá moc dobře :) Až teď jsem si všimla, že na tlapičce jsou i jména, no to je krásné :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ty razítka jsou prostě boží ♥ Makovou náplň úplně miluju, takže by mi tyto košíčky rozhodně chutnaly ♥ Ořechová by v nich byla určitě taky luxusní :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou <3 Pamatuji si, že máš ráda mák a tvaroh jako já :). To byla <3.

      Vymazat
  9. Skvělý nápad, vypadá to moc dobře :) a ty vykrajovátka? Jsou krásný <3

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️