čtvrtek 4. listopadu 2021

Čočková omáčka s těstovinami (z červené čočky)

 Už nějakou dobu jsem měla doma červenou čočku a uvažovala, co z ní ukuchtím. Na mysl mi přišly různé karbanátky, ale nakonec jsem dostala chuť na nějakou omáčku, tak bylo vyřešeno. Navíc je tato čočková omáčka rychlá, jednoduchá a chutná dobře :).

Potřebujeme

  • červenou čočku (dávala jsem od oka, cca půl balíku, takže 250 g)
  • kuřecí nebo zeleninový vývar (opět od oka, tak aby byla čočka ponořená a dala se v něm uvařit)
  • 1 menší plechovka rajčatového pyré
  • 1 lžička jablečného octu
  • 1 lžička sojové omáčky
  • 1 lžička worchestrové omáčky (lze vynechat)
  • 1 lžička cukru
  • 400 g zakysané smetany
  • sůl, pepř podle chuti

  • těstoviny
Červenou čočku uvaříme ve vývaru po dobu zhruba tak 15 minut. Poté k ní přidáme vše kromě zakysané smetany a povaříme. Nakonec odstavíme z plotny, přidáme zakysanou smetanu a pořádně rozmixujeme ponorným mixérem. Vrátíme zpět na plotnu a vaříme do bodu varu.

Podáváme s oblíbenými těstovinami.





Je to fakt taková rychlovka, která neurazí. Snědl ji i muž, který je celkem vybíravý, takže asi dobrý :D.

14 komentářů:

  1. Červenou čočku mám ráda, ale už dlouho jsem ji neměla. Děkuji za tip :) My jsme měli před pár dny s babičkou takovou hustou polívku s velkými fazolemi, co vypěstoval strejda :D Díky za komentáře u mě na blogu a za podporu. My jsme normálně s Tristanem takhle neslavili (maximálně dostal jen pamlsky a bylo), ale letos se mi nějak zachtělo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z ní právě moc jídel ještě nezkoušela :D. Není zač :). Tak ta musela být moc dobrá! :D. Není vůbec zač <3. Chápu, když se chce, tak proč ne :).

      Vymazat
  2. Tyjo to je zajimavý nápad, určitě někdy zkusím:)

    OdpovědětVymazat
  3. Tyjo tak o čočkový omáčce jsem snad nikdy neslyšela. Ale nápad určitě zajímavý a někdy snad i vyzkouším! Čočku mám moc ráda. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám právě ráda čočku, tak jsem chtěla něco zkusit z té červené :).

      Vymazat
  4. Čočkovou omáčku jsem nikdy nezkoušela, ale vypadá to zajímavě! Luštěniny mám moc ráda, ale bohužel mě nějak nenapadne nikdy z nich něco uvařit. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavý recept, ale vypadá to dobře :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  6. Znám jen čočkovou polévku, omáčku ne, zní to zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já červenou čočku ráda kombinuju s kokosovym mlekem :) hezký jednoduchý recept 👍 z červené čočky jsem už dlouho nic nepřipravovala.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S kokosovým mlékem může být taky velmi lahodná :O. Děkuji :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️