čtvrtek 11. listopadu 2021

Rychlý jablečný crumble

 Nevím, jak to máte vy, ale pro mě jablka prostě patří k podzimu! Proto z nich nejraději také vytvářím různé kulinářské kreace právě v tomto ročním období. Jednou jsem dostala chuť na křupavou drobenku, tak vznikl tento rychlý jablečný crumble :).

Potřebujeme (2 porce)

  • 2 větší jablka
  • skořice
  • rum nebo rumové aroma
  • rozinky, vlašské ořechy podle chuti
  • máslo na vymazání

Drobenka

  • 60 g ovesných vloček
  • 30 g erythritolu nebo jiného cukru (krystal, třtinový)
  • 30 g másla
  • skořice na posypání
Jablka očistíme a nakrájíme na menší kostičky. Smícháme je se skořicí, rumem, rozinkami, vlašáky a tuto hotovou směs nasypeme do pekáčku vytřeným máslem.

Drobenku vytvoříme jednoduše smícháním všech uvedených surovin a zasypeme jí jablečnou směs v pekáčku. Dosypeme ještě skořicí a já přidala i jablečnou vlákninu.

Pečeme na 180 stupňů zhruba 15 minut, dokud drobenka nezačne zlátnout. Pak můžeme podávat nejlépe s nějakým jogurtem, tvarohem či pudinkem, ale crumble je výborný i takto sám o sobě :).


To by bylo k receptu vše a pokud ho vyzkoušíte, doufám, že bude chutnat tak jako mně :).

16 komentářů:

  1. To vypadá skvěle. Už jsem si jeden repecet na crumble napsala, ale stále se na to nedostalo. Nejspíš kvůli tomu rumu, nechci kupovat rum jen kvůli crumble :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam! Super recept :) Nevím, jestli už jsem někdy zkoušela dělat crumble...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Já už zkoušela pár obměn, mám rád drobenku, tak to je něco pro mě :D.

      Vymazat
  3. Crumble, takový vznešený název ☺️ každopádně cokoliv jablečného milujeme takže třeba někdy zkusím, díky za tip

    OdpovědětVymazat
  4. Ooo.. to vypadá opravdu zajímavě 😊! To jsem ještě nikde nikdy neviděla 😅🙈, ale určitě to bude moooc dobrý 😍.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne? :O Já ho vídávám celkem často v různých podobách :D. Je to mňamka :D.

      Vymazat
  5. Jablečné dezerty jsou prostě nejlepší! Díky za tip, moc ráda recept vyzkouším. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Tohle musím udělat mamce, tento recept je jak na míru přímo pro ni :)

    OdpovědětVymazat
  7. Také mi jablka k podzimu patří. :)) Jinak crumble vůbec neznám, slyším prvně - ale zní to a vypadá to super! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Crumble dělám prakticky totožně a úplně ho miluju :) Jen se mi né vždy chce dělat s drobenkou :D :D Ideální podzimní snídaně :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, taky se mi ne vždy s ní chce drbat :D. To teda je :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️