čtvrtek 18. listopadu 2021

Dýňová omáčka s kari

 Dýňovou omáčku jsem zkoušela jednou v životě a tolik mě neoslovila. Bylo to vlastně před 3 lety na podzim. Letos mě lákalo dát jí ještě šanci, tak jsem si dotáhla domů dýni a pustila se do tvorby. Její chuť jsem doladila pomocí kari koření. A kdy jindy dělat dýňovou omáčku, než na podzim? :D

Potřebujeme

  • oloupanou a naporcovanou dýni
  • vodu na podušení
  • 400 g zakysané smetany
  • 2 lžičky kari koření
  • sůl, pepř na dochucení
  • olej na osmahnutí
Na kapce oleji osmahneme kari a hned poté přidáme dýni naporcovanou na malé kousky, osolíme, opepříme. Zalijeme vodou a podusíme, dokud nám dýně nezměkne. Poté odstavíme z plotny a rozmixujeme tyčovým mixérem. Přidáme zakysanou smetanu, případně ještě dochutíme solí či pepřem  vaříme do bodu varu.

Uvařená omáčka

Porce se špeclemi

Já ji podávala jednou se špeclemi a napodruhé s těstovinami. Určitě by ale nebyla špatná i s rýží a muž podotkl, že by se k ní hodily nějaké masové kuličky :D.

20 komentářů:

  1. Já popravdě doma zkoušela jenom dýňovou polévku, kamarádka mi nedávno dala recept na dýňovou buchtu. Pokud mi ještě zbyde možná zaexperimentuju a rozšířím si repertoár rovnou i o omáčku :D Děkuji za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak buchta je ještě více mňam :D. Není zač :).

      Vymazat
  2. Mám moc ráda dýňovou polívku a zkombinovat dýni s kari, zajímavý nápad :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky se na omáčku chystám, jen mám recept kde se dýně peče tak jsem zvědavá jak to dopadne

    OdpovědětVymazat
  4. Jej konečne nový recept. Ja som už zúfala lebo neviem čo variť pre tote moje deti. Určite skúsim tento recept. Ďakujem


    Andula z blogu DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za tip. Dýňovou omáčku jsem ještě neměla, ale mám ráda vše dýňové, tak myslím, že by mi chutnala. Máme zrovna doma ještě i dýně a přemýšlíme co s nimi, možná vyzkoušíme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak pokud vyzkoušíte, snad bude chutnat a povede se :).

      Vymazat
  6. Mňam, ta musí chutnat skvěle! :) Moc ráda recept někdy vyzkouším, dýni miluji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí právě tolik neholduji, ale tato omáčka nebyla špatná :).

      Vymazat
  7. Mě láká vyzkoušet nějaký recept z dýně, ale přítel by mi to nejedl a pro mě samotnou se mi to dělat nechce.. Ale třeba příští rok se už odvážím :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. Jee ta vypadá dobře. Doma mám ještě jednu dýni mám, ale ještě jsem se nerozhodla, co z ní pripravím :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  9. Super recept, ale kari s dýni si nějak nedokážu představit.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  10. Zajímavá kombinace 🙂. Něco s kari bych ale v brzké době uvařit mohla 🙈.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️