pondělí 29. listopadu 2021

Zapečené brambory se smetanou a kuřecím masem

 Pokud jste milovníci brambor a rychlých jídel, u kterých stačí jen nakrájet suroviny, vše hodit na pekáč a čekat, až trouba dopeče, je tento recept právě pro vás. Já se přiznám, že zapečené brambory moc často nedělám a vlastně ani nevím proč, když je to taková rychlovka a chutnají skvěle :D. Tak se s vámi podělím o jeden tip s přídavkem smetany a kuřecího masa :).

Potřebujeme

  • 1 cibuli
  • cca 400 g brambor
  • 250 g kuřecích prs
  • 200 g zakysané smetany
  • 100 g sýru na strouhání
  • 1 stroužek česneku
  • sůl, pepř, oblíbené koření
  • olivový olej na vymazání
Nejprve si naškrábeme brambory a oloupeme cibuli i česnek. Cibulku nakrájíme na plátky, stejně tak i brambory a kuřecí maso. Zakysanou smetanu smícháme s nastrouhaným sýrem (něco si necháme na konečné posypání), prolisovaným stroužkem česneku a podle chuti dochutíme solí a pepřem. Pak už se můžeme vrhnout na vrstvení v zapékací míse. 

Nejprve si mísu vymažeme olivovým olejem a poté navrstvíme cibuli.

1. vrstva – na olivovém oleji položená cibulka

Dále navrstvíme brambory a posypeme je oblíbeným kořením (já použila americké brambory).

2. vrstva – brambory s kořením na americké bram.

Poté navrstvíme směs zakysanky se sýrem.

3. vrstva – zakysanka se sýrem a česnekem

Dále čeká položení okořeněných plátků kuřecího masa (já dala grilovací).

4. vrstva – okořeněné kuřecí plátky

Zase poklademe brambory s kořením.

5. vrstva – opět brambory s kořením

A nakonec zasypeme strouhaným sýrem

6. vrstva – zasypáno strouhaným sýrem

Připraveno do trouby

Pečeme na 180 stupňů cca 1 hodinku.

Právě upečeno

A můžeme podávat.

Tadá, servírovaná porce, žádný estetický zážitek :D

Sice toto jídlo není žádná krásná estetika, ale chuťově chutná moc dobře :). Navíc ta příprava netrvá ani tak dlouho, i když se to tak může zdát. Nejdelší je pouze čekání na dopečení :D.

18 komentářů:

  1. Tohle bych tak ráda jedla..ale prostě nejím :-D Vadí mi tam ta smetana.. nebo jedině zkusím nějaký recept bez smetany...:-) Ale ty jsi šikulka!

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju zapečené brambory 🥰. Je to vždy taková rychlovka.

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju zapečené brambory, já je dělám tak, že maso nejprve zatáhnu, se smetanou, pak dávám brambory, maso, sýr a zase brambory a nahoru mega vrstvu sýra, ještě to pak zaliji smetanou, úplně jsem na ně dostala chuť :P

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tip, taky nemusí být špatné s předem zatáhlým masem :).

      Vymazat
  4. Zapečené brambory miluju a přiznám se, že je taky moc často nedělám, ani nevím proč 😁 vypadá to moc dobře 👍 mám ráda jídla z jedné pánve :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nevím, proč je nedělám častěji :D. Děkuji, taky mám taková jídla ráda :).

      Vymazat
  5. Já miluji zapečené brambory snad na všechny způsoby, ale už dlouho jsem je neměla, což bych měla napravit!

    OdpovědětVymazat
  6. Tyjo, to musí být mňamózní! Musím někdy vyzkoušet :))

    OdpovědětVymazat
  7. Mám ráda zapečené brambory :) ráda si je udělám, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle jídlo přímo miluju, mohla bych ho jíst pořád! :D :)

    OdpovědětVymazat
  9. Zapečené brambory jsou jedno z mých oblbíených jidel. Hodně ráda si tam přidávat ještě dýni nebo cuketu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, s dýní nebo cuketou taky nezní vůbec špatně :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️