pondělí 15. listopadu 2021

Beskydy – zřícenina hradu Helfštýn

 Konečně jsme zase navštívili nějakou hradní zříceninu (ty já miluji). O Helfštýnu nacházejícím se na Přerovsku už jsem mnohokrát slyšela, ale ještě se tam nikdy nepodívala, tak letos v říjnu jsme využili příležitosti cesty okolo a vydali se tady na menší výlet .

Tentokrát jsme byli bez našich psích dětí (ale jinak mají vstup povolený, jen ne do všech míst), protože jsme se vraceli z našeho víkendového pobytu v Luhačovicích, kde jsme je neměli s sebou. Ke zřícenině jsme dorazili zhruba hodinku po otevíračce, takže tady nebyly ani davy lidí. Vlastně bylo ještě tak málo návštěvníku, že se nemohla konat komentovaná prohlídka, ale to nám nevadilo. Sice se bez průvodce nedostanete do úplně všech vnitřních prostor, ale většinu zříceniny zvládnete a můžete vidět i bez něj. Zřícenina má tedy k dispozici placené parkoviště a vstup do ní je také zpoplatněn.

Příchod k pokladně









Jsem ráda, že jsme ji navštívili takhle na podzim. Nevím totiž proč, ale přijde mi, že ta podzimní příroda ty staré hradby dělá ještě hezčí a kouzelnější. Je docela velká, takže chvíli trvá, než si vše prolezete. Vystoupáte mnoho schodů a také se i sami hodně dozvíte, protože je zde umístěných mnoho informačních tabulí.












S průvodcem se toho o historii této stavby dozvíte určitě mnohem více. Nám to ale stačilo, hlavně já už dost pajdala, protože jsem si den předem zřídila nohy :D. Takže jsem byla vlastně ráda, že si vše procházíme takto sami a můžeme taky kdy chceme odejít :D. 

Byli jste někdy na Helfštýně? Nebo slyšeli jste o něm aspoň? :)

18 komentářů:

  1. Helfštýn mám moc ráda, byla jsem na něm už několikrát. Na zřiceninu je to opravdu majestátní kousek a areál je opravdu rozlehlý, takže jsem se nedivila, že tě bolely nohy.
    Chtěla jsem se tam vypravit i letos v létě, kolem hradního palaáce měli dělat takové skleněné chodníčky, aby si ho človkě mohl prolézt skrz naskrz, ale vůbec nevím, jestli už je to hotové, nebo má-li to být až příští rok. A jak jste si odpočinuli v Luhačovicích? Stálo to za to? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je rozhlehlá, to ano :D. Nejsem si jistá, jestli to bylo ono, le nějaké chodníčky tam byly :D. Jo, stálo, bylo to super :).

      Vymazat
  2. Helfštýn jsem teda zatím nenavštívila. Vypadá to hezky :) A ta modrá obloha!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné fotky. Na Helfštýnu jsem teda nikdy nebyla, ale vypadá to tam krásně. Určitě bych si to tam taky užila. A vyšlo vám i krásné počasí! :)

    OdpovědětVymazat
  4. To jsem teda ostuda! Takový kousek od nás to je a ještě jsem tam nebyla :( Očividně to byl krásný výlet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk většinou na těch nejbližších místech ani nebyl, taky to tak mám :D.

      Vymazat
  5. Nikdy jsem na něm nebyla, ale už jsem o něm slyšela :) Zřícenina? Dle toho, jak je dochovalý mi příjde spíš jako hrad. Vždyť je to úplně velké :D Ale je škoda, že jste neviděli i ty místa dostupná jen s průvodcem :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé ty zříceniny jsou docela velké :D. Možná, že jsme je viděli, jen neslyšeli výklad a byly třeba za mříží, nevím přesně, kam všude průvodce lidi vede :).

      Vymazat
  6. Při prvním pohledu na fotku mi to trochu připomnělo Kašperk z Šumavy 😅🙈, ale moc pěkný zřícenina. Někdy ty komentované prohlídky s průvodcem jsou fájn, že nás zavede do míst, kam by jsme se bez něj nedostali, ale zase je dobrý když není a můžeme si to projít dle svého a taky odejít kdy chceme 😄. S tou podzimní krajinou a barvami to vypadá hned kouzelněji 🍂🍁.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, no trošičku tam podoba je :D. To máš pravdu :D.

      Vymazat
  7. Jee, tam to vypadá hezky. :)) Mám moc ráda hrady, zámky, zříceniny, vyhlídky.. :))

    OdpovědětVymazat
  8. Na Helfštýně jsem nikdy nebyla, ale název jsem slyšela, vypadá krásně! Povedené fotky. Také mám ráda podzimní výlety :)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotky, výlety na zříceniny jsem vždycky měla moc ráda a tohle je skvělý tip, kam příště vyrazit. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️