pondělí 11. července 2022

Batátové lasagne

 Batátům jsem dlouho nemohla přijít na chuť. Tedy, abych pravdu řekla, zkoušela jsem je jen jednou. Nedávno jsem si ale řekla, že jim zkusím dát ještě šanci a kromě hranolek z nich vytvořených mi zachutnaly i tyto netradiční batátové lasagne. Tak se s vámi podělím o receptík, třeba někoho zaujme :).

Potřebujeme

Masová směs

  • 1 cibuli
  • 500 g mletého masa
  • 500 g pasírovaných rajčat
  • 2 stroužky česneku
  • oblíbené koření (já použila na boloňské špagety)
  • sůl pepř podle chuti

Bešamel

  • 200 g cottage sýru
  • 2 vejce
  • sůl, pepř podle chuti

Zbytek potřebných surovin na lasagne

  • 1/2 větší batáty
  • mozzarella
  • sušená petrželka
  • olej na vymazání

Nejprve si připravíme masovou směs. Na oleji osmažíme nadrobno nakrájenou cibuli s mletým masem. Přidáme prolisovaný česnek, rajčata, koření, sůl pepř a smažíme za občasného promíchání, dokud není celá směs hotová.

Pánev dáme stranou, předehřejeme troubu na 180 °C  připravíme si bešamel smícháním cottage sýru a vajec. Očištěný batát nakrájíme na cca 3mm plátky, mozzarellu také na plátky a jsme na vrstvení.

Zapékací mísu vymažeme olejem, poklademe 1/2 plátků batátů, na to 1/2 masové směsi, bešamel, zbytek batátů, zbytek masové směsi a nakonec mozzarellu. Přikryjeme alobalem a pečeme cca 45 minut.

Po vytažení z trouby posypeme petrželkou a můžeme podávat.

Batáty

První masová směs

Druhá masová směs

Mozzarella

Upečeno

Posypáno

Podáváno

Milovníci batátů a špagetových směsí si pochutnají :D.

12 komentářů:

  1. Zajímavý nápad, ale přiznám se, že já batáty moc nemusím :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to zní sakra dobře, batáty i lasagne miluji, takže tuhle kombinaci musím určitě vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já z batátů zkoušela zatím jen hranolky a nějak mne to neoslovilo a nenamotivovalo s touto surovinou dál experimentovat.

    OdpovědětVymazat
  4. Já měla batáty taky jen jednou a moc mě neoslovily. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě ze začátku taky ne, ale teď, jak jsem je začala dávat malému do příkrmů, tak jsem jim dala ještě šanci :D.

      Vymazat
  5. Přiznám se, že batáty jsem v životě ještě neochutnala 😀🙈, ale vůbec to nevypadá špatně. Lasagne mám ráda 😍 a těším se, až je zase udělám.

    OdpovědětVymazat
  6. Když jsem četla nadpis, tak jsem si původně myslela, že batáty budou použity jako náplň xD Ale nahradit těstoviny batátama je zajímavý nápad :) Lasagne mám moc ráda a tuto variantu bych mohla vyzkoušet :D Uvidíme, co na to řeknou zbylí milovnici lasagní doma, protože ti experimenty málokdy přijimají s nadšením xD

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️