čtvrtek 21. července 2022

Knižní tip – Domek v Irsku

 Romány, to je moje :D. Už párkrát jsem někde zahlédla tyto na oko poutavé obálky knížek od autorky Julie Caplin. Kromě toho se vždy jmenují po něčem v konkrétní zemi. Neodolala jsem a rozhodla se, že jim dám šanci a nějakou si přečtu. Jako první jsem zvolila Domek v Irsku.

Pokud máte jste romantické duše, a ještě k tomu rádi objevujete nová místa a kultury ve světě, knížku si zamilujete. Autorka vás vtáhne do příběhu mladé a úspěšné právničky Hannah, která se rozhodne trochu odvázat, zariskovat (i když to jinak vůbec nemá v povaze a vždy jedná velmi rozvážně) a odjede z Velké Británie absolvovat kulinářský kurz v Irsku. Nutno dodat, že vůbec neumí vařit.

V Irsku ji kromě času stráveného v kuchyni čeká i mnoho jiného dobrodružství včetně nějakého toho románku. Hned v den příletu si v Dublinu užije s Conorem, ale nic od toho neočekává, ráno se raději rychle vytratí a vydá na cestu do města, v němž se nachází škola (takový výstřel ji opět není vůbec podobný). Říká si, že už ho stejně nikdy neuvidí. Jak ale asi můžete čekat, do jejího života se připlete právě v místě konajícího se kurzu. 

Hannah na kurzu poznává, že její dosavadní život ji vlastně vůbec nenaplňoval a začne mít v hlavě zmatek – chce opravdu žít zase v Manchesteru? Kromě toho na kurzu pozná skvělé lidi, ze kterých se stane skvělá parta a vykvetou přátelství i jiná pouta. Jak se tedy Hannah rozhodne, změní svůj „starý“ život? A co ten charismatický Conor?

Jestli si holdujete v podrobném popisu prostředí, opět je tato knížka trefou do černého. Autorka se opravdu vyžívá v detailech jak malebné irské krajiny, tak i interiérů. 

Mě knížka opravdu bavila. Zhltla jsem ji rychle, je to taková fajn, jednoduchá oddychovka, což mám v poslední době ráda, protože většinou nemám moc energii ani náladu na nějaké složité čtení :D.

Anotace

Hannah Cambellová se rozhodla pro velkou životní změnu a vyměnila kariéru úspěšné právničky z uspěchaného Manchesteru za studium na vyhlášené kulinářské škole v Irsku. První den si v Dublinu užívá všechno, co nové město nabízí – speciality, skvělé drinky a také společnost charismatického Conora, se kterým se náhodou seznámí. Když se další den přesune na malebný venkov, kde se škola nachází, zjistí, že „to, co se stane v Dublinu, nezůstane jen v Dublinu“… Kulinářská škola ukrytá mezi krásně zelenými kopci naučí Hannah mnohem víc než kuchařské základy.

Znáte tuto knížku nebo jste ji četli? Případně něco od autorky? Já už se vrhla i na další její kousky :).

12 komentářů:

  1. Já bych tak ráda s touhle sérii začala. Lákají mě všechny, ale Irsko bych někdy ráda poznala, takže tahle knížka asi nejvíc ze všech. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím se mi vše, co jsem ze série četla, moc líbilo :). Irsko musí být úžasná země :).

      Vymazat
  2. Knížky od této autorky mě lákají už dlouho, přála jsem si i knížku od ní teďka k narozeninám, což bohužel nevyšlo, tak třeba nějakou dostanu aspoň k svátku :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Knížky od J. Caplin jsou takové fajn oddechovky. Četla jsem Hotýlek na Islandu a Pláž v Chorvatsku a až narazím v knihovně na další, určitě si je půjčím taky

    OdpovědětVymazat
  4. Knížky od této autorky teď vidím opravdu často 😇, moc se mi líbí zpracování obálek, navíc každý od koho jsem slyšela, že tuto sérii knížek četl si ji jen a jen pochvaluje. Možná až bude někdy více času a nálada na čtení taky si nějakou koupím a zkusím přečíst 😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálky se mi také líbí :). Uvidíš, třeba tě to zabaví :).

      Vymazat
  5. Celá série je super a oddechová. Tento díl se mi moc líbil :)

    OdpovědětVymazat
  6. Knížky jsem nečetla, ale obálky se mi moc líbí. Třeba si je někdy přečtu :).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️