pondělí 25. července 2022

Dýňové rizoto na kari s nivou

 Mé zkušenosti s dýní jsou takové 50 na 50. Občas mi pokrm vytvořený z ní chutnal, jindy mě neoslovil. Každopádne od té doby, co začal jíst malý příkrmy, jsem mu dávala vyzkoušet máslovou dýni, ale bylo jí samozřejmě více. Ze zbytku jsem tedy ukuchtila rizoto na kari obohacené ještě o nivu. Teda, to byla mňamka :D.

Potřebujeme

  • 200 g rýže
  • 250 g máslové dýně
  • 1 litr vývaru
  • kari, kurkuma (ta být nemusí)
  • 100 g strouhané nivy
  • sůl, pepř, bylinky podle chuti
Máslovou dýni oloupeme, nakrájíme na kostky a uvaříme v osolené vodě doměkka (případně ji lze uvařit na páře). Trvá to cca 15–20 minut. Poté slijeme vodu a dýni rozmixujeme na hladké pyré. 

Rýži uvaříme v osoleném a opepřeném s bylinkami vývaru, dokud nebude měkká a vývar se nevyvaří (cca 20–25 minut). Pak jen dýňové pyré, nivu, kari, kurkumu a necháme projít varem.

Uvařeno

Podáváme

Dobrou chuť

Jednoduché a poměrně rychlé :). K dýni můžete přidat i trochu mrkve, tak jsem to udělala já :).

12 komentářů:

  1. To je zajímavá kombinace :) Nivu mám moc ráda. Jinak mimochodem, zkoušela jsem tvůj recept - Nepečený krupicový koláč a byla to lahoda! :P

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to moc dobře. Nivu bych si na chleba nedala, ale smíchaná v jídle mi nevadí.

    OdpovědětVymazat
  3. To může být dobré. Mám ráda dýni i nivu, takže v takové kombinaci by to nemuselo být špatné.

    OdpovědětVymazat
  4. Dýně ani rizoto nemá v oblibě manžel, takže s tímto receptem doma asi neprorazím :).

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, rizoto na kari a s nivou 😍 jen za mě bez té dýně 😀.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja k ty dyni jsem taky taková skeptická a chutná mi jak kdy 😅 no, nejradši z ni mám samozřejmě koláčky 😋

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máme stejně :D. Koláčky jsem nezkoušela :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️