pondělí 6. února 2023

Domácí lískooříškové máslo s bílou čokoládou alá Bueno

 Pokud mě sledujete déle, možná jste v některém z mých článků zaznamenali, že mám tak trochu úchylku na různá oříšková másla, miluji zkoušet různé příchutě a zkrátka si nedokážu představit nemít alespoň jedno v kuchyni :D. Už mnoho let ho hojně využívám, ale ještě nikdy jsem nezkoušela vytvořit své vlastní. Ano, dlouho jsem neměla výkonný mixér, ale už téměř 2 roky jeden takový vlastním, tak jsem se konečně odhodlala a vyzkoušela toto lískooříškové máslo s bílou čokoládou.

Potřebujete (cca 300+ g másla)

  • 200 g lískových oříšků,
  • 50 g sušeného mléka (použila jsem plnotučné),
  • 80 g bílé čokolády (použila jsem čokopecičky určené na polevu a které jsou bez cukru).

Nejprve lískové oříšky vložte na 10 minut do trouby vyhřáté na 180 stupňů. Až trochu vychladnou, tak z nich pomocí mnutí v rukou odstraňte slupky.

Nyní nastává nejdelší část, u které potřebujete opravdu výkonný mixér. Lískové ořechy začněte mixovat (pozor, ať si mixér neuvaříte, takže dělejte pauzy a při nich stírejte stěrkou ořechy ze stran mixovací nádoby.

Během toho si ještě rozpusťte bílou čokoládu. Po nějaké době (ještě není nutná hladká konzistence másla), přidejte i sušené mléko a bílou čokoládu. Mixujte do té doby, než se začne tvořit krásná, krémová konzistence, při níž ořechy pustí tuk.

Hladká, krémová konzistence

Másla mi vyšlo na jednu skleničku o 300 g + pár lžiček navíc na ochutnávku :D.  Skladujte ho raději v ledničce, kde ale ztuhne a není tak tekuté. Ovšem roztírat jde krásně a lehce hned po vytažení z ledničky :).

Po mixování

Po vytažení z ledničky

Jedna dávka

Uhlazeno

Dvě další várky na objednávku pro kamarádku :D

Musím se přiznat, že nejprve jsem trochu litovala, do čeho jsem se to zase pustila. V mixéru to ze začátku vypadalo, že máslo nezíská tak krásnou hladkou, krémovou konzistenci. Zdálo se mi, že už mixuji věčnost a pořád nic. Každopádně jsem vytrvala, několikrát setřela směs ze stran mixovací nádoby a pak se začala tvořit ta úžasná konzistence!

Musím ještě upozornit, že ačkoliv se v něm nachází bílá čokoláda, nepřijde mi nějak extra sladké. Chuťově je ale výborné, aspoň mě teda nadchlo (a kamarádku po ochutnání také) :).

Skvěle se hodí třeba i jako „homemade“ dárek pro všechny milovníky oříškových másel.

14 komentářů:

  1. To je fajn tip, děkuji. Jsi šikovná, Terezko. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá skvěle! Mě se ta konzistence většinou taky nepovede, tak už jsem dlouho žádné domácí nedělala... :D S bílou čokoládou musí být luxusní.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, taky jsem bojovala :D. Bylo fakt dobré :).

      Vymazat
  3. Týýjo, já jsem nikdy oříškové máslo teda nedělala, tohle musí být úžasné! Bílá čokoláda, mňam :P

    OdpovědětVymazat
  4. Tak oříšková másla jsem ještě nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
  5. Vypozorovala jsem, že jsi milovník těchto másel a byla jen otázka času, kdy zkusíš zaexperimentovat a nějaké vyzkoušíš 😊. Mě tohle vůbec neláká se přiznám 🙈, ale důležité je, že se povedlo, i když se mu při tom mixování moc nechtělo ze začátku 😄.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je asi pravda, opravdu je miluji :D. Ne každý na to je :). To más pravdu :).

      Vymazat
  6. Mně se líbí, jak si spousta lidí dělá svoje másla. Víš co v něm je, stojí tě méně korun než na webu a nemusíš se otravovat s objednáváním, nebo sháněním někde po obchodě. Nicméně já si myslím, že s mým smoothie makerem bychom to spolu nezvládli :-D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️