čtvrtek 2. února 2023

Leden 2023

 Vzhledem k tomu, že konec ledna se už opět ukazuje v nově načatém kalendáři, nezbývá nic jiného, než se vrhnout na jednu z mých oblíbených sérií článků, a to shrnutí uplynulého měsíce. No co vám budu povídat, asi to co vždy – nechápu, kde ten měsíc zase utekl :D. Tak co zajímavého se u mě dělo v prvním měsíci roku 2023?

Hned ze startu měsíce jsem podstoupila takové větší oční vyšetření, na které mě objednávali v srpnu loňského roku u mé klasické očařky. Zjistila mi totiž nějaké možné prolémy v pravém oku, ale v jejich ordinaci nemají potřebné přístroje, tak jsem byla vyslaná do jiného města. A jelikož jsou tam dlouhé čekací doby, vyšetření mě čekalo právě až teď v lednu. Bohužel se tedy potvrdily její obavy, a to ty, že mám (nakonec v obou očích) náběh na zelený zákal. Zatím tedy budu chodit na pravidelné kontroly, kde se bude pozorovat, jestli se mi tento problém zhoršuje a podle toho se nasadí potřebná léčba.

Jedno milé setkání z procházky prvního dne roku

A ještě pár snímků z téže procházky


S mužem a pejsky jsem jeden den vyrazili na výšlap (po dost dlouhé době). Sice jsem myslela, že to nedám, ale stálo to za to a vše se zvládlo! Víc jsem vám o tom psala v tomto článku.

Výlet s našimi psími dětmi

Náš mladý pán se už ke konci prosince začínal pomalu rozcházet. A jak to tak většinou bývá, když děti přijdou na něco nového, začnou to dělat pořád, takže teď už poměrně dost chodí. Přišel tedy čas na pořízení nových botiček a už jsme spolu za ručičku občas trochu ťapkali i venku :).

Ťapy ťap

Taky jsme si jedno dopoledne udělali takové společné randíčko a zašla jsem s ním do kavárny, kde mají i dětský koutek. Dal jsem si kafčo, malý si pohrál a byli jsme oba spokojení :D. Taková změna od našeho běžného domácího prostředí :).

V kavárně

A doma s hafany

Jinak jsem také dost tvořila v kuchyni. Zkoušela jsem udělat 2 druhy oříškových másel (na jedno vám přidám recept), kokosový karamel (ten mi moc chutnal, já jinak karamel nějak nemusím) a také nějaké pečené či nepečené dobroty, však to znáte z mých receptů :D.

Fazolové brownies s kokosovým karamelem a domácím ořechovým máslem

Celkově jsem se snažila trochu zapracovat na sobě. To znamená, že se zaměřuji na kvalitnější stravu, přiměřený pohyb, méně stresu a lepší spánek (no s malým dítětem je to takové složitější, chápete :D). Není to kvůli nějakého novoročního předsevzetí (ta si nedávám), ale spíš se u mě vyskytly nějaké hormonální problémy a rozhodla jsem se s nimi pořádně začít něco dělat. Možná se vám o tom v nějakém článku rozepíšu více, klidně mi dejte vědět, jestli byste o to měli zájem :).

Dezert na styl tiramisu

Tchýně si teď začala víc brávat malého, když má volno, takže jsme i s mužem měli víc času na sebe. Ono se to nezdá, ale s tím prckem na sebe fakt není tolik prostoru, takže po roce ho už začínáme mít o něco více a je to fajn :). Podle mě je totiž důležité i to, aby si na sebe rodiče udělali čas jako partneři. Jednou dítě odroste, odejde a když se od sebe za tu dobu odcizí, není to asi úplně ideální.


Jedna z našich procházek jen s pejsky

Ale také jsme si užili hezké chvilky jako rodina. Například když nasněžilo a šli jsme se sáňkami povozit malého :D.

Kupa sněhu všude :D

Jedná procházka na konci ledna

Tak to by bylo asi vše. Tentokrát jsem se docela rozepsala a zmínila toho hodně. Za ten měsíc se toho totiž událo poměrně dost v různých oblastech mého života :). 

Jaký byl váš leden? :)

24 komentářů:

  1. Mrzí mě, že nemáš oči úplně v pořádku, ale doufám, že se to nebude aspoň příliš zhoršovat :)
    Mně leden vůbec nesedl a upřímně jsem si dost oddechla, že už je za námi a doufám, že únor bude lepší :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ne :). Chápu, doufám, že budeš mít příjemnější únor <3.

      Vymazat
  2. Na recept sa teda teším, na to máslo. A tie oči ma mrzia. Snáď sa to nebude zhoršovať. Moja mama mala susedku s týmto zákalom a nebolo to veľmi dobre pre ňu. Ona to však mala už staršom veku, tak dúfam že tebe sa to nezhorší ale zlepší. Držím prsty nech si v poriadku,

    SPRING COAT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Receptík zveřejněn :). Uvidíme, snad se to nějak vyřeší :).

      Vymazat
  3. Jenom vidím fotky všech těch dobrot a hned mám na ně chuť! Určitě prozkoumám tvoje recepty a vyzkouším. :)
    Leden jsi tedy měla nabitý, tak ti přeji, aby ti očka dobře dopadla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak doufám, že se ti něco zalíbí a zachutná :). Děkuji :).

      Vymazat
  4. Mrzí mě, že máš problémy s očima :( je dobře, že se to řeší. Kéž by se to zlepšilo bez nějakého většího zákroku.
    Měla jsi hezký leden :) můj první měsíc v novém roce byl ve znamení zkoušek, lyžáku a teď prázdnin, kdy hodně čtu a snažím se odpočívat :) měj krásný únor ❤️

    OdpovědětVymazat
  5. Terko, tvoje kuchyňské experimentování sleduju pravidelně :).
    A držím palce, ať jsou oči OK.

    OdpovědětVymazat
  6. Super fotky :) Věřím, že s malým se nenudíš :D Fajn, že vám ho tchýně občas pohlídá. Fazolové brownies jsem taky dělala, ale už je to dávno. Bylo to celkem dobré :) Klidně se o problémech rozepiš víc, pokud chceš, já si to ráda přečtu. S těma očima jsem na tebe zrovna nedávno myslela, jestli už jsi byla na tom vyšetření... Moc mě to mrzí :( Ale snad se to nebude zhoršovat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Je to s ním sranda no :D. Taky jsem fazolové brownies už kdysi dělala :). Něco vymyslím, až na mě přijde múza :). Děkuji, uvidíme, jak to půjde <3.

      Vymazat
  7. Mrzí mě, že máš problémy s očima, doufám, že to bude v pohodě. ❤ Jinak se mi tvůj pestrý leden líbí. Můj byl takový jako každý jiný - až na jednu výjimku, a to maminčiny narozeniny, kterými vlastně každoročně odstartuje celý náš slavící rok. 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. Snad bude vše ok a oči se nebudou zhoršovat, jinak to vypadá na super leden :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  9. Jejda, snad se zákal nebude zhoršovat. Hlavně, že budeš pod dozorem <3 Leden jste měli krásný, určitě jste si ho společně moc užili. Nechápu, že už Lukášek začíná chodit. Utíká to hrozně rychle :) A jak jsem ti psala, článek si moc ráda přečtu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to se spraví <3. Šíleně to utíká! :D Něco vymyslím :).

      Vymazat
  10. Držím palce, aby se to nezačalo nijak zhoršovat, popřípadně aby jste s paní doktorkou nasadily příslušnou a účinnou léčbu 😊. My leden měli takový poklidný, začátkem měsíce jsme oslavili mamky narozeniny a já konečně doupravila fotky, které na to furt čekaly a já se k tomu ne a ne nemohla dostat 😄.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji <3. To zní jako hezký, klidný leden :).

      Vymazat
  11. Jsi šikovná, staráš se o prcka, pejsky, výletuješ a ještě vytváříš toho spousty v kuchyni :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  12. Moc hezké fotky, takové procházky i výlety vždy dobijí energii. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️