čtvrtek 16. listopadu 2023

Jablečný oříškový perník s čokoládou

 Tento recept ani nebyl v plánu přidávat, protože jsem ho dělala tak nějak od oka a se vším, co mě napadlo :D. Tak moc mi ale zachutnal, že se s vámi o něj přece jen musím podělit! I u malého měl úspěch, takže dvojitá pobídka k sepsání a zveřejnění :D. Jedná se o jablečný oříškový perník obohacený o čokoládu a čokoládovou polevu, který jsem ani nestihla nafotit celý :D.

Potřebujete

Těsto

  • 1 nastrouhané jablko,
  • 2 vejce,
  • 200 ml acidofilního/kefírového mléka + případně mléko na doředění
  • perníkové koření, skořice, kakao
  • 100 g umletých vlašských ořechů společně se strouhaným kokosem (poměr záleží na vás),
  • 100 g oříškové mouky (já použila odtučněnou lískooříškovou, ale lze klidně využít i jiné neoříškové mouky),
  • 1/2 kypřicího prášku,
  • čokoládu nasekanou na kousky,
  • + marmeládu na potření.

Poleva

  • 50 g čokolády (měla jsem takovou tabulkovou čokoládovou polevu),
  • 50 g kakaové hmoty (lze nahradit čokoládou),
  • 2 lžíce holandského kakaa
  • 6 lžic řeckého jogurtu,
  • + strouhaný kokos na posypání.

Jablko nastrouhejte nahrubo a smíchejte s vejci a acidofilním či kefírovým mlékem. Poté přidejte koření, umleté ořechy a mouku smíchanou s kypřicím práškem. Pokud je těsto příliš hutné, dořeďte mlékem, kdyby bylo naopak moc tekuté, zahustěte moukou. Nakonec přidejte nasekanou čokoládu.

Těsto vložte na menší plech vystlaný pečicím papírem. Pečte v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 20 minut (kontrolujte špejlí).

Nechte vychladnout a pomažte marmeládou.

Polevu vytvoříte rozpuštěním čokolády, kakaové hmoty, kakaa a jogurtu. Tuto směs naneste na marmeládou pomazaný perník a posypte kokosem. Nechte ztuhnout v ledničce (alespoň 2 hodinky) a můžete dlabat :).




Poměry berte s rezervou, při pečení jsem neodměřovala přesně, takže tak nějak po paměti a odhadem zpětně sepsala. Perník je ale moc dobrý a určitě ho upeču ještě někdy :).

9 komentářů:

  1. Buchtu se strouhanými jablky peču taky, i když podle jiného receptu (mj. nedávám perníkové koření, ale jen kakao) a je moc dobrá - jablka ji hezky zvláční. Takže tvůj perník bude určitě dobrý taky. Zaujala mne poleva, do které se dává jogurt - to musím příležitostně zkusit.

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, to může být moc dobré! Babička teď dvakrát zkoušela bábovku se strouhanými jablky, oříšky a mákem a ta je taky super :)

    OdpovědětVymazat
  3. u nás by oříšky neprošly, ale vypadá to chutně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Buchty, kde jsou jablka naprosto miluji! :3
    Do perníku občas také přidám jablko. Perník je pak krásně vláčný.
    Já zrovna teď o víkendu dělala jablečný štrůdl s pudinkem a piškoty. Taky výborný. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Perník s jablky jsem ještě nikdy neměla, ale určitě musel být moc dobrý 🙂.

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam, hned bych ochutnala. Perník na podzim úplně miluju :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Určitě byl moc dobrý :) dělám podobný - Jablkovec. Podobné jako perník, akorát jsou uvnitř jablka a je to díky nim krásně vláčné. Babička ho dělala, když jsem byla malá a teď ho dělám já :). Když jsem byla malá, vůbec jsem netušila, že jsou uvnitř jablka, vůbec tam nebyly cítit!

    OdpovědětVymazat
  8. Moje oblíbená kombinace - kde je čokoláda a jablka, to nemůže být špatné :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️