čtvrtek 23. listopadu 2023

Olomoucko – Rozhledna Velký Kosíř

 V říjnu jsme s mužem a pejsky podnikli sólo prodloužený víkend bez dítěte, o jehož netradičním ubytování v lesní chatě jsem se již zmiňovala. Teď vám jdu konečně povědět i o pár výletech, které jsme za ten víkend stihli podniknout. Jako první jsme si udělali zastávku po cestě na Prostějovsku a vydali se kouknout na rozhlednu Velký Kosíř.

I když máme toto místo celkem z ruky a asi není úplně celorepublikově známé a vyhlášené, mně se s ním pojí vzpomínky, a to i přesto, že jsem na něm nikdy předtím nebyla :D. Hned vám to vysvětlím – na střední a vysoké jsem studovala cestovní ruch a moje závěrečná práce i bakalářka zahrnovala mimo jiné i vytvoření zájezdu a v obou jsem využila oblast Olomoucka a zahrnula i toto místo. Takže jsem se tu konečně podívala i sama osobně :D.

K rozhledně se dostanete po Naučné stezce Velký Kosíř. Jedná se o lesní, asfaltovou cestu a lze ji absolvovat i s kočárkem nebo na kole. Skvělé je, že je stezka udělaná jako okruh, takže se zpět nevracíte po stejné cestě. Má 12 zastavení a z části jdete po žluté turistické cestě, z části po neznačené trase. Vychází se z obce Čelechovice na Hané, kde je takové malé přírodní podélné parkoviště (není tam ale moc míst na zaparkování).


My využili toho, že nemáme kočárek a celou naučnou stezku jsme neprošli. Cestu nahoru k rozhledně jsme si zkrátili lesní cestičkou. Skvělé je, že jsme šli v pátek dopoledne a nikoho jsme nepotkali (jen nahoře). 





Rozhledna byla momentálně z technických důvodů (do odvolání) uzavřena, takže nahoru jsme se nepodívali. S pejskama se tam ani nesmí, podle cedulí, co byly okolo. V blízkosti rozhledny máte ale i posezení a lidé si tam zrovna i něco grilovali. My se tedy jen koukli a šli zase dolů.



Po cestě zpátky jsme šli i kolem Kosířských lomů, na které jsme se samozřejmě podívali. Dohromady jsme ušli 7,3 km :). A trasa není nějak náročná.




Ještě přikládám naši trasu.

10 komentářů:

  1. Moc hezké fotky :) Máš roztomilé bříško :)) A přijde mi, že ti ty vlásky už hodně dorostly od doby, co jsi je naposledy šmikla, že?

    OdpovědětVymazat
  2. Rezzy, moc děkuji <3 A mně se právě zdá, že rostou pomalu, většinou mi vlasy dorostly hodně rychle :D.

    OdpovědětVymazat
  3. vzhledově zajímavé rozhledna :) škoda, že byla zavřená :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hezký výlet i rozhledna samotná. Jen škoda, že byla zavřená (vždycky, když narazíme někde na zavřené "dveře", tak mne to trochu mrzí)

    OdpovědětVymazat
  5. Sem se chci podívat už dlouho, ještě ale nebyla příležitost a to to máme skoro za barákem. Hámbím se :D Ale mrzí mě, že je teda rozhledna zavřená. Přiznám se, že mám nejradši ty volně přístupné, bez otevírací doby :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Hezký výlet a povedené fotky. 🙂

    OdpovědětVymazat
  7. Rozhledny jsem měla ráda jako dítě a lezla jsem vždy na každou, kterou jsme potkali. :D Krásné fotky, určitě to byl povedený výlet. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Parádní procházka, jen škoda, že rozhledna byla zavřená 😔, pohled na ty lomy vypadá moc hezky a tobě to tam s bříškem moc sluší 🥰.

    OdpovědětVymazat
  9. To je pěkná procházka :D Jen škoda, že ta rozhledna je zavřené :/ Kdo ví, kdy ji otevřou...

    OdpovědětVymazat
  10. Moc pěkný výlet :) o této rozhledně už jsem někdy slyšela, ale nikdy ji nenavštívila. Máme to hodně z ruky :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️