čtvrtek 9. listopadu 2023

Low Carb strouhaný jablečný koláč s tvarohem

 Měla jsem chuť na něco jablečného a zároveň s jinak trochu sníženými sacharidy. Vzniknul tento Low Carb strouhaný jablečný koláč s tvarohem, který fakt chutná skvěle!

Potřebujete

Těsto

  • 125 g mozzarelly light,
  • 50 g rozpuštěného másla,
  • 1 vejce,
  • 2 lžíce čekankového sirupu (nebo podle chuti),
  • 30 g kokosové mouky,
  • 60 g mandlové mouky (já použila odtučněnou lískooříškovou mouku – proto ta tmavá barva těsta),
  • 1 lžičku kypřicího prášku.

Jablečná náplň

  • 4 nastrouhaná jablka,
  • 1 lžíci citronové šťávy,
  • skořici,
  • volitelně sladidlo dle chuti (já nedávala nic).

Tvarohová náplň

  • 350 g polotučného tvarohu ve vaničce,
  • 1 vejce,
  • vanilku,
  • citronovou kůru,
  • volitelně sladidlo dle chuti (já nedávala nic).

Mozzarellu natrháme na kousky a zalijeme rozpuštěným máslem. Následně směs rozmixujeme do hladkého těstíčka a následně i s vejcem a sirupem. Poté přimícháme kokosovou a další oříškovou mouku i kypřicí prášek. Matlavé těstíčko dáme v míse na půl hodiny do lednice. 

Po uplynutí času těsto dostatečně absorbuje vodu. Polovinu vložíme do igelitového sáčku a necháme ztuhnout v mrazáku. Druhou polovinu pečlivě roztlačíme na dno menší formy vyložené pečicím papírem. 

Na tvarohovou náplň smícháme vše dohromady a rozetřeme na vytlačené těsto ve formě.

Jablka očístíme a nahrubo nastrouháme. Přidáme k nim citronovou šťávu, skořici a případně sladidlo. Jablečnou směs rozvrstvíme na tvarohovou náplň. 

Poté vyndáme zbylé těsto z mrazáku a nastrouháme ho rovnoměrně na povrch koláče. Pečeme v troubě vyhřáté na 170 stupňů zhruba 1 hodinu. Krájíme až po vychladnutí, jinak se rozpadá.


Rozmixovaná mozzarella s máslem, sirupem a vejcem

Matlavé těstíčko

Jablečná náplň

Tvarohová náplň

Vytlačené těsto

Tvarohová náplň

Jablečná náplň

Nastrouhané těsto

Po upečení

Dobrou chuť

Mňam!

Upřímně, tento koláč mi fakt moc chutnal! Moc často se nestává, že peču nějaký recept víckrát, ale tento mám v plánu udělat brzy znovu :D. Opravdu mňamka a ani nepoznáte, že je Low Carb. 

PS: Taky jsem od hodně z vás v komentářích četla, že vám vadí mozzarella. Věřte, že v těch sladkých dezertech ji vůbec necítíte :).

8 komentářů:

  1. Jablka a tvaroh mi jdou skvěle dohromady, takže by mi koláč taky chutnal. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Doporučuji vyzkoušet i hruškami, taky je to bezva kombinace (pekla jsem několikrát koláč na podobném principu, jen to nebyla low-carb varianta, ale klasika s normální moukou a máslem). Mám recept na blogu pod názvem Koláč s tvarohem a hruškami

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá krásně, škoda že mi nikdy takové koláče nechutnaly (jablka, hrušky, švestky a tak), ale dělám se ráda manželovi, tak si ukládám a vyzkouším :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá skvěle 😍. Zajímavá je ve složení ta mozzarella 🙂.

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá hodně dobře :) ta mozzarella je hodně zajímavá!

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to vypadá velice lákavě, hned bych ochutnala :)

    OdpovědětVymazat
  7. To je super, moc děkuji za recept! :) Zrovna začínám s low carb stravou, tak se každý recept a inspirace hodí. :¨)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️