pondělí 8. ledna 2024

Oslava 2. narozenin

 Pamatuji si, že když syn slavil 1. narozeniny, začala jsem nad tematikou přemýšlet už nějak v létě, i když se narodil až v prosinci :D. Letos to tak nebylo a nápad přišel až někdy na podzim, každopádně letos jsem jídlo tematicky stylizovat nechtěla (kromě dortu teda), protože loni se mi to nepovedlo. Pár dní před oslavou jsem si to ale rozmyslela a jdu se s vámi podělit o to, jak vypadala jeho oslava 2. narozenin :).

I když už na malém jde poznat, co se mu tak líbí, letos jsem si téma oslavy vybrala ještě sama. Mu se to stejně stále dost mění a zvířata má taky rád :). Vybrala jsem tedy opět zvířecí téma (loni také), co jiného bych já mohla vybrat :D. Tentokrát ale do stylu „lesní zvěř“.

1. Dort

Letos jsem se rozhodla, že se do dortu opravdu pustím sama. Chtěla jsem udělat mechový dort a řídila jsem se podle tohoto receptu (akorát jsem část cukru nahradila erythritolem, aby byl víc vhodnější pro diabetiky a zvolila jiný krém).

Ve čtvrtek (oslava byla v sobotu) jsem si upekla korpus, který jsem zabalila do potravinářské fólie a nechala v chladu. Doufala jsem, že bud vevnitř opravdu krásně zelený :D.

Upečený korpus

Naštěstí byl!

Rozříznutý korpus

Krém jsem zvolila čokoládový. Hlavně z toho důvodu, že k tomu „lesu“ mi víc jde ta hnědá (jakože hlína :D). Navíc jsem ho ani už navíc nesladila, když v něm byla nějak 50% čokoláda).

Čokoládový krém

Hotovo

Dortík nebyl přeslazený, což každý chválil, vzhledově se také líbil a hlavně všem chutnal! To beru jako úspěch a jsem moc ráda :). Byla jsem z toho trochu nervózní, mně se zdál sladký hodně, ale vím, že mám teď trochu jiné chuťové vnímání, protože vesměs nesladím :D.

Nazdobeno

Servíruje se

2. Občerstvení

Po zkušenostech z loňska jsem nic tematického nejprve vymýšlet nechtěla, abych to zase nepokazila. Nakonec mi to stejně nedalo :D. Kromě jídla laděného do zvířecího-lesního stylu jsem krásně zazdobila i kelímky a muže zaúkolovala, ať mi vytvoří stojánky na jednohubky :D.

Slaný talíř s vajíčkovou pomazánkou a prasátkem z vajíčka, salámu a pepře

Ty vykrojené sýry napadly muže :)

Tady už vidíte jeden využitý stojánek na slané jednohubky :D. A pak jedlý stojánek z housky :D.

Hříbky z cherry rajčat a jedny z mozzarelly, druhé ze sýru

Servírováno

Co se týče sladkého, s tím jsem si taky dost vyhrála. Pohárky vznikly hlavně díky přebytkům z dortu a ostatní tak nějak z inspirace na Pinterestu :). Nakonec se však sladké (kromě dortu) nestihlo ani naservírovat, takže se hodně věcí hostům nabalilo domů :D.

Lesní pohárky, banánové „hříbky“, čokoládové žaludy z jahoda zdobení, ježci a lístky z velkých piškotů, krému a zdobení

Ještě z vrchu

3. Výzdoba

S výzdobou jsem to nějak nepřeháněla. Objednala jsem jen pár balónků – velkou zelenou dvojku a 5 balónků zvířátek (jeden praskl při nafukování). 

Nafoukali jsme je v den oslavy, když malý po obědě spinka, tak pak měl pěkné překvápko :). Byl to úmyslně, chtěla jsem vidět tu dětskou radost💖. A večer po oslavě jsem mu už „dovolila“ si s balónky hrát, takže další radost :D.

Muže jsem zaúkolovala, aby mi vytvořil rámeček z větviček a provázků + jsem vrch nazdobila umělou rostlinou. Pak jsem na něj umístila fotky z průběhu 2. roku syna :). 

A ten rámeček se mi na tom místě tak líbí, že jsem se rozhodla ho tam nechat po celý rok a fotky hezky obměňovat :D (nejprve jsem měla v plánu ho někde schovávat a vytahovat ho jen na oslavy dětí). Ale teď na tomto místě visí ještě vytvořený adventní kalendář, tak potom :D.

Ještě přikládám nadzdobené papírové kelímky a stojánky :).


Vytiskla a vytvořila jsem si také zvířecí zápichy na dort a ještě jedny menší na špejli, které jsem využila do pohárů a k jednohubkám :). A letos jsem si vyhrála i s pozvánkou :).

No i když letos byla účast menší (někteří z rodiny nedorazili kvůli nemocem a pracovním povinnostem), tak mám z ní opravdu radost! Jsem moc ráda, že se mi tematicky mnohem víc povedla než loni a hlavně jsme si to společně užili :). S malým už se to taky líp dá, když je větší, prostor v kuchyni jsem měla (byl s ním ale i muž, já v té kuchyni strávila v podstatě 3 dopoledne :D).

11 komentářů:

  1. Krásně jsi to všechno vymyslela <3 Je vidět, kolik jsi do toho dala lásky <3 Malej měl určitě velkou radost :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. To byla už jen podle fotek naprosto dokonalá oslava! :) Dortík se moc povedl, vypadá báječně. :))

    OdpovědětVymazat
  3. to je hezké :) líbí se mi ty balónky a dort vypadá skvěle :) syn má první narozeniny v dubnu a přemýšlím, jak to udělat, pochytit... bojím se, že tchýně nebude chtít to slavit s mojí stranou rodiny, takže musím nějak vymyslet, co a jak :)

    OdpovědětVymazat
  4. Měla jsi to moc hezky připravené.

    OdpovědětVymazat
  5. Všechno krásně připravené, parádní dort :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, kam ty na ty nápady chodíš. To je tak krásné. Krásné narozeniny, všechno nej, nej nej ♥♥

    OdpovědětVymazat
  7. Krásně jsi to všechno připravila. A ten dort - ten se ti moc povedl. 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. Terčo, tak tento nápad se ti povedl! Moc krásné téma, zákusky, dekorace - nemám slov! Moc se mi to líbí! Vyhrála sis pěkně! ♥ Přeji malému všechno nejkrásnější. A dort je taky senzační!

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to je naprostá pecka. Moc krásné, inspirovala jsi mě. A až bude mít syn druhé narozeniny, také se pokusím vytvořit něco kreativního. ;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je velká nádhera! Jsi strašně moc šikovná <3 určitě to byla moc povedená oslava :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Terezko, vymyslela jsi to opravdu nádherně! Věřím, že maličký měl radost 🤩, protože být jim já, tak jsem nadšená! Dort se povedl na jedničku a jak si ho ještě krásně nazdobila. Pohoštění se ti taky moc tématicky povedlo a líbí se mi ty zápichy, které jsi vyráběla. Nejprve jsem si myslela, že jsi je taky objednala 🤭 a až pak níže jsem se dočetla, že jsi se vyráběla - moc hezký nápad. A ten rámeček z těch větví? Parádní dekorace, alespoň můžeš obrázky a fotky hezky obměňovat 🤗.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️