čtvrtek 12. ledna 2023

Oslava 1. narozenin

 Nad oslavou 1. narozenin našeho syna jsem začala přemýšlet už někdy v létě, i když je slavil až v prosinci :D. Jsem asi trochu cvok, ale opravdu jsem se na to těšila a chtěla to udělat hezké, tematické, ať na to pěkně vzpomínáme a hlavně si to užijeme. Přece jen jsou to první narozeniny a co si budem, dětem je to ještě celkem jedno, takže je to spíš taková oslava pro maminky (protože ty to většinou nejvíce řeší, tatínkovi to bylo celkem jedno, ale se vším souhlasil a pomohl :D).

Zalíbil se mi teda nápad udělat oslavu v tématu zvířata. Já odmalička miluji zvířata, muž k nim má také blízko, tak mi ani dlouho netrvalo zvolit toto téma (dokud si o něm můžu rozhodovat sama, věřím, že v pozdějších letech se spíš budu přizpůsobovat zájmům a přáním syna :D).  Začala jsem tedy brouzdat po Pinterestu a ukládat si různé nápady na výzdobu, dort i jiné občerstvení.

1. Dort

Nejprve jsem chtěla dort péct sama. Protože jsem ale přece jen amatérský pekař, dorty nějak (především hezky) neumím a měla jsem v plánu nachystat ještě plno dalších věcí, rozhodla jsem se tuto velmi důležitou položku oslavy přenechat zkušenějším. Napsala jsem tedy kamarádce ze střední školy, o které vím, že s maminkou pečou dorty a jiné dobroty na oslavy, svatby atd., a domluvila se s ní na dortu. Napsala jsem ji své požadavky a s příchutí jsem se chtěla nechat překvapit. S ničím nebyl problém a jsem moc ráda, že jsem takto svolila, protože dort byl krásný a všem moc chutnal :). 

Mé požadavky byly jen ty, že jsem chtěla bílý povrch s barevným zdobením a já už si na dort sama přidám umělohmotná zvířátka a svíčku. A co se týče příchuti, byl to světlý korpus (předpokládám, že asi vanilkový) s lehkým (myslím, že mascarpone) krémem s malinami a borůvkami, mňam :).

Takto připravený dort

S mou úpravou :)

Přikládám odkaz na facebookový profil šikovné kamarádky a její mamči, určitě mrkněte, pečou opravdu nádherné skvosty :).

2. Občerstvení

Chtěla jsem se držet zvířecího tématu se vším všudy, a tak jsem vymyslela i hostinu připomínající zvířata (nebo alespoň něco v takovém stylu). Bohužel, mé plány mi nevycházely, bylo to dost pracné, nedařilo se mi snad vůbec nic a také jsem nestíhala. Takže jsem se na tohle nakonec vykašlala a udělala jen klasické obložené talíře. Nakonec to stejně bylo asi nejlepší rozhodnutí, protože se talíře musely schovat z očí, protože malý když vidí jídlo, pořád by jedl a je protivný :D.

Prasátka z listového těsta

Pokus o hlemýždě

Hadi z ovoce s bílou čokoládou

Radši klasický talíř :D

A další talíř i s těmi pár šneky :D

3. Výzdoba

Kromě zvířecího stylu jsem chtěla ladit i do barevnosti. Nevím proč, ale prostě se mi líbilo spojení zvířat a všech možných veselých barviček. Vím ,že teď hodně letí spíš neutrální, takové nude barvy nebo naopak sladit to do jedné barvy či podobných odstínů. Mě zkrátka ale zaujala ta veselost duhových barev, ještě když se jedná o 1. narozeniny dítěte a děti jsou přece takové šťastné, energetické, plné radosti a chuti do života. 

Měla jsem představu létajících balónků umístěných všude možně. Samozřejmě se zase úplně nedařilo podle plánu. I když jsme měli koupenou héliovou pumpu, na některé balónky nefungovala (nechtěly létat). A protože jsme pořídili také pár větších balónků v různých tvarech a i 2 zvířecí (panda a kočkovitá šelma), hélium samozřejmě nevyšlo na všechny. Byla jsem z toho zase trochu smutná, ale nakonec to přece jen bylo hezké. Manžel ty létající různě rozvěšel a ostatní nafouknul jen klasicky a byly tedy položené na zemi, což se malému velmi líbilo, takže měl zábavu :). A to je přece nejdůležitější, aby se to líbilo hlavně jemu :).


Měla jsem připravené i hezké zvířecí ubrousky, kelímky a papírové čepičky, což se samozřejmě nevyužilo :D. Teda talířky na dort ano :).

Aby toho nedaření se nebylo málo, místnosti byly v celkem rozestavěném stavu, protože hned další den probíhalo stěhování veškerého nábytku pryč (je od prarodičů a už se jim přesouval na nový byt). Měla jsem strach, aby ta oslava vůbec proběhla, ale naštěstí ano :). Dort byl krásný, ale když jsem na něj dala ta zvířátka, asi 3× některá popadala, takže na dortu udělala trochu rýhy... Toho si však nikdo nevšimnul.

I když se tedy ze začátku zdálo, že je vše špatně, nakonec to dobře dopadlo a užili jsme si to všichni a se vším všudy (myslím, že i malý :)). I když si to nebude pamatovat, v naších pamětích je tento den vyrytý a nějaké fotky do albíčka zaznamenány :).

14 komentářů:

  1. Jéé, no krásně jsi to malému zorganizovala :) Jsi zlatá maminka :)) Dort vypadá moc hezky a taky věřím, že chutnal.. Zvířátka a barvy, to se muselo malému líbit, i když si to teda asi nebude pamatovat :D My máme na dorty šikovnou sousedku, jednou nám dělala dort pro dědečka a jinak když má někdo u nich narozeniny, tak nám vždycky kousek dortu přinese. Mňam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji <3. Byl moc dobrý :). Jé, takovou sousedku bych taky brala :D.

      Vymazat
  2. Nádherně jsi to zorganizovala! ❤️ Až se na fotky později podívá, určitě se mu to bude moc líbit :) je super, jak stále zkoušíš nové věci, jsi šikulka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé, tak to je rozkošný :) Budete mít krásnou vzpomínku :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Ten dortík je nádherný a i další občerstvení vypadá taky moc chutně, určitě jste si oslavu moc užili! :))

    OdpovědětVymazat
  5. Hezky jsi to zorganizovala, Terezko. Moc se mi líbí ten nápad se zvířátky - taky je mám ráda, ale to už asi víš. A dort je krásný už na pohled. Věřím, že byl i chutný. 🙂
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  6. Jak by mohlo být to tvoje sluníčko protivné :D <3 Opravdu oceňuji tvou kreativitu - ty šneci jsou naprosto boží! :D Vůbec by mě něco takového nenapadlo... :D Nejdůležitější je, že jste si oslavu užili v kruhu rodinném :) <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Umní být, neboj :D <3. Moc děkuji, no já se hodně inspirovala Pinterestem :D. To ano <3.

      Vymazat
  7. Moc hezky si to připravila a snaha se vždy cení 🤗. Vůbec nevadí, že se některé věci nepovedly, nestihly, důležité je, že jste si to všichni užili, malý byl spokojený a máte vytvořenou tak hezkou další vzpomínku na jeho první narozeniny 🎈🎉. Dortík vypadal nádherně a prasátka taky 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, nakonec vše bylo super :). Děkuji :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️