čtvrtek 26. ledna 2023

Kefírový koláč s datlemi

 Doma se mi nastřádalo pár dobrot, které by se hodilo co nejdříve spotřebovat, tak přišlo na řadu kuchtění alá Pejsek s kočičkou :D. Vznikl tedy tento kefírový koláč s datlemi (a další tajnou ingrediencí :D) a upřímně jsem byla hodně zvědavá na výsledek. Já zkrátka ráda experimentuji a nebojím se míchat všechno možné. Někdy to dopadne dobře, jindy se to nedá jíst :D. Tentokrát mě ale konečný moučník potěšil, takže se jdu s vámi o něj podělit.

Potřebujete

  • datle podle chuti,
  • 1 hrnek ovesných vloček (ideálně co nejjemnější, klidně je i rozmixujte),
  • 1 hrnek kefíru,
  • 1/2 kypřicího prášku,
  • volitelně: skořice a mou tajnou ingrediencí bylo domácí Baileys, které jsem potřebovala spotřebovat :D.

Datle namočte do horké vody a nechte je chvíli změknout (klidně je nechte namočené přes celou noc, ale není to třeba). Část vody slijte, ale nějakou v nich přece jen nechte, a rozmixujte je (já je jen rozmačkala vidličkou, šlo to hezky). Pak už jen výslednou hmotu smíchejte s ostatními ingrediencemi.

Do koláče můžete přidat klidně i kakao a kousky čokolády, čímž získá čokoládovou příchuť. Dobré budou i kousky oříšků nebo oříškové máslo. Můžete ho klidně i dosladit, já to nedělala, protože datle už jsou tak sladké, a navíc jsem přilévala i domácí likér (ten už je taky dost sladký sám o sobě). Pokud tam likér dávat nebudete, klidně zřeďte větším množstvím kefíru, ale není to třeba.

Datlová směs

Těsto před pečením

Upečeno

Podáváno

Koláč byl hezky vláčný a i bez použití dalšího cukru a měl pěknou vláčnou konzistenci. Domácí baileys jsem v něm vůbec necítila, ale taky ho nebylo nějak moc :D.

13 komentářů:

  1. To může být moc dobré. Datle sice zrovna nemáme, ale až zase koupíme, tak recept zkusím. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Hmmm, máš dobré nápady :D A oříšky a čokoláda navíc by v tom určitě byly taky super :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to zajímavě - jsi fakt experimentátor. Já se většinou peču podle nějakého receptu, byť tedy občas trochu obměňuju...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem :D. Menší obměna je někdy moc fajn :).

      Vymazat
  4. Obdivuju tě, že se nebojíš experimentovat, já jsem spíš přesný opak, vždycky se držím receptu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Samé moje oblíbené suroviny. Přiznám se, že doma takhle nerada peču (aka smíchám co mám doma). U mě se to většinou nepovede a pak jsem z toho akorát zklamaná... :D Máš můj obdiv, že se do toho pouštíš <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Obdivuji, že dokážeš experimentovat 😀, já to neumím a raději vždy a přesně peču podle nalajnovaných receptů 😀. Ta formička s medvídkem je moc hezká 🙂.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️