pondělí 23. ledna 2023

Beskydy – Velký Javorník

 Ani nevíte, jakou mám radost, když můžu konečně psát tento typ článku! Turistika, výšlapy a celkové výletění mi moc chybělo a v poslední době na něj nebyl prostor ani chuť. To je ale kapitola o něčem jiném a já se chci dnes věnovat pouze této konkrétní túře. Naskytla se nám tedy konečně příležitost někde vyrazit, tak jsme si jeli vyšlápnout Velký Javorník v Beskydech.

Na Velký Javorník se můžete dostat z více startovních pozic. To je vždy bonus, protože se pak dají vymyslet okruhy a také si prochodíte různé trasy s tím, že se nebude jednat vždy o to stejné (samozřejmě pokud se rozhodnete výšlap podstoupit víckrát, než jen jednou v životě :D)



Kopeček můžete vyšlapat i s kočárkem, o což jsme se už jednou loni na jaře pokoušeli, ale nebyl to dobrý nápad. Ne, že by to nešlo, ale zkrátka byl den blbec (já se cítila slabě, vyčerpaně a malý byl nesví a hodně plakal), takže jsme to nakonec vzdali. Tentokrát jsme šli jenom s pejsky a vyzkoušeli výšlap z jiného místa, a to konkrétně z Frenštátu pod Radhoštěm.



Inspiraci na tuto trasu jsem našla v Beskydském deníku a ani jsme ji nijak neupravovali. Jednalo se o okruh, takže značka ideál :D. Začínalo se od hotelu Rekovice a cesta na vrchol byla dlouhá 4 km. Ovšem byly to náročné kilometry a po tak dlouhé době bez výšlapu jsem myslela, že to vzdám :D. Naštěstí se tak nestalo, protože to stálo za to! 


Nahoře jsme si užili krásné výhledy, počasí vyšlo na jedničku, a ještě k tomu se zde pohybovalo jen málo lidí (pátek dopoledne). Můžete se tady jít podívat i na rozhlednu a občerstvit se




Výhled

Cesta dolů už byla lepší, hodně i po asfaltce, což nám nevadilo. Celkově měl okruh 9 km a my si ho moc užili :). Ještě musím zmínit, že žádné parkovné jsme neplatili a rozhledna je myslím taky zdarma (ale nejsem si jistá, my na ni nešli).

14 komentářů:

  1. Třikrát hurá pro Terezku :D <3 Lezení po horách mě láká, ale vím, že když ujdu nad 10 km i v normálním terénu, po zbytek dne jsem naprosto nepoužitelná a potřebuju jenom spát. Často to nevydržím dom a usínám v autě :D :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, také mě to unavuje, když na to nejsem zvyklá :D.

      Vymazat
  2. Hezký výlet, hned bych vyrazila, ale zatím mi okolnosti nepřejí. I když plány jsou...

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě to byla moc hezká túra :) Beskydy moc prochozené nemám

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byla :). Beskydy jsou krásné, doporučuji někdy, když budeš mít možnost :).

      Vymazat
  4. To byl určitě moc fajn výlet. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Super výlet :) Já si výletování nechávám spíš až na jaro, přes zimu se mi nikdy nikam moc nechce :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, na jaře je to přece jen takové lepší :).

      Vymazat
  6. Pěkný výletík a krásných 9 km procházky 🙂. My letos zatím ještě nikde nebyli 😀, ale zatím mi to ani nechybí, ale hned jak bude hezké/lepší počasí tak hned někam vyrazíme 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ono v tom hezčím počasí to člověka přece jen více láká :).

      Vymazat
  7. Nádherné fotky, hned bych vyrazila na nějakou zimní procházku do přírody - člověk vždycky načerpá takové množství energie. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️