čtvrtek 5. ledna 2023

Banánový chlebíček s čokoládou a tvarohovou vrstvou

 Banánových chlebíčků už jsem zkoušela mnoho a i když už jsem si našla verze, které mi moc zachutnaly, stejně ráda zkouším obměny. A tak vznikl i tento banánový chlebíček obohacený o kousky čokolády a tvarohovou vrstvu.

Potřebujeme

Chlebíček

  • 3 banány
  • 1 lžičku kypřícího prášku
  • 30 g skořicového/vanilkového proteinu (nebo sladidla)
  • 100 g špaldové mouky
  • 50 g kokosové mouky
  • 2 vejce
  • 30 g oleje
  • špetku soli
  • skořici
  • čokoládové kousky

Tvarohová vrstva

  • 250 g tvarohu ve vaničce
  • 150 g bílého jogurtu
  • 1/2 vanilkového pudinku (prášku)
  • sladidlo dle chuti

Banány oloupeme a rozmačkáme vidličkou. Pak k nim jen vmícháme zbytek surovin a vzniklé těsto vlijeme do formy vystlané pečicím papírem. 

Tvarohovou vrstvu vytvoříme opět smícháním všech ingrediencí a navrstvíme ji na chlebíčkové těsto.

Pečeme 55–60 minut v troubě vyhřáté na na 180 stupňů.


Výborný je s oříškovým máslem, ale chutnal mi i jen tak samotný :).

21 komentářů:

  1. Já už zkusila několik banánových chlebíků a dlouhooo jsem čekala, než jsem objevila ten, který pro mě bude opravdu ten top :-D Ale moc často to nedělám, musím mít opravdu chuť :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Banánový chlebíček je vždy taková záhada a každý si nejspíš musí přijít na ten svůj dokonalý :D. Já mám vždy období, kdy ho peču často a pak dlouho nic :D.

      Vymazat
  2. Óó, no tak to vypadá hodně dobře! Jen otázka... je tam nutná ta kokosová mouka? :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jeden tvůj banánový chlebíček jsem zkoušela a byl výborný:)

    OdpovědětVymazat
  4. Terko, kombinace s tvarohem je zajímavý nápad.

    OdpovědětVymazat
  5. Kombinace banánů a tvarohu se mi moc líbí 🙂. Ale jak jsem jednou zkusila banánové muffiny a nechutnaly mi, tak se trochu bojím vyzkoušení banánového chlebíčku 😀.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, takové zkušenosti dokážou odradit :D.

      Vymazat
  6. My jsme nedávno objevili taky jeden a ten je teda opravdu dobrý. Tento mě láká tím tvarohem. 🙂 Určitě zkusím.

    OdpovědětVymazat
  7. Banánový chlebíček peču moc ráda, ale nenapadlo by mě do něj zakomponovat i tvarohovou vrstvu, skvělý nápad :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, Banana bread miluju a dělám ho celkem často, ale s tou tvarohovou vrstvou to může být příjemné zpestření - určitě vyzkouším! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Přiznám se, že banánu jsem prostě na chuť nepřišla... :D Ale chlebíček rozhodně vypadá skvěle! A s ořechovým máslem chutná všechno líp :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Dlouho mi trvalo, než jsem našla top recept, ale od té doby je peču moc ráda (vždycky, když mi zbydou staré bannány anebo spolbydla chce vyměnit ty své, co už jí zhnědly xD). O variaci s tvarohem jsem nikdy neslyšela, ale zase proč ne :D Obměn není nikdy dost :D U mě ty nejzajímavější vznikají v momentech, kdy něčemu dochazí trvanlivost a já potřebujupotravinu zpracovat, to jsou kolikrát hodně zajímavé kombinace xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, v tu dobu dokážu taky vymyslet leccos :D.

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️