pondělí 16. ledna 2023

Slovensko –⁠ Vlkolínec vesnička UNESCO

 V rámci našeho víkendového pobytu na Slovensku jsme navštívili i vesničku Vlkolínec nacházející se nedaleko Ružomberoka, kde jsme mimo jiné měli ubytování. Tento výlet byl tedy nějakých 15 minut autem od hotelu, tak by byla škoda se tam nepodívat, když se počasí umoudřilo.

Vlkolínec je malá izolovaná vesnička, skanzen, která patří i mezi UNESCO památky. Nachází se v podhůří Velké Fatry a jak jsem již výše zmínila, nedaleko města Ružomberok.

Musíte zde zaplatit vstup i parkovné. Dostanete mapku a poté si už v poklidu sami projdete celý prohlídkový okruh skanzenem. Můžete nakouknout do několika budov, kde vás čeká milý místní obyvatel s výkladem. Dozvíte se tedy vše o zdejší historii a lidové kultuře.

Nechybí ani možnost zakoupení si různých ručně dělaných suvenýrů. My naší rodině dovezli krásné svíčky z včelího vosku, které příjemné místní ženy vytváří přímo před vámi. Dále jsme neodolali perníkům a speciálně pro mě magnetek na ledničku (sbírám ze zahraničí). Mohli jste si ale domů odnést i nádherné keramické předměty.

Netrvá moc dlouho, než celou vesničku projdete. Vyšlápnete si trochu kopeček, pokocháte se krásnou architekturou a pobavíte s místními obyvateli. Velmi mě překvapilo, že zde opravdu vyloženě ještě žije pár desítek obyvatel a nejedná se tedy čistě jen o turistický objekt, ale i opravdový domov.

Slyšeli jste někdy o Vlkolínci? Případně jste ho i osobně navštívili? :)

20 komentářů:

  1. Vesnička z fotek vypadá moc hezky 🙂, hlavně ta příroda kolem. Ručně vyráběné svíčky z včelího vosku musely vypadat moc pěkně 🤗.

    OdpovědětVymazat
  2. Neznám, ale podle fotek hezká vesnička. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné. Já ráda navštěvuji místa Unesco ♥ Po Čechách mi jich chybí navštívit už jenom pár. Těším se, až zase někam vyrazím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já mám v Česku ještě hodně rezerv :).

      Vymazat
  4. Nikdy jsem nebyla a neznám, ale vypadá to moc hezky a to vytváření svíček by mě teda zajímalo :)

    OdpovědětVymazat
  5. O tomto místě slyším prvně, ale překvapilo mě, že zde lidé ještě normálně žijí :) Určitě to tam mělo krásnou atmosféru.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Vklolínec jsme měli v plánu, když jsme před lety byli na Slovensku, ale nakonec jsme to už z časových důvodů nezvládli. Ale skanzeny mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to tam krásně útulně, pro výlet ideální..už se těším až bude jaro a bude to pro cestování přívětivější. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude, doufám, že taky budeme už víc výletovat :).

      Vymazat
  8. O vesničce slyším poprvé a vypadá moc krásně :) děkuji za tip <3 V podobné vesničce jsem bydlela u Štrbského plesa. Také staré domky, na silnici povoz s koňmi, jako za starých časů :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️