pondělí 29. ledna 2024

Druhé těhotenství – 2. trimestr

 Wow, to už jako vážně mám za sebou 2 trimestry těhotenství? To druhé těhu utíká ještě rychleji, než to první :D. Sice si na jednu stranu připadám, že už jsem těhotná pěkně dlouho, ale i přesto to šíleně letí! Druhá třetina se mi táhla trošku déle než ta první, ale to je asi přirozené, když ze začátku nějakou dobu trvá, než vůbec zjistíte, že jste těhotní. Každopádně k tématu, dnes vám tedy popíšu, jaký byl můj 2. trimestr :).

Druhý trimestr se počítá od 14. týdne do 27. týdne těhotenství (týdny se začínají počítat od počátečního data poslední menstruace). Údajně to má být ta nejlepší část těhotenství, protože začáteční nevolnosti pomalu ustupují, bříško ještě není tak velké a žena se cítí jako by ani těhotná nebyla (energie atd.). Bylo tomu tak i u mě?

Chutě, nepříjemnosti a pocity

Hned po prvotrimestrálním sceeningu, a tedy takovém ukončení 1. trimestru, se mi úplně změnily myšlenky a pocity. Najednou jsem se na malé konečně začala těšit a byla jsem moc ráda, že je hlavně v pořádku a všechno jde dobře! V prvním trimestru jsem byla taková divná, což už jsem zmiňovala v minulém článku.

Pamatuji si, že v prvním těhotenství mě v tomto období občas trápily velké tlaky v břiše. Ty jsem v nynějším měla jen občas a nebylo to tak šílené, jak si pamatuji z minula. Občas mě potrápily křeče v lýtkách při probouzení, ale jinak asi nic strašného. Oproti prvnímu těhu mi zase ale častěji natékají kotníky (ne pořád, ale občas se nějaký otok objeví). A samozřejmě bříško roste rychleji :D.

Chutě se mi ustálily a řekla bych, že je vše v takových starých kolejích, jako když jsem nebyla těhotná. Už mám i dost chuť na sladké, ale stačí mi nějaké low carb dobroty. Sice občas mě přepadla na něco šílená chuť, ale nemám třeba nějakou konkrétní potravinu nebo jídlo, které bych stále musela :D. Jen si teda ráda dávám nějakou tu sladkou tečku po jídle (ale s ohledem na tu cukrovku samozřejmě, takže třeba 85% a výš čokoládu, jogurt s borůvkami, ořechové máslo atd.). 

Jinak jsem se ale cítila dobře, občas jsem byla unavenější, někdy jsem i hůře spala, ale ten spánek nebyl spojen s těhotenstvím, ale nějakým stresem.

Sladkou tečku potřebuji :D

Pohyb a cvičení

Co se týče pohybu, občas si doma zacvičím, ale nic závratného ani ne pravidelného. Snažím se však aspoň co nejvíce chodit, někdy tedy více, někdy méně. Ke konci 2. trimestru jsem zvládla malý výšlap, tak to jsem na sebe byla pyšná :D. Občas prostě můžu a dokážu více, někdy méně, ale nějaké komplikace s pohybem nemám. Jen to tlačení kočárku s 13kg dítětem a třeba ještě v kombinaci s kopcem je už znát :D

Hurá, zvládnuto!

Změny na těle

Tak první věc, kterou bych chtěla zmínit je, že mi vůbec nevyrostla prsa (tak jako v prvním těhu) :D. Někomu prsa narostou hned, než ještě vůbec ví, že je těhotný, ale já jsem pořád na stejném čísle. Vlastně mi to ani nevadí, protože už rostoucí bříško je nápor, takže jsem dalšího zatížení (zatím) ušetřena :D. Ale mléko se mi spustilo mléko z nejprve z jednoho a pak i z druhého. Řekla bych, že mi teče více, než v prvním těhu :D. 

Jinak mi samozřejmě o dost povyrostlo bříško, jak už jsem i zmiňovala. Přijde mi, že jinde (naštěstí) moc nepřibírám, možná jsem něco málo nabrala v nohách, zadku, rukách, ale stále obleču stejné velikosti. Ale mám za stejné období větší kilový nárůst, než v prvním těhu.

První pohyby

Ve 20. týdnu jsem začala cítit už mírné pohyby. Vlastně jsem si zaznamenala úplně první den, kdy jsem pohyb viděla na bříšku :). Každopádně teď už malou cítím pořádně a taky v celém břiše a je dost akčňák :D.

Ať má i něco holčičího a ne jen věci po malém :D

Těhotenství a cukrovka

Protože já už měla cukrovku diagnostikovanou před otěhotněním, vyhnul se mi test těhotenské cukrovky. Inzulín si píchám téměř od začátku, teď se mi ale ještě o něco navyšovaly dávky, hlavně dlouhodobějšího na noc, protože lačná hodnota mi prostě více skákala nahoru. Dietu se snažím dodržovat, mlsat fakt spíš low carb.

Tak to by k mému 2. trimestru bylo asi vše. Doufám, že se vám líbil a neunudila jsem vás :D. Případně kdyby vás ještě něco zajímalo, klidně se ptejte :).

5 komentářů:

  1. Já nechápu, že to tak hrozně utíká! Jako by to bylo včera, kdy jsi mi to oznámila a to už je to čtvrt roku <3 Jsem ráda, že se už cítíš mnohem lépe <3 Už se na malou moc těším <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. jsem ráda, že jste obě v pořádku :) mně se líbí, jak všichni uklidňují, že nevolnosti ustupují... mě provázely všechny trimestry :D ale je pravda, že ve třetím byly nejslabší, jen jednou denně :D

    OdpovědětVymazat
  3. Hezké shrnutí :) přesně jak píše Míša, hrozně rychle to utíká :D! Je dobře, že nepříjemné pocity vymizely. Přeji příjemný 3. trimestr <3

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné shrnutí, utíká ten čas neskutečně. Přeji krásný třetí trimestr :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. Letí to jako voda 🙈 a za chvilku už budeš mít princeznu u sebe 👧. Moc ráda na to období vzpomínám, vždy když mohu, podívám se na fotky a vzpomínám. Co si pamatuji, tak jsem taky neměla žádné extra chutě 😄, ale ráda jsem si dávala makové/tvarohové koláčky 😅.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️