pondělí 18. března 2024

Domácí kynuté kaiserky

 Někdy mě chytně období, kdy mám chuť péct samé domácí pečivo :D. Proto jsem neodolala i vyzkoušení domácích kaiserek. Výsledek se mi zamlouval, tak jsem se rozhodla se o něj podělit i s vámi :).

Potřebujete

Kvásek

  • 1/2 kostky čerstvého droždí (20 g),
  • 1 lžička cukru, 
  • 100 ml vlažného mléka. 

Těsto

  • 200 ml vlažného mléka,
  • 60 g rozpuštěného sádla, 
  • 0,5 kg hladké špaldové mouky (namíchala jsem ji ještě s celozrnnou špaldovou moukou), 
  • 1 lžička soli,
  • libovolná semínka (sezamová, kmín atd.). 

Nejprve si vytvoříme kvásek – do vlažného mléka rozdrobíme droždí, rozmícháme i se lžičkou cukru a necháme 15 minut v teple vzejít.

Mezitím si smícháme ostatní suroviny, ke kterým následně přidáme i nakynutý kvásek a vypracujeme těsto. To přikryjeme utěrkou a necháme 1 hodinu kynout v teple.

Poté rozdělíme na 12 dílů, zamotáme kaiserky (ale klidně i jiné housky, rohlíky...) a na plechu s pečicím papírem necháme znovu nakynout minimálně 15 minut. Poté potřeme rozšlehaným vajíčkem a posypeme semínky.

Před pečením si troubu rozehřejeme na 250 °C a po vložení stáhneme 190 °C. Pečeme cca 15–20 minut.

Vyválíme hada

Uděláme smyčku

A konce schováme

Na plechu

Před pečením

Upečeno

Mňam

Dobrou chuť

Děláte rádi nějaké domácí pečivo? :) Pokud byste chtěli zkusit ještě nějaké, tak můžu doporučit domácí rohlíky, cottage rohlíky nebo tyto menší plněné rohlíčky.

10 komentářů:

  1. Vypadají skvěle. 🙂 My doma taky pečeme domácí housky.

    OdpovědětVymazat
  2. Já domácí housky pekla v covidu, když jsem pracovala z domova a vždycky jsem si k dalšímu kroku odběhla od práce. Pak jsem zkoušela dalamánky bez kynutí a teď už jsem dlouho nepekla nic (myšleno žádné pečivo), protože jsme doma dva a tak to nezvládneme sníst, dokud je to čerstvé a dobré. Ale inspirovala jsi mne, že bych to zas po letech mohla zkusit.

    OdpovědětVymazat
  3. krásné :) já mám z kynutého těsta strach, ne vždy se mi povede... ale dělala jsem už loupàčky a Honzovy buchty :) a dobrý :)

    OdpovědětVymazat
  4. Panejo, ty jsou jako z pekárny! Mám ráda kynuté těsto, ale nerada jej chystám (moc mi to s kváskem nejde :-D )

    OdpovědětVymazat
  5. Teda, tak ty se krásně povedly! Domácí housky mám také na seznamu, které bych chtěla vyzkoušet, dokonce jsem tuším k loňským Vánocům dostala tvořítko na housky, které jsem ještě ani nevyzkoušela 😅. Zatím jsem zkoušela péct jen domácí rohlíky a ty byly tedy vynikající 😊.

    OdpovědětVymazat
  6. Ty vypadají lákavě :D Kaiserky jsou hned po chlebu mé nejoblíbenější pečivo :D

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam, tak ty vypadají! :) Já jsem je už taky někdy zkoušela, ale bez tuku a taky ale nevypadaly tak pěkně :D I když mě se teď do domácího pečiva skoro vůbec nechce :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají úžasně, budu muset vyzkoušet! :) Není nad domácí pečivo. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️