čtvrtek 10. února 2022

Domácí rohlíky ze sušeného droždí

 Musím se přiznat, že ačkoliv moc ráda peču, tak domácí pečivo jsem zkoušela pouze párkrát. Vždy to vyhraje nějaká buchta či jiný dezert, ale pečivo? Rozhodla jsem se, že tedy něco zkusím ukuchtit, trochu jsem se bála, protože moje předešlé pokusy s pečením pečiva nedopadly moc dobře, ale tady mě výsledek mile překvapil (i muže). Tak se s vámi podělím o receptík na jednoduché domácí rohlíky :).

Potřebujeme

  • 500 g polohrubé mouky
  • 250 ml vlažné vody
  • 3 lžíce rozpuštěného másla
  • 1 balení instantního droždí (7 g)
  • 10 g soli
  • 10 g cukru
  • 1 vejce na potření
Rozpustíme si máslo a ještě teplé ho smícháme s vlažnou vodou a droždím. Chvíli mícháme a pak postupně přisypeme mouku, sůl i cukr. Vypracujeme těsto, které necháme 1 hodinku kynout na teplém místě.

Po vykynutí si ho rozdělíme na několik kusů (mně jich vyšlo 7, ale trochu jsem to neodhadla a byli to macci, takže v normální velikosti jich bude víc :D). Na pomoučeném vále je vyvalíme do trojúhelníků (bez ostrých rohů) a srolujeme do tvaru rohlíku.

Poklademe je na plech (dostatečně daleko od sebe) vystlaný pečícím papírem a potřeme rozšlehaným vajíčkem. Pečeme je na 180 stupňů zhruba 20–⁠25 minut, dokud nezezlátnou.



Bála jsem se, že rohlíky budou tvrdé jak šutr, ale byly hezky měkké. Zkoušeli jste někdy péct vlastní pečivo? :)

22 komentářů:

  1. Tyjo, ty vypadají k nakousnutí! Hodně se ti povedly, musí být skvělé. Já miluji čerstvý, křupavý rohlíky, ty můžu sníst úplně na sucho, mňam :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Rohlíky se ti opravdu povedly. 🙂
    Doma jsme se párkrát taky pokoušeli o domácí pečivo - kváskový chleba, ale nikdy se nám nepodařil kvásek, který bohužel nevzešel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :). S kváskem mám taky občas problém :D.

      Vymazat
  3. Vypadají moc dobře! My děláme domácí rohlíky poměrně pravidelně (méně častěji i domácí chléb), miluju domácí pečivo :)

    Lucy Villain
    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam! Tak tie sa ti naozaj podarili. ;) U nás sme pečivo ešte nikdy takto nepiekli keďže nás je veľa ale možno ich predsa len niekedy vyskúšam upiecť.

    Maj krásny deň. ♥
    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ty se ti povedly 🥐! Já naposledy pekla rohlíky někdy začátkem minulého roku, když jsme byli v karanténě 😅. Když jsem je zkoušela péct úplně poprvé, trochu jsem se toho bála, ale po upečení mě moc příjemně překvapil výsledek 😍, byly vynikající... některé jsme dali i zamrazit a i po rozmražení byli vynikající. Bych je zase mohla někdy upéct 🤗, jen jsem je teda pekla podle jiného receptu 🤗.

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají skvěle! My jsme je doma už několikrát zkoušeli, teda spíše přítel, na poprvé nic moc ale na podruhé už nebe v puse. I když je nemusím často, občas udělám výjimku ráda :)

    OdpovědětVymazat
  7. V jednoduchosti je krása :D To bych taky mohla někdy vyzkoušet :) Taky s tím nemám zkušenosti...

    OdpovědětVymazat
  8. Rožky sa Ti vydarili krásne. Pečivo, teda klasické pečiem zž málo, väčšinou už len bezlepkové :-) Ale dala by som si, len nemôžem...
    Pekný víkend!

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadají moc dobře :) Pečivo jsem nikdy nepekla, také to vždycky vyhrajou buchty :D

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadají skvěle :) Překvapilo mě, že je recept tak jednoduchý :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  11. Ty vypadají skvěle! A jsou to opravdový macci 😂😂 rohlíky jsem nezkoušela, ale často doma pecu veku, housky a chleba :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou, jsem to před nakynutím trochu neodhadla :D :D. Ju, housky u tebe vidím často a vždy vypadají parádně <3.

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️