čtvrtek 24. února 2022

Knižní tip – Všechno nejlepší Anno

 Už hodně dlouho jsem nevydala článek s recenzí na knihu. Bude to asi tím, že jsem skoro rok neměla vůbec chuť na čtení. To byly státnice, takže učení a pak se mi zkrátka nechtělo číst. Možná to bylo těhotenstvím, prací, kdoví. Spíš asi lenost :D. Každopádně kupodivu teď s mimčem si v nějaké volné chvilce nebo před spaním ráda počtu, takže jsem přečetla knížku Všechno nejlepší Anno od české autorky Petry Jirglové.

Jedná se o román pro ženy, což byla ideální volba pro mě. Chtěla jsem si přečíst nějakou oddechovku, ne nic naučného, a romány mám moc ráda. Líbilo se mi, že je příběh naprosto reálný a jednalo se v něm o českou holčinu, takže nic ze zahraničí (skoro).

Skoro píšu proto, že téměř třicetileté Anně se v den jejich 29 narozenin naprosto změní život. Do té doby byla trochu rozmazlená a víceméně se nedokázala postarat sama o sebe, protože celý předchozí život spoléhala buď na svou rodinu, nebo později svého přítele. Ten se s ní ale nyní rozejde a Anna poznává krutou realitu.

Odjede do Anglie pracovat jako au-pair a zažívá tam různé životní situace. Ať už je to mizerný přivýdělek, ze kterého musí vyžít, a ještě splácet dluhy, tak studium v jazykové škole, různé milostné zápletky, nová přátelství, zážitky.

Kniha se mi četla opravdu skvěle, je novodobá, takže se do ní dá skvěle vžít  představit si Anninu situaci (všechny moderní technologie atd.). Autorce se za mě povedla i napsat „čtivým“ jazykem, všemu jsem rozuměla a zkrátka se četla vážně dobře a rychle.

Sice konec mě trochu překvapil, je takový dost otevřený a vlastně člověk neví, jak to celé dopadne, ale i tak ji hodnotím kladně a můžu jedině doporučit. Pokud tedy máte rádi romány, pohodové čtení, je tato knížka skvělou volbou.

Znáte tuto knížku? Četli jste ji nebo se na ni chystáte? :) Případně mi klidně napište tipy na nějaké podobné knížky, romány pro ženy :D.

18 komentářů:

  1. Tuto knihu neznám, ale vypadá moc zajímavě. :) Určitě se po ní mrknu.

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha mě lákala už když byla v předprodeji, ale ještě jsem ji nečetla. Nalákala jsi mě. Líbí se mi i obálka. 🙂 Až budu příště objednávat, doufám, že si vzpomenu.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  3. Romány pro ženy úplně nemusím, ale vypadá zajímavě, cesta do Anglie jakožto au-pauir... to by mě celkem zajímalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý máme jiný žánr v oblibě :D. Tak to by se ti možná líbila :).

      Vymazat
  4. Jojo, na tuhle knihu jsem taky koukala a chci si ji přečíst. Navíc jsem od autorky četla Letuška první třídy a taky super! :-D

    OdpovědětVymazat
  5. O knížce jsem slyšela, ale nečetla. Vypadá zajímavě. Ráda dávám šanci českým autorům/autorkám :)

    OdpovědětVymazat
  6. Knížku neznám :) taky to čtení teď flákám, ale teď bych snad mohla přečíst první letošní 😅

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Knížka má hezký obal 🙂, ale já vůbec nečtu... nebaví mě to 😐. poslední knížka, kterou jsem přečetla byl Gump a od té doby nic.. 😀.

    OdpovědětVymazat
  8. Knížka vypadá moc hezky, už podle obalu a popisu. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Už dlouho jsem od českých autorů nic nepřečetla (naposledy snad Deník farářky, který můžu doporučit ;), takže bych mohla knžíce dát šanci, zní to jako parádní oddechovka. A ze sekce románů pro ženy...nejsem si jistá, jestli to tam úplně spadá, ale mám ráda romanťárny od Mariany Zapaty :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️