pondělí 21. února 2022

Rýžový nákyp s jablky

Přijde mi, že sladké pokrmy, které se většinou jí jako hlavní jídla (třeba k obědu), lidé buď milují, nebo nenávidí. Já jsem odmalička byla velkým milovníkem sladkého, takže mi snad každé sladké hlavní jídlo chutnalo :D. Doteď si pamatuji, že jsem si ve školní jídelně vždy volila sladký pokrm, pokud byl zrovna v nabídce. Teď už tyto pokrmy moc často nejím, ale občas přijde na něco chuť, a tak jednou vzniknul i tento zdravější rýžový nákyp s jablky.

Potřebujeme (3–4 porce)

  • 170 g rýže
  • 750 ml mléka
  • 2 vejce
  • 30 g erythritolu (nebo jiného sladidla)
  • 20 g vanilkového cukru
  • 20 g vanilkového proteinu (lze nahradit cukrem)
  • 50 g másla
  • 3 střední jablka
  • skořice
  • máslo a dětská krupička na vymazání a vysypání

Nejprve si uvaříme rýži v mléce. Vaříme ji cca 30 minut a občas promícháme, aby se nepřipálila.

Mezitím si nastrouháme jablka na hrubém struhadle (já je neškrábu, strouhám i se slupkou) a smícháme je se skořicí. Já k nim přidala ještě macu, jablečnou vlákninu a rumové aroma. Můžete si je podle chuti přisladit, přisypat třeba ještě rozinky a oříšky.

Oddělíme si žloutky od bílků. Bílky vyšleháme s vanilkovým cukrem do pěny. Žloutky smícháme s proteinem a erythritolem. Do ještě teplé rýže vmícháme žloutkovou směs a máslo. Nakonec i pěnu z bílků.

Zapékací mísu si vymažeme máslem, vysypeme krupičkou a hurá na vrstvení. Začneme 1/2 rýže, poté jablka a jako poslední druhá půlka rýžové směsi. Pečeme na 200 stupňů cca 45 minut.

Uvřená rýže

Smíchaná rýže se směsmi ze žloutků a bílků

1. vrstva

2. vrstva

Upečeno

Dobrou chuť

Máte rádi sladké hlavní chody? Jaký je váš neoblíbenější? :)

16 komentářů:

  1. Je teda pravda, že sladké k obědu moc nemusím.. 😁, ale nad vdolky či buchtičkami s krémem nepohrdnu 😊. Rýžový nákyp jsem snad ještě nikdy nejedla 🙈.

    OdpovědětVymazat
  2. Sladké hlavní chody ráda mám, ale zrovna rýžový nákyp mezi ně nepatří :-D Ale kdybych si nepřečetla článek a koukla jen na poslední fotku, tak bych si chvíli myslela, že je to dortík :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý máme něco :D. Trochu rozbitý dortík :D.

      Vymazat
  3. Mňam, sladké miluji <3 rýžový nákyp, krupičná kaše, to je moje :D dnes si chci dělat k večeři palačinky :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo, rýžový nákyp už jsem nejedla ani nepamatuju a hned bych si ho dala :-P Naposledy jako sladký oběd jsem měla asi buchtičky s krémem, ale nejsem si jistá...

    OdpovědětVymazat
  5. Já dělala jen jednou a asi jsem recept měla podobný, připadá mi tvorba náročná, ale stojí to za to :-D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Mně zas tak náročná nepřijde, ale každý to má jinak :D.

      Vymazat
  6. No mňam, teď jsi mi úplně připomněla, jak moc mám růžový nákyp ráda a jak dlouho jsem ho už neměla! To musím o víkendu napravit, takže děkuji za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  7. Ryžový nákyp vyzerá výborne, ja dávam na vrch sneh z bielkov a na spodok misy karamel :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sníh z bílků navrchu dává i moje mamka :). Karamel by mě nenapadnul, ale já ho nemám nějak ráda :D.

      Vymazat
  8. Po sladkým se můžu utlouct, ale hlavní chod chci většinou slaný 😅 že sladkého hlavního jídla u mě ale vedou sulanky s mákem!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já většinou taky, ale občas i na ten sladký chuť mám :D. Mňam, to je taky parádní volba!

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️