pondělí 28. února 2022

Sladké rohlíčky z cottage

 Když jsem na tento recept narazila na Instagramu, nedalo mi to a musela jsem ho vyzkoušet (taky rádi projíždíte Instagram, Pinterest a jiné různé sociální sítě či webovky, ukládáte si milion receptů, ale vyzkoušíte jen minimum z nich? :D). Tento recept jsem tedy vyzkoušela, trošku si ho upravila podle sebe, a výsledek nebyl vůbec špatný :). Tak se s vámi podělím o tyto jednoduché sladké rohlíčky z cottage sýru.

Potřebujeme (12 ks):

Těsto
  • 200 g hladké špaldové mouka
  • 200 g pohankové mouky
  • 200 g cottage sýru
  • 70 ml mléka
  • 30 g rozpuštěného teplého másla
  • 1 vejce + 1 na potření
  • 7 g sušeného droždí (1 sáček)
  • 20 g vanilkového cukru
  • 30g erythritolu
  • špetku soli
Náplň

  • arašídové máslo, marmeláda, hořká čokoláda, čekankový sirup

Nejprve si rozmixujeme cottage na jemný krém a mléko lehce zahřejeme, aby nebylo studené. Máslo necháme rozpustit v mikrovlnce. V míse smícháme všechny suroviny a vypracujeme hladké nelepivé těsto, pokud by lepilo, přisypeme trochu mouky, v opačném případě doředíme mlékem. Těsto přendáme do mísy, zakryjeme utěrkou a dáme kynout na 1 hodinu v teplém místě (těsto nabude asi jen o třetinu a je to tak v pořádku).

Vykynuté těsto přendáme na vál a podsypeme moukou. Vyválíme do kruhu, který rozdělíme na 12 dílů. Teď přichází čas na náplň. Já udělala různé varianty - arašídové máslo + marmeláda; arašídové máslo + čokoláda, marmeláda + čokoláda, arašídové máslo + čekankový sirup. Poté zarolujeme od širší strany a vytvoříme tak rohlíčky.

Rohlíčky přendáme na plech vyložený pečicím papírem a potřeme je rozšlehaným vejcem Pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů cca 20 minut do zezlátnutí.



Recept je fakt jednoduchý a skvělé je, že si rohlíčky můžete naplnit čímkoliv, co máte rádi :).

18 komentářů:

  1. Tak tento recept vyzerá naozaj zaujímavo :) Nikdy by mi nenapadlo použiť cottage na pečenie, ďakuje za tip!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, miluji tahle tvoje recepty a ty rohlíčky vypadají naprosto božsky, hned bych je snědla! Recept si ukládám a snad brzy dom vyzkoušíme, cottage je fakt bezva vychytávka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, tomě těší :). Cottage je paráda :).

      Vymazat
  3. Jsem asi divná, ale já instagram nemám a ani mě neláká, zato mě lákají ty rohlíčky. 🙂 Recept zkusím.
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děláš dobře, o jeden pohlcovač času méně :). Děkuji, doufám, že budou chutnat :). Taky přeji krásný den :).

      Vymazat
  4. Tak cottage na pečení by mě napadl jedině naslano, ale tohle vypadá hrozně zajímavě :)
    Nikys
    https://lifebynikys.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je podobný jak tvaroh – dá se na slano i sladko :).

      Vymazat
  5. Tak to by mě ani nenapadlo, že jdou takhle upéct sladké rohlíčky. Wow, vypadají chutně, věřím, že i dobré jsou :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jo, s tím ukládáním to mám úplně stejně 😅 mňam, největší chuť mám na ty s marmeládou!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašný zvyk :D. Taky mi asi nejvíce chutnaly :).

      Vymazat
  7. Ty jsou roztomilé! 😍 A ano, mám to přesně tak jak píšeš v prvním odstavci 😂, ukládám si milion receptů a vyzkoušeno jich mám zatím pouhé minimum 😂.

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, mám šílenou chuť na něco sladkého ke kávě, že bych zkusila něco podobného upéct? :D :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️