pondělí 22. srpna 2022

Rohlíčky s droždím bez kynutí

 Tyto měkké, vláčné a nekynuté rohlíčky sice obsahují droždí, ale hodinovému čekání na těsto se vyhnete. Navíc jsou bez vejce v těstě! Jedná se o univerzální recept, neboť nejsou sladké, takže je lze využít naslano i nasladko :).

Potřebujeme (16 rohlíčků)

  • 100 g hladké špaldové mouky
  • 200 g hladké pšeničné mouky
  • špetka soli
  • 1 lžička kypřícího prášku
  • 100 ml vlažného mléka
  • 1 lžíce cukru krupice
  • 1/2 sáčku sušeného droždí
  • 100 g tvarohu
  • 50 ml oleje
  • vejce na potření

Z vlažného mléka, cukru a droždí necháme vzejít kvásek. 

Smícháme prosáté mouky se solí a kypřícím práškem a poté k nim přidáme kvásek i zbytek ingrediencí. Vypracujeme hladké nelepivé těsto. 

Těsto rozdělíme na dvě části. Každou z nich vyválíme na kulatou placku a rozkrájíme na 8 dílů. Na každý kousek (na širší stranu) dáme libovolnou náplň a od širší strany zarolujeme.

Rohlíčky necháme na plechu s pečicím papírem cca 15 minut odpočívat, pak potřeme rozšlehaným vejcem a pečeme 20 minut na 180 stupňů, dokud hezky nezezlátnou.

Upečeno

Podáváno

Já je pekla nasladko, vytvořila jsem náplň z banánu, tvarohu, kakaa a sušeného mléka :D. Lze ale použít i jakoukoliv „tradiční náplň“, tedy makovou, tvarohovou, ořechovou, šunka-sýr atd. :) Chuťově příjemné vydržely 3 dny :).

12 komentářů:

  1. Vypadají velice lákavě, že bych si hned jeden uloupla 😀. Na první pohled jsem tipovala, že jsou s makovou náplní 🙈, ale náplň z banánu, tvarohu, kakaa a mléka taky zní velmi dobře. Máš tu poslední dobou samé skvělé a lákáve recepty 😍 (já teď nějak moc nepeču 😐, až mě to i trošku mrzí a štve, ale snad zase brzy něco upeču). Kde bereš inspiraci na takové dobroty? 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji <3. Jo, z těch fotek to tak vypadá jako maková náplň :D. Taky teď moc nepeču, mám tyto články předchystané dopředu :D. Většinou na instagramu nebo pinterestu :).

      Vymazat
  2. Taky musím přiznat, že jsem na první pohled myslela, že jsou s makovou náplní! No vypadají velice lákavě :p

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem si myslela, že jsou makové :) Pěkný recept

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem si teda myslela, že jsou s makovou náplní :D Ty bych si hned s chutí dala! Banány nijak ráda nemám.. :D Ale je super, že je těsto variabilní a můžeš ho naplnit čím se ti zachce :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že ty banány nemusíš :D. Jo, to ano :).

      Vymazat
  5. Myslím, že podle podobného receptu jsem pekla kdysi svatomartinské rohlíčky a jen se po nich u nás zaprášilo. Takže díky za připomenutí, někdy je zopáknu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají nádherně. Taky bych si je raději dala sladké. 🙂

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️