pondělí 1. srpna 2022

Nepečené arašídovo-datlové kuličky

 Máte rádi nepečené dobroty? A ještě k tomu na zdravější způsob? Pokud ano, tak tento recept musíte vyzkoušet! Také jestli máte rádi takové ty rýžové chlebíčky s čokoládou, tak vám tato dobrota fakt zachutná. Jedná se tedy o nepečené arašídovo-datlové kuličky. Odrazují vás datle? Nebojte, ty nejsou ani cítit!

Potřebujeme

  • 90 g vypeckovaných datlí
  • vodu na zalití datlí
  • 1 rýžový chlebíček
  • 1 lžíce kukuřičných lupínků
  • 2 lžíce práškového arašídového másla (lze nahradit obyčejným arašídovým máslem nebo arašídy)
  • 3 lžíce arašídového másla

Poleva

  • 50 g hořké čokolády
  • 1 lžička kokosového oleje

Nejprve zalijeme datle vodou a necháme aspoň 1 hodinu odstát, aby nám změkly. Rýžový chlebíček si nalámeme na malé kousky a půlku odložíme stranou do polevy. Druhá půlka půjde do kuliček.

Odmočené datle slijeme (vodu si necháme, 2 lžíce z ní odebereme do kuliček) a poté je smícháme se zbytkem ingrediencí (tedy i s půlkou rýžového chlebíčku a 2 lžícemi té vody). Vše pořádně rozmixujeme v tuhou hmotu. 

Vytvarujeme kuličky, které obalíme v polevě vytvořené z rozpuštěné čokolády s kokosovým olejem a smíchané s půlkou rýžového chlebíčku. Necháme ztuhnout v chladu.

Hotové kuličky

Sice to je trochu piplačka, hlavně s tím mixováním, ale stojí za to :).

19 komentářů:

  1. Mňam, to musí být vyborne! Jako malá jsem růžové chlebicky s čokoládou naprosto milovala :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tenhle recept zní hodně dobře! Ukládám a snad se brzy dostanu k tomu tuto dobrotu připravit :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Pořád přemýšlím, že bych se do podobných kuliček pustila, hlavně v období Vánoc mě to láká jako zdravější varianta cukroví :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako cukroví to musí být báječný kousek :).

      Vymazat
  4. Haha, jen jsem viděla "odrazují vás datle", tak jsem se zasmála, protože odrazují 🤣. A přitom mě to dost mrzí, je to skvělá ingredience. Ale nevím, nikdy jsem si k tomu cestu nenašla. Ale s arašídovým máslem, křupinkama a čokoládou? To by možná šlo!

    MOJE PRVNÍ KOREJSKÁ KOSMETIKA 🎁 (FIRST IMPRESSION&JAK OBJEDNAT&NEPLATIT CLO) | STYLEVANA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne každý je má rád :D. Já si k nim taky dlouho hledala cestu :D.

      Vymazat
    2. Já takhle nemám totiž ráda ani hrozinky, ale ty nesnesu asi celý život 😅😅

      Vymazat
  5. Já mám datle raději jen tak samotné. Aspoň si ušetřím práci :D

    OdpovědětVymazat
  6. Sice bych si nedala, protože datle ani rýžové chlebíčky nejím 😀, ale pro ty, kdo to mají rádi to bude určitě dobrota 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak každému to chutnat nebude, to je jasné :D.

      Vymazat
  7. Mňam, to vypadá dobře! Pamatuji si, že datle mi dávala babička s dědou do mikulášské nadílky :D moc mi nechutnaly, ale jestli v tomto nejsou cítit, tak to je supr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Já je samotné taky moc nemusím :D.

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️