pondělí 15. srpna 2022

Hrnkový makovec

 Velmi jednoduchý tip na makovec, který máte připravený za pár minut (když nepočítám odmočení). Jedná se o hrnkový recept, tudíž opravdu rychle hotová (netřeba použití váhy je vždy výhodou :D) buchta na stole. V těstě se navíc nachází brusinky naložené v rumu, které dodávají skvělou chuť. Milovníci máku, musíte ho prostě vyzkoušet :D.

Potřebujeme

  • 1,5 hrnku špaldové mouky (nebo polohrubé)
  • 3/4 hrnku erythritolu (cukru)
  • 1 hrnek máku
  • 1 hrnek mléka
  • 1/2 hrnku oleje
  • citronová kůra
  • 1 kypřící prášek
  • 1 vejce
  • brusinky naložené v rumu

Brusinky naložíme v rumu a necháme přes noc nasáknout v lednici. Na těsto si smícháme vše kromě vejce a kypřícího prášku (a brusinek samozřejmě) a také necháme odstát přes noc v lednici. 

Ráno přidáme vejce, kypřící prášek, odstáté brusinky, nalijeme do formy vystlané pečicím papírem a pečeme na 180 stupňů 25–30 minut.

Těsto lze připravit i ráno a upéct večer.

Těsto

Připraveno na pečení

Upečeno

Dobrou chuť

Poslední dobou mě pořád honily chutě na mák, takže jsem si prostě musela ukuchtit makovec! Nechtělo se mi s ničím moc piplat, takže taková jednoduchá rychlovka mi naprosto vyhovovala :). Brusinky lze nahradit i za rozinky nebo by nebyly špatné i kousky čokolády. Makovec můžete také potřít nějakou chutnou polevou, třeba citronovou nebo čokoládovou.

6 komentářů:

  1. Nedávno jsem prohlásila, že nebudu jist sladké. Jsem zvědavá, jak dlouho mi to vydrží, protože takovým makovcem bych nepohrdla. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, makovec! Všechno kde je mák miluju 😀😍.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️