čtvrtek 25. srpna 2022

Knižní tip – Cukrárna v Paříži

 Mám tady pro vás další knižní recenzi i tip a opět se jedná o knížku od autorky Julie Caplin a tentokrát se s ní podíváme do Francie v románu Cukrárna v Paříži.

Hlavní hrdinkou je skoro třicetiletá Nina, která to se svou rodinou nemá úplně jednoduché. Má spoustu bratrů, navíc je z nich všech nejmladší a celá famílie se ji neustále snaží až moc před vším ochraňovat. Ona se stále nemůže najít, v čem by tak vynikla a co by mohla dělat? Čirou náhodou se připlete k rozhovoru svého bratra s jeho nejlepším přítelem Sebastianem, který žije v Paříží a rozjíždí své gastronomické podniky. Bohužel si udělal velký úraz na noze, má vést kuchařský kurz a potřebuje pomoc. Nina mu tedy jede dělat pomocnou ruku.

Aby to nebylo jen tak, Sebastian je Ninina láska z dětství. Bohužel se před ním v minulosti už mnohokrát ztrapnila a v Paříži se mu snaží dokázat, že je jí už úplně lhostejný. Jak už to tak bývá, stejně ji něco k němu pořád táhne, ale on je dost odtažitý a také kvůli svému pracovnímu vytížení neustále na všechny protivný.

Kurz probíhá v jedné cukrárně, která kdysi patřila mezi vyhlášené v Paříži, bohužel nyní upadá a Sebastian ji chce předělat na nové, moderní bistro. Nina ale miluje historii, poctivé zákusky a společně s účastníky kurzu se začne podílet na renovaci cukrárny a sama se zdokonaluje v pečení. Zdá se, že našla svou vášeň. To vše se ale děje za Sebastianovými zády.

Jak to dopadne s cukrárnou? Udělá z ní Sebastian bistro? Co vůbec řekne na to, až se dozví o této renovaci? A vznikne mezi Ninou a Sebastianem obnovený románek?

Anotace

V Paříži se skrývá jedna malá cukrárna, která má už ale své slavné dny za sebou. Vstupte a ochutnejte některý z dezertů. Třeba zjistíte, že minulost stačí jen oprášit, aby opět získala svůj lesk. Nině Hadleyové pomalu táhne na třicet. Pracuje jako servírka, ale už zkusila kdeco – učila ve školce, pracovala v zahradnictví, absolvovala také kuchařský kurz. Nic z toho ale nebylo to pravé. Krom toho je pro svou velkou hlučnou rodinu pořád jen malou holčičkou, kterou se všichni snaží chránit. A dobře jí radit. Nina by se ráda osamostatnila, jenže jak přijít na to, co by doopravdy chtěla dělat? Když na dva měsíce kvůli rekonstrukci zavřou restauraci, kde Nina pracuje, naskytne se jí šance odjet do Paříže. Měla by tam pomáhat s přípravou cukrářských kurzů pro amatéry. Zdá se, že je to přesně ta příležitost, na kterou čekala. Má to však háček. Kurzy vede rodinný přítel Sebastian, velmi úspěšný a také velmi protivný šéfkuchař. Nina se do něj navíc kdysi bláznivě a beznadějně zamilovala. Sebastian ovšem neměl zájem. Dokáže se Nina odpoutat od dřívějších citů a najde v malé pařížské cukrárně to, po čem opravdu touží?

Mě román opět hodně bavil. Knížky od Julie Caplin mám ráda, už jsem vám psala o Kavárně v Kodani a Domku v Irsku a chystám se i na další její díly. Nejenže je mi cestovní ruch blízký (studovala jsem ho a také sama ráda poznávám nová místa), ale klasická romantika se mi líbí. Zkrátka tato knížka vás opět hezky vtáhne do děje a nenechá chvíli odpočinout od čtení :D.

14 komentářů:

  1. Četla jsem od ní Hotýlek na Islandu a mám v plánu přečíst všechny od ní :) jsou skvěle napsané!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda, taky se mi líbí :). Hotýlek na Islandu jsem ještě nečetla :).

      Vymazat
  2. Mám od J. Caplin zatím přečtené dvě knížky a chystám se časem i na další. Jsou to takové milé oddychovky.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak proto ses ptala na pařížské cukrárny 😁 knížka zní dobře, tyhle romantické příběhy mám rada :) mě teď čeká na stole ale thriller, romantiku jsem teď docetla😁

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ne, s tímto to spojitost nemělo :D :D Takže změna žánru :D.

      Vymazat
  4. 😍 Tahle mě zatím podle obálky asi zaujala nejvíce 🙂.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná recenze. Já od autorky nic nečetla, ale třeba jednou, všímám si že ty její romány jsou dost oblíbené :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Taky jsem si všimla, že jsou celkem hit :D.

      Vymazat
  6. Já už si od autorky budu muset konečně něco přečíst :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. Já se na tuhle autorku chystám. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️