čtvrtek 11. srpna 2022

Knižní tip – Kavárna v Kodani

 O jedné knížce od autory Julie Caplin jsem vám už psala, a protože se mi líbila, vrhla jsem se i na další její kousek. Tentokrát jsem přečetla titul s názvem Kavárna v Kodani

Tato knížka opět potěší všechny romantické duše a cestovatele zároveň. Díky ní se totiž ocitnete v lovestory a podíváte se po malebné, okouzlující Kodani. Ukáže vám klid a švédský životní styl Hygge. Právě tento směr přivede i mladou a úspěšnou Kate do Švédska. Bohužel její touhu po povýšení zmaří její tehdejší přítel a kolega zároveň. Pracuje jako PR a aby se opět mohla ukázat ve svém pravém světle, vrhne se po příležitosti, která obnáší sehnat 5 novinářů a s nimi vyrazit na krátký pobyt do Kodaně, aby poznali zdejší kulturu, již zmíněné Hygge. Cílem je pochopit tento životní styl a přivést ho do neklidného Londýna.

Ještě před hotelem ji na jednom večírku okouzlí jeden neznámý muž, ale jeho jméno a cokoliv o něm zůstane tajemstvím toho večera. Tím lépe, Kate se chce přece soustředit na práci, a navíc za chvíli odlétá na pracovní cestu. Bohužel mezi partou novinářů je i jeden velmi otravný chlap, se kterým to asi nebude na cestě jednoduché. Ani ostatní účastníci ji poctivou práci, za kterou nese zodpovědnost moc neulehčují.

Každopádně v Kodani i za krátkou dobu poznají celé její kouzlo, a to platí i o Hygge. Najednou zjišťují více o svých osobních životech. A co ten tajemný muž z večírku, ukáže se ještě v Kateiném životě? Zvládne tuto pracovní příležitost? Víc prozrazovat nebudu :).

Anotace

Úspěšná manažerka Kate má přesně takový život, jaký si vysnila. Pracuje pro jednu z nejlepších PR agentur v rušném Londýně, je úspěšná, okouzlující a její přítel je tak… skvělý. Dokud jí tento skvělý přítel neukradne nápady, díky nimž je povýšen místo ní. Kate by ráda všem dokázala, že není tak mladá a nezkušená, jak si všichni myslí. Získat jako nového klienta velkého prodejce dánských bytových doplňků a nábytku je její šance. Protože práce je pro ni vším.

Proto musí absolvovat cestu do Kodaně. Co se zprvu zdá jako otravný PR výlet pro hrstku ještě otravnějších novinářů, jehož jediným účelem je získání zakázky pro Kate, se nakonec změní v cestu, která všem účastníkům změní životy. Během poznávání krás Kodaně a dánského přístupu k životu poznávají novináři i Kate sami sebe. A nakonec se ukáže, že všichni získali mnohem víc než jen námět na články nebo pracovní příležitost. 

Mně se knížka líbila, zhltla jsem ji rychle, je to taková jednoduchá pohodovka :). Autorka se vyžívá v popisu prostředí a hlavně vám udělá chutě na všechny švédské dobroty :D.

Znáte tuto knížku? Případně četli jste ji nebo něco od této autorky?

16 komentářů:

  1. Knížku znám, ale od autorky jsem ještě nic nečetla. Ale chystám se něco objednat :) Já mám teď rozečtené Zhroucený čas a už jsem z toho opravdu zhroucená, celkem těžké čtení. Člověk se pořád vrací v čase s tím, že mu zůstávají minulé vzpomínky... Ale rozhodně je to zajímavé, jen člověk musí víc vnímat :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se do těch jejich knížek zamilovala :ú. Ajaj, to chápu :D.

      Vymazat
  2. Tahle knížka by se mi líbila, už dlouho se na něco od autorky chystám. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Koukám, že všechny její knížky jsou plný dobrot, co tak čtu 😅.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda, člověk má pak pořád na něco chuť :D.

      Vymazat
  4. Pěkná recenze, o knize jsem slyšela, ale nečetla jsem a ani neplánuji - i když je tahle autorka dost známá, není to zrovna můj styl četby :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ne každý má takový styl rád, já ho zase můžu :D.

      Vymazat
  5. Tento díl mám přečtený, vlastně mám přečtené všechny kromě dvou nejnovějších. Tyhle příběhy mě moc baví, takové nenáročné oddechové čtení ♥ A o tom, jak mi během čtení dělají její příběhy chutě ani nemluvím. Vždycky aby měl člověk při ruce nějaký dortík.

    OdpovědětVymazat
  6. Od J. Caplin jsem četla dvě jiné knížky - jsou to prima oddechovky. Časem se chystám přečíst další.

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem doma naznačovala, že bych chtěla aspoň jednu knížku od této autorky k narozeninám, ale bohužel jsem naznačovala asi málo :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. Od autorky jsem ještě nic nečetla, ale všude píšou jen samé chvály, tak asi zkusím :) hodně se mi líbí obálky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížky jsou fakt super, stejně jako obálky :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️