pondělí 8. března 2021

Nekynuté tvarohové koláčky

Nevím, jak to máte vy, ale já naprosto miluji vše s tvarohem už odmalička. Když se pekly buchty, vždy jsem chtěla ty s tvarohem, u koláčů to samé a taky miluji všechny možné tvarohové dezerty, jogurty apod. Na tvaroháčcích nebo kupovaných ochucených tvarozích jsem ujížděla a když babička udělala ovocné knedlíky, potřebovala jsem je mít s horou tvarohu (i hromadou granka a másla samozřejmě). No myslím, že dále se rozepisovat nemusím, určitě jste pochopili :D. Tak vám dnes ukážu jeden receptík na tvarohové koláčky bez kynutí.

Potřebujeme:

Těsto

  • 350 g hladké mouky (může být celozrnná)
  • 80 g erythritolu rozemletého na moučku (nebo 100 g klasického moučkového cukru)
  • 1 kypřící prášek
  • 100 g změklého másla
  • 1 vejce
  • 1 žloutek
  • rum na ochucení (cca lžíce)
  • 4 lžíce mléka

Náplň

  • 250 g tvarohu ve vaničce
  • 250 g tvarohu v alobalu
  • 2 žloutky
  • 50 g erythritolu
  • rozinky namočené v rumu + pár na odzdobu
  • nastrouhaná citronová kůra

⁣+ na potření před pečením zbylé bílky 
+ po upečení 50 g rozpuštěného másla s rumem podle chuti

Postupujeme:

  1. Nejprve si aspoň na hodinku předem namočíme rozinky v rumu.
  2. Na těsto si v míse zpracujeme cukr se změklým máslem, poté přidáme 1 vejce a 1 žloutek, rum a vše promícháme.
  3.  Do další mísy si prosejeme mouku s kypřícím práškem⁣, a pak je postupně přidáváme do směsi z cukru, másla, vajíček a rumu. Podle potřeby přidáváme mléko až do té doby, než vznikne nelepivé těsto, které zabalíme do potravinové folie a dáme odpočinout do ledničky.
  4. Mezitím si připravíme náplň, na kterou smícháme tvarohy s cukrem, žloutky, citronovou kůrou a namočenými rozinkami.
  5. Těsto si na pomoučené ploše vyválíme zhruba do tloušťky 5 mm a vykrojíme kolečka pomocí skleničky. Ty přesouváme na plech vystlaný pečícím papírem.
  6. Doprostřed vykrojených koláčků naplňujeme tvarohovou vrstvou. Ještě do každého středu vrstvy dáme pár rozinek na ozdobu. Rozšlehanými bílky potřeme okraje koláčů.
  7. Pečeme na 180 stupňů cca 20 minut a ihned po dopečení potřeme koláčky rozpuštěným máslem s rumem a necháme vychladnout.
  8. Teď už stačí jen nachystat a podávat, přeji dobrou chuť :)
Vykrojená kolečka na plechu

Z celé dávky mi vyšlo 17 koláčků a jeden malý srcek :). Záleží ale na průměru skleničky, já ho měla poměrně velký :).

Naplněné a ozdobené koláčky

Protože se mi všechny nevlezly na plech, tady je zbytek

Upečené koláčky

Dobrou chuť všem :)

Samozřejmě byste mohli dát jakoukoliv náplň. Já osobně bych ještě nepohrdla i makovou náplní :D. Tak třeba příště :).





24 komentářů:

  1. Jůůůů, ty jsou 😍. Koláčky miluju, nejradši mám makové, ale i tvarohové 😊.

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím a také miluji vše tvarohové 😍
    Musím říct, že tvůj článek přišel v dokonalý moment, protože jsme s přítelem zrovna o víkendu řešili právě tyhle koláčky, a jak je máme rádi a jak jsme je dlouho neměli a že si je musíme udělat, respektive přítel 😅 Takže děkuji, posílám mu hned tvůj článek 🙏🏻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvaroh je topka <3. Jé, tak to mě moc těší, snad se povedou :).

      Vymazat
  3. Také vše s tvarohem miluju :) Tyhle koláčky se ti moc povedly! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Uh mňamkaaa. Tie vyzerajú skvelo. Všetko tvarohové milujem a určite ich vyskúšam.

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  5. Wooow ty jsou. Moc se ti povedli. Upřímně já moc na sladký nejsem, ale přítel jo, tak ho někdy překvapím a vrhnu se na ně :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :). Tak snad mu budou chutnat :D. Já jsem zas v naší domácnosti ten větší sladkomil :D.

      Vymazat
  6. Tvaroh momentálne vedie aj v mojej kuchyni. :) A musím povedať, že tieto koláčiky vyzerajú božsky. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já taky totálně miluju tvarohový buchty a cokoliv s tvarohem ♥ Ale ty kupovaný teda ne, tam to dost šidí a většinou jsou suchý :D Recept vypadá parádně, i když se přiznám, že já radši ty kynutý, ale je s nima práce no.. :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, kupované jsou hezky ošizené :D. Já mám ráda kynuté i nekynuté :D.

      Vymazat
  8. Místo tvarohu bych dala povidla nebo mák, ale jinak to vypadá božsky! :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je skvělé, že každý si může dát svou oblíbenou náplň :). Děkuji :).

      Vymazat
  9. Takové koláče jsem ještě nedělala, to těsto vypadá zajímavě. Když jsem byla na praxi na cukrárně, moc mě bavilo dělat svatební koláčky

    OdpovědětVymazat
  10. Dezerty s tvarohem miluji a koláčky jsem neměla sakra dlouho! Nejspíš budu muset tvůj recept vyzkoušet. :))

    OdpovědětVymazat
  11. Ty vypadajá famozně... já teď zkouším kde co, třeba dojde i na ně. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️