pondělí 24. ledna 2022

Banánový chlebíček s čokoládou

 Já osobně jsem velký milovník banánů a miluji i všechno z nich stvořené a pečené. Teda, nepamatuji si, kdy naposled jsem si dala samotný banán, ale s něčím, v něčem nebo na něčem se ho nemůžu nabažit :D. Proto bych se s vámi ráda podělila o mou verzi banánového chlebíčku, která je taková rychlovka a chutná dobře :).

Potřebujeme

  • 2 a půl banánu
  • 2 vejce
  • 150 g bílého jogurtu (1 malý kelímek)
  • 130 g celozrnné mouky
  • 1/2 kypřícího prášku
  • 100 ml oleje
  • 150 ml mléka
  • čokoláda na kousíčky nebo čoko pecičky
  • skořice, rozinky, oříšky podle chuti
Nejprve si pomocí vidličky rozmačkáme banány a smícháme je společně s vejci. Pak přidáme jogurt, zamícháme, olej, mléko a zamícháme. Nakonec dotvoříme těsto s moukou a kypřícím práškem. Můžeme podle chuti zamíchat skořici, rozinky a oříšky.

Těsto nalijeme do formy vystlané pečicím papírem a dozdobíme čokoládou. Pečeme na 180 stupňů cca 30-40 minut, jestli je chlebíček hotový poznáme pomocí špejle. Při zapíchnutí a následném vytáhnutí na ní nesmí zůstat kousky neupečeného těsta.

Podáváme s oblíbeným oříškovým máslem, nutellou, medem nebo marmeládou. Aby nás více zasytil doporučuji k podávání přidat i tvaroh třeba smíchaný se skořicí a oblíbeným sladidlem :). 

Banánový chlebíček není moc sladký, jediné sladidlo v něm obsažené je banán, takže kdo má rád sladší dezerty, klidně doslaďte medem, sirupem nebo jiným sladidlem.

Rozmačkané banány s vejci

Hotové těsto

Dozdobeno čoko pecičkami

Upečený chlebíček

Připraven na baštění

Máte taky svou oblíbenou verzi banánového chlebíčku? Nebo jste ho ještě nikdy nezkoušeli? Momentálně byl pro mě tento dezert záchranou, protože v šestinedělí jsem neměla tolik času na složité tvoření v kuchyni a ani na zdlouhavé chystání si jídla :D. Toto je totiž rychlovka jak na upečení, tak na nachystání :).

12 komentářů:

  1. Chlebíček vyzerá výborne, i keď neviem prečo, mne banán v pečenom stave nechutí... zato čerstvých sa ich neviem dojesť :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Já zas miluji banán asi ve všech podobách :D. Ale nejméně ho jím samotný :D.

      Vymazat
  2. Chlebík už jsem obdivovala na IG, takže jsem ráda, že jsi sepsala receptík a já si ho mohu uložit a pak někdy vyzkoušet 🤗🙈. Banánový chlebík jsem ještě nikdy nedělala, ale s těmi čoko pecičkami vypadá opravdu dobře 😊 a vůbec nezní špatně k tomu ten tvaroh se skořicí například 🥰.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, vzpomínám si a doufám, že bude chutnat :). Já ho zase dělala už mnohokrát, ale přijde mi, že ho vždy dělám jinak :D.

      Vymazat
  3. Vypadá výborně :) také mám moc ráda banány. Mamka dělá výbornou banánovou buchtu s vanilkovým pudinkem a Bebe sušenkami. V cuku letu zmizí :D

    OdpovědětVymazat
  4. Miluju kombinaci čokolády a banánu, určitě to musí být moc dobré :)

    OdpovědětVymazat
  5. Párkrát jsem banánový chlebík pekla, ale nejsem celkově příznivce banánů. Často jako jejich náhradu používám jablka a také se recepty vždy moc dobře povedou :) Ale čokoláda, ta zachrání všechno! :D <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já zas banány můžu :D. Já mám radši banány než jablka, ale nepohrnu ani jimi :D.

      Vymazat
  6. Vypadá úžasně, hned bych si dala! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️