pondělí 10. ledna 2022

Cizrna se zelím

 Přináším vám jeden tip na rychlé jídlo, které obsahuje zelí a luštěniny, což možná zní jako šílená kombinace, ale věřte, že je moc dobrá :D. Sice asi dokáže zařádit s nadýmáním, ale u nás třeba tyto problémy neproběhly a moc jsme si na tomto pokrmu pochutnali :). 

Potřebujeme

  • 250 g kysaného zelí
  • 100 g uzeného masa (já využila kousek sekané z Globusu :D)
  • 200 g cizrny
  • 1 rajský protlak
  • 1 cibule
  • 1 stroužek česneku
  • kmín
  • sůl, pepř, cukr (není nutný)
Nejprve si uvaříme cizrnu, necháme vychladnout a dáme stranou (pokud nemáme cizrnu v plechovce z obchodu).

Na kapce oleje orestujeme nakrájenou cibulku nadrobno a poté přidáme i pokrájené uzené maso. Až máme vše orestované, přidáme rajský protlak s prolisovaným česnekem.  Do této směsi přidáme okapané a propláchnuté zelí s kmínem (popř. cukr) a necháme podusit pod poklicí cca 10–15 minut.

Když máme podušené a změklé zelí, vmícháme uvařenou cizrnu, dochutíme solí, pepřem a necháme projít varem.


Ingredience

Směs se zelím

S cizrnou

Dobrou chuť

Recept zní asi trochu zvláštně, ale milovníci zelí si jistě pochutnají. Zkoušeli jste někdy takové zvláštní kombinace? :D

18 komentářů:

  1. Vypadá to jednoduše a jsou tam samé dobré věci! To musím zkusit. Cizrnu už mám doma celkem dlouho, ale ještě jsem se neodvážila z ní něco uvařit, tak toto by mohla být moje cizrnová premiéra. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Týjo, zajímavý recept, cizrnu mám moc ráda :) Já dneska měla kapustovou polívku :D

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý recept, takovou kombinaci jsem nikdy nejedla. Věřím, že je to chuťově skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavý recept, takovou kombinaci jsem asi ještě neviděla :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Tato kombinace by mě nenapadla, ale mohla by u nás doma zpopularizovat cizrnu...protže uzené a zelí mají všichni moc rádi :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tohle já ráda nemám, ani cizrnu ani zelí. Nebo takhle, zelí jak kdy, musím mít chuť, ale doma si jej nedělám :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, se zelím to mám stejně :D. Že na něj musím mít chuť :D.

      Vymazat
  7. Miluji zelí, je v něm tolik vitamínu C, ten se mi hodí vždycky! A věřím, že to byla dobrota!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, zelí je parádní, zdravá potravina :).

      Vymazat
  8. Tak cizrnu nejím a zelí jen výjimečně 😅, ale skvělý tip na rychlo-oběd 👍😉.

    OdpovědětVymazat
  9. Samostatné suroviny mám ráda, ale asi by mě to nenapadlo dát dohromady :D To já si radši udělám knedlo, zelo, vepřo a pak cizrnu na paprice :D Ale jako nápad super :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, no vidíš, cizrna na paprice zní taky dobře :D.

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️