čtvrtek 14. dubna 2022

Knižní tip – Nespoutaná

 Mám pro vás další tip na knížku. Moc jsem se na ni těšila, protože jsem o ní už párkrát četla recenzi a zaujala mě. Občas si ráda přečtu knížky tohoto typu, tedy takové naučné, o osobním rozvoji. U této knížky (Nespoutaná) se mi líbilo, že se jedná víceméně o životní příběh autorky, tedy Glennon Doyle, takže se dobře čte a kniha je autentická.

Jedná se o víceméně novou knihu, protože v českém překladu vyšla teprve v roce 2021. Autorka v ní inspiruje tím, jak dospěla k sebelásce, jak se vyhrabala z víceméně zpackaného života plného drog, alkoholu a lží až k krásnému splněnému snu v podobě prožívání každého dne naplno a podle svých představ.

Popisuje tam své životní příhody, které ukazují to, že když se přestaneme bát žít podle svých představ, prožijeme bohatý a skvělý život. Autorka se například uvrtala do manželství s mužem, i když vnitřně cítila, že je na holky. Manželství neklapalo z obou stran, ale přesto se ho pořád snažila udržet, hlavně kvůli dětem. Nakonec se odhodlala  šla si za svým a taky že vše potom bylo lepší.

V knížce se tedy věnuje hlavně ženské sebelásce, trochu feminismu, rasismu, ale i pojetí mateřství. S mnoha jejími myšlenkami jsem souznila, některé mi otevřely oči, zejména tedy ty ohledně mateřství, když jsem čerstvá maminka. Samozřejmě ne se vším jsem souhlasila nebo to se mnou rezonovalo, což je v pořádku.

Knížku hodnotím kladně. Líbí se mi, že i když je to seberozvojová knížka, je psaná jako životní příběh, předává plno inspirativních myšlenek. Takže doporučuji ženám, které zajímá takové téma :).

Četli jste ji někdo?

12 komentářů:

  1. Já se přiznám, že seberozvojové knížky moc nemusím, takže jsem nečetla.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem jí, protože byla dost ukazovaná na internetu. Líbilo se mi, že ji psala prostě na plnou pusu a celkově mám ráda tyto seberozvojové knihy, ale úplně za top bych ji nepovažovala :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Knížku jsem četla, líbila se mi, ale čekala jsem od ní víc :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Knížku jsem nečetla. Nezní vůbec špatně, možná zkusím. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. O knížce jsem teda vůbec neslyšela :) Když já na ty seberozvojové knížky moc nejsem.. :D Ale podle tvého popisu to zní, že to bylo fajn čtení :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Knížku mám v plánu si přečíst, vezmu si ji nejspíš na dovču. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️