pondělí 18. dubna 2022

Velikonoce v kuchyni

 Když máme ty Velikonoce, rozhodla jsem se vám zde přidat nějaké tipy na trochu netradiční velikonoční pohoštění. Vše je ale v duchu tohoto svátku. Tak jdeme na to :).

Dort alá zajíček


Pokud chcete vyzkoušet něco jiného, než jen klasického beránka nebo mazanec, můžete se pustit do velikonočního dortu alá zajíček :). Je to jen obyčejný pisškotový korpus s krémem a posypaný kokosem.

Upečený piškotový korpus

Přepůlený

Půlky jsou spojené krémem

Vyřezaná část pro hlavu a využitá je jako ocas

Natřeno zbytkem krému

Zasypáno kokosem

A dozdobení

Zajíčkoví a ovečkoví muffinci 

Tady prosím zapojte trochu fantazie :D. Moje zdobení nedopadlo tak, jak jsem si úplně představovala, ale mají to být ovečky a zajíčci :D. Zkrátka obyčejné muffiny podle vlastní chuti, krém, oreo, čokopecičky a kočičí jazýčky na dozdobení :D.

Ovečky :D

Zajíčci :D

Zajíček v pudinku


Není nic jednoduššího než vzít pudink, a to buď kupovaný, nebo vlastní uvařený a dozdobit ho jako zajíčka. K tomu stačí cukrářský piškot přelomený napůl jako uši, minipiškoty jako oči (Lidl), čokopecička alá nos a zdobícími tuhami jsem vykouzlila pusinku. Příchuť pudinku také záleží čistě na vás. :).

Velikonoce v listovém těstě


Abychom tady měli i nějakou slanou mňamku, tak se pustíme do tvorby z listového těsta. Pak už stačí vlastnit ještě nějaká velikonoční vykrajovátka. Pomocí nich vždy vykrojíme vždy pár. Jeden vykrojený obrázek natřeme kečupem, hořčicí, posypeme kořením a spojíme s druhým stejným obrázkem. Před pečením potřeme rozšlehaným vajíčkem.

Velikonoční kuřátka


Ve slané kuchyni určitě nepohrnete ani takovými roztomilými kuřátky :D. Jsou to pouze kuličky vyrobené z nivy, tvarohu a vařeného vajíčka. Vše dochucené solí a pepřem a jako očička a zobáček posloužily kuličky pepře.

Listové mrkve 


Další tip na slanou mňamku z listového těsta. Jsou to takové „mrkvičky“ z listového těsta, které jsou naplněné vajíčkovou pomazánkou :).

Připravíme si čtverec z alobalu

Trochu zešikma ho srolujeme

Trubička

Listové těsto nařežeme na plátky

Obalíme trubičku

Před pečením potřeme rozšlehaným vajíčkem

Doufám, že se vám dnešní článek líbil, načerpali jste trochu inspirace a velikonoční nálady. Nad některými výtvory jste se doufám zasmáli :D. Přeji všem krásné Velikonoce a článek s tradičními recepty jako je beránek a mazanec tady mám z minulých let také :).

Pár z těchto tipů + nějaké navíc najdete i na repollu (například mazancového beránka nebo slaného beránka) :).

23 komentářů:

  1. Veselé Velikonoce i Tobě 🐰🌸🐣🌿.
    Máš to moc hezké, některé pochutiny jsou opravdu unikátní, které jsem ještě nikde neviděla, ale skvělý nápad! Nejvíce se mi líbil zajíček - velikonoční dort a pak mě hodně nadchly ty slané pochutiny 😍. Třeba ty velikonoční tvary z listového těsta, to mě vůbec nenapadlo, to příště vyzkouším 🤗 a ty mrkvičky jsou taky boží 🥕😍.

    OdpovědětVymazat
  2. Zajačik je krásny! A ostatné príma nápady...
    Prajem krásnu Veľkú noc!

    OdpovědětVymazat
  3. Terezko, krásné Velikonoce i tobě <3 Jsi moc šikovná :-* já nich nechystala, jsem ráda že jsem těm mým chlapům nachystala balíčky na koledu... :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji <3. Tak já zas moc nechystala nějakou extra koledu :D.

      Vymazat
  4. Terko, zajímavé inspirace. Možná příští rok něco vyzkouším. Já letos pekla jen velikonoční nádivku (a pak zcela nevelikonoční šneky z listového těsta), mazance upekla máma. Někdy ještě dělám vykrajovaná vajíčka z lineckého těsta s marmeládou (a některá s čokoládovým zdobením)

    OdpovědětVymazat
  5. Předchozí koment je ode mne, netuším proč to ze mne tentokrát udělalo anonyma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pořádku, stane se :D. Děkuji za pochvalu a upekla jsi toho taky dost :).

      Vymazat
  6. Parádní výtvory, jsi šikulka :) Nejvíce mě zaujal zajíčkový dort :) já dělala klasickou buchtu, chlebíčky a jednohubky.

    OdpovědětVymazat
  7. Tyjo, to je hezké :) Jsi taková pilná, jak to stíháš s mimčem? Nejvíc mě lákají kuřátka :P

    OdpovědětVymazat
  8. To je nápadité. 🙂 Ten zajíček se mi opravdu líbí.

    OdpovědětVymazat
  9. Roztomilé tipy. :) Hlavně ten zajíček je krásný. ;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Jééé ten zajíček vypadá úžasně, já moc nemusím mazanec, takže inspirace na další rok něco vymyslet podobného! :D

    OdpovědětVymazat
  11. Nejvíc mě zaujala kuřátka, ale rozhodně vyzkouším příští rok i zajíce! :D

    OdpovědětVymazat
  12. Tak ten zajíčkový dort nemá chybu! Vypadá sakra roztomile a na velikonoční stůl se perfektně hodí! :D :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️