pondělí 25. dubna 2022

Vaječný chlebíček

 Pokud hledáte nějaký slaný tip na oslavy a chcete v rámci slaného pohoštění překvapit něčím jiným, novým, než jen obloženými chlebíčky, jednohubkami nebo šneky, zkuste tento jednoduchý a rychlý vaječný chlebíček. Já ho otestovala a byl účastníky sešlosti chválen :D.

Potřebujeme

  • 5 vajec
  • 5 polévkových lžic hladké mouky
  • polévkových lžic zakysané smetany
  • 1 cibule
  • 200 g slaniny
  • 2 kyselé okurky
  • mletá červená paprika
  • sůl, pepř, bylinky a koření podle chuti
Nejprve si na pánci orestujeme nadrobno nakrájenou cibulku se slaninou na kostičky.

V misce si vyšleháme vajíčka, ke kterým přidáme mouku se zakysanou smetanou. Vše pořádně vyšleháme. Poté přidáme slaninu s cibulkou a nakrájené okurky. Ochutíme červenou paprikou solí, pepřem a vším, co máme rádi. 

Pak vzniklé těsto nalijeme do formy vystlané pečicím papírem. Pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 40 minut.
Vyšlehaná vajíčka s moukou a smetanou

Připravené na pečení

Upečeno

Podáváme

Zkoušeli jste někdy něco podobného? A znáte ještě nějaký recept n zajímavé slané pohoštění? 

18 komentářů:

  1. Páni, tak tohle jsem nikdy neviděla a ani o tom neslyšela, nicméně díky za recept :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super recept, takový jsem ještě neviděla :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tento recept neznám. Slané pohoštění dělávám tradiční - jednohubky, šneky a tyčinky z listového těsta, plněný hermelín...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Je, škoda, tohle není pochoutka přímo pro mě, ale rozhodně skvělý recept...ani by mě nenapadlo, že něco takového jde upéct, zajímavé :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). V kuchyni jde fakt vymyslet ledacos :D.

      Vymazat
  5. To je zajímavé, tohle jsem teda ještě nikde neviděla. Rozhodně super obměna na pohoštění! :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Tak chlebíček na slaný způsob jsem ještě nezkoušela, ale vypadá to zajímavě a lákavě 🙂. Nejčastěji jako slané pohoštění dělám klasické pizza šneky a nebo twister tyčinky (které jsou též z listového těsta) jen je s tím trošku větší práce 😄.

    OdpovědětVymazat
  7. Ani já recept neznám a chlebíček na slaný způsob jsem nezkoušela, ani nejedla. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. Na tyto slané dobrůtky je u nsá přebornice teta, dělá něco podobného, ale přidává do toho ještě bylinky ze zahrádky a sem tam i kopřivu po vzoru nádivky :D

    OdpovědětVymazat
  9. Wow, tak to je pro mě novinka. Nic podobného jsem zatím nikdy neviděla ani nezkoušela, ale ve slané verzi to nemusí být vůbec špatné! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️