čtvrtek 9. června 2022

Knižní tip – Hodný holky líbaj líp

 V mém „čtenářském deníku“ se objevila další knížka, tak vám ji jdu představit. Jedná se o knihu Hodný holky líbaj líp od autorky Elie Grimes. Při pořizovaní knížek se ani moc nekoukám na hodnocení, občas ani na anotaci (na tu jen někdy) :D. Podívám se na žánr, název a zkrátka se nechám překvapit. A tak to bylo i u této. Jak se mi tedy líbila?

Jedná se o román pro ženy, tedy můj oblíbený žánr :D, a autorka pochází z Francie. Zatím jsem četla asi jen americké nebo české romány, takže tato země původu pro mě představovala premiéru. Co jsem se tak zpětně koukala na nějaké recenze, zněly hodně různě. Někdo knížku chválil, jiný ji absolutně nemohl snést.

Hlavní hrdinkou knihy je třicetiletá Zoey, která vede svůj podnik, ve kterém vaří své výtečné pokrmy. S vedením firmy jí pomáhá pouze její nejlepší kamarádka Sally. Ke svému řemeslu se dostala díky své babičce Naně, se kterou má skvělé vztahy, což se nedá říct o vztahu se svou náročnou matkou. Ta má zas naopak skvělé pouto s jejím bratrem Daltonem. Další klíčovou postavou je i jejich rodinný přítel už od plenek a samozřejmě mezi Zoey a jím trochu jiskří. Je to ale komplikované, navíc se začnou objevovat jiní milenci, takže budou nakonec spolu? Mezitím se ukazuje i napětí mezi Sally (nejlepší kamarádka Zoey) a jejím bratrem Daltonem.

V knize se objevují milostné zápletky jak u Zoey, tak u jejího bratra. Kromě toho se vykreslují i rodinné nešvary, porouchané a najaté vztahy, které se snad nakonec zlepší? To vám nebudu prozrazovat.

Anotace

Třicátnice Zoey Westwoodová je vycházející hvězdou newyorského kulinářství a také hodná holka z lepší rodiny. Pokračuje v kuchařské tradici své slavné babičky Nany a neustále čelí kritice náročné matky Fran. O co úspěšnější je u plotny, o to zoufaleji bojuje v oblasti emocí a mezilidských vztahů. Její sebedůvěra coby ženy je zhruba tolik vyvinutá jako schopnost obklopovat se vhodnými partnery a veškerou svou pozornost upíná na nejbližší přátele a mladšího bratra Daltona. Tím větší šok ji čeká, když jí do života vstoupí populární, avšak nemilosrdný a zároveň nechutně přitažlivý kritik Matthew. Život v nedobytné ulitě podniku Zoey’s Kitchen začíná mít povážlivé trhliny, které ovlivní nejen Zoeyin pohled na muže, ale také na její nejbližší emocionální vazby. Během krátké doby se jí podaří odehnat od sebe do bezpečné vzdálenosti nejen muže svých snů, ale také nejlepšího přítele a přítelkyni i svého bratra. Něco se musí stát, aby se život vrátil do únosných, dobře zajetých kolejí. Nebo nevrátil?

Na knížce mi ze začátku trochu vadila er-forma a vlastně ani nevím proč. Asi kvůli toho, že v takovém množství postav mi nějakou dobu trvalo, než jsem se pořádně zorientovala, kdo je kdo, což představuje další mínus. Také se v ní nachází docela dost pravopisných chyb.

I když některé tato knížka vůbec nezaujala a má v mých očích své mínusy, nakonec se mi líbila. Zhltla jsem ji rychle a zkrátka mě bavila. Jednalo se o fajné oddechové čtení, takže já můžu doporučit :). Sice jsem už četla lepší kousky, ale i tak ji hodnotím pozitivně.

12 komentářů:

  1. Taková oddechovka. Já teď dočetla Pekárnu v Brooklynu a asi se začtu zase do nějaké romantiky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tu bych si taky chtěla přečíst :). Já miluji romantiky :D.

      Vymazat
  2. Mně se to jeví vztahově nějaké komplikované, ale na dovolenou by to možná špatná knížka nebyla

    OdpovědětVymazat
  3. Já se teď pustila do thrilleru Lháři, lháři - čte se to dobře, ale vypadá to, že to nebude čtení pro slabé povahy, tak se mi možná bude dobrý tip na něco nenáročného hodit. Děkuji, z tvého popisu mě kniha zaujala.
    Měj hezký den. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to by asi nebylo nic pro mě :D. Tak snad tě bude bavit, pokud se do ní pustíš :). Tobě taky přeji :).

      Vymazat
  4. Koukám, že knížky vybíráme stejně :D Případně pak dávám na doporučení od kamarádek. Mám radši trochu jiné žánry, ale na oddech si vybírám přesně něco takového pohodového. A ty pravopisné chyby, nedávno jsem se setkala s knihou, kde jich také bylo plno, tak nevím, co je to teď za nešvar, ale dřív se mi to moc nestávalo. Je to škoda, tak snad se to zas zlepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že s takovým vybíráním nejsem jediná :D. Taky se mi dřív nestávalo, že bych vídala tolik chyb...

      Vymazat
  5. Asi by mě taková oddychovka bavila, kdyby se mi dostala do ruky, ale cíleně bych si ji nekoupila :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  6. Někdy asi taková oddychovka přijde vhod 🤗🙂.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️