pondělí 23. srpna 2021

Borůvkový koláč s tvarohem a drobenkou

 Protože jsem dostala velkou dózu s domácím tvarohem, musela jsem ho nějak zpracovat, aby se nezkazil. Tak padla volba na tvoření a pečení v kuchyni. A musím uznat, že tento borůvkový koláč s tvarohem a drobenkou mi moc chutnal :).

Potřebujeme

Těsto

  • 130 g kokosové mouky
  • 40 g lněné mouky
  • 30 g vanilkového proteinu
  • 150 g bílého jogurtu
  • 3 vejce
  • 60 g erythritolu (nebo jiného sladidla)
  • mléko na zředění
Náplň
  • 2 vanilkové pudinky
  • 300 ml vody
  • 300 ml mléka
  • 400 g strouhaného tvarohu
  • borůvky
  • rum na ochucení
  • erythritol podle chuti + 2 lžičky do pudinku (nebo jiného sladidla)
Drobenka
  • 50 g jemných ovesných vloček
  • 50 g strouhaného kokosu
  • 25 g změklého másla
Nejprve si uvaříme pudinky ve vodě, mléce a erythrirolem (já použila směs erythritolu s vanilkou) a necháme vychladnout.

Mezitím si připravíme těsto. Oddělíme si žloutky od bílků a z bílků ušleháme tuhý sníh. Poté vyšleháme žloutky s cukrem, přidáme jogurt a zase prošleháme. Nakonec zašleháme ještě mouky s proteinem a podle potřeby doředíme mlékem. Nakonec vmícháme ušlehaný sníh a vlijeme do formy vystlané pečícím papírem.

Připravíme si drobenku smícháním strouhaného kokosu, ovesných vloček a másla.

Nakonec dokončíme náplň. Do vychladlého pudinku zašleháme tvaroh erythritol a trochu rumu. Poté přidáme borůvky a vymícháme. Náplň navrstvíme na těsto a nakonec  zasypeme strouhankou.

Pečeme na 200 stupňů na horní i dolní výhřev cca 15 minut, pak ztlumíme na 160 stupňů a zapneme dolní výhřev. Takto pečeme ještě zhruba 20 minut.

Těsto

Těsto vylité ve formě s pečícím papírem

Náplň

Náplň na těstě

Drobenka

Drobenka na náplni

Trošku jsem připekla drobenku

Do práce :)

A hezky doma :)




21 komentářů:

  1. Mňam! Všechno, kde jsou borůvky je vynikající 😍. Povedl se ti!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky miluji vše, kde jsou borůvky <3. Děkuji <3.

      Vymazat
  2. Wow! Tak tento koláč som nemala vidieť, hneď by som sa do neho pustila, haha :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  3. Miluji recepty. A tento koláč vypadá senzačně. Moc hezky sepsaný recept. Přehledný a napsaný tak, aby to mohl podle něj zvládnout každý. Super. Určitě vyzkouším. :)
    Katie S. (https://kulturnicek.blogspot.com/)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, to jsem ráda, že je vše srozumitelné :). Snad zachutná jako mně :D.

      Vymazat
  4. Vypadá to super, ale upřímně moc nemám ráda buchty, kde jsou borůvky ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam! Mám moc ráda moučníky s tvarohem :) A borůvky mám taky ráda :D Super recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám ráda tvaroh všude :). A borůvky taky :D. Děkuji :).

      Vymazat
  6. Borůvky miluju! Super recept:)

    OdpovědětVymazat
  7. Miluju koláče s drobenkou už od dětství! A tuto zdravou verzi musím zkusit! Úplně jsem dostala chuť, jak vidím ty fotky! :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že bude chutnat :). Mám taky ráda drobenku :).

      Vymazat
  8. Mňam, borůvky a tvaroh, to já můžu :) Taky mám hodně receptů s borůvkami :)

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá vláčně a chutně, budu muset vyzkoušet! :))

    OdpovědětVymazat
  10. To musím zkusit. Doma mám kokosovou mouku už nějakou dobu a nevím, co z ní tvořit. Borůvky jsem si během léta nějaké nasbírala, takže je aspoň využiju. Mňam :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se teď chci zaměřit na víc receptů z ní :). Snad bude chutnat :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️