pondělí 30. srpna 2021

Kari omáčka s nivou

 Původně jsem tento recept nechtěla zapisovat ani zveřejňovat, ale sám přítel říkal, ať si ho zapíšu, tak se o něj rovnou podělím i s vámi. Kari omáčku už jsem zkoušela na více způsobů, ale tento byl zatím očividně nejpovedenější, tak s vámi sdílím svůj recept :)

Potřebujete

  • 1 cibule
  • 200 g smetany na vaření
  • 500 ml mléka
  • 1 lžíce hladké mouky
  • 100 g nastrouhané nivy
  • kari koření
  • kurkuma
  • sůl, pepř
  1. Nejprve si oloupejte a na drobno nakrájejte cibuli. Nechte ji zesklovatět na oleji a pak k ní přidejte kari koření a kurkumu.
  2. Poté vlijte smetanu a povařte. V trošce mléka rozmíchejte mouku a vlijte k omáčce i se zbytkem mléka.
  3. Přidejte nastrouhanou nivu, dochuťte pepřem, solí a vařte do bodu varu.
  4. Podávejte s čím máte rádi, rýže, těstoviny :).
Tady už je po dni v ledničce, proto ten škraloup, ten se ale rozehřátím a rozmícháním ztratí :)

A porce s luštěninovými těstovinami :)


20 komentářů:

  1. Nivu a omáčku z nej mám neskutočne rada, no s kari som ju ešte nikdy neskúšala :) Ďakujem za tip!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  2. Kari zrovna moc nemusím, jen vyjimečně si dám něco s kari, ale přítel to miluje, tak bych mu to mohla zkusit uvařit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, ne každý má vše rád :). Tak uvidíš, třeba mu to zachutná :).

      Vymazat
  3. Kari omáčku miluju (obvykle ji dělám s kokosovým mlékem), nivu miluju taky. Ale nikdy mě nenapadlo tyto dvě věci spojit. Věřím, že to byla mňamka! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S kokosovým mlékem jsem myslím také jednou kari omáčku zkoušela :). S tou nivou je to dobré :).

      Vymazat
  4. Nenapadlo by mě zkombinovat kari a nivu, zní to dobře :)

    OdpovědětVymazat
  5. Sakra mňam, kari naprosto miluji! :) Přesně takové recepty se hodí do přicházejícího podzimu, určitě někdy vyzkouším! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, s podzimem hezky souzní :). Snad bude chutnat :).

      Vymazat
  6. Kari s nivou mě nikdy nenapadlo, ještě tě že tvůj budoucí manžel přemluvil a my nepřišli o tuto dobrotu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to skvěle! Kari omáčku mám moc ráda, ale nedávám do ní nivu, tu mám raději na chlebu nebo bagetce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu :). Já toto jen tak zkusila a nebylo to špatné :).

      Vymazat
  8. Já mám kari moc ráda, ale moc si ho nedovedu představit v kombinaci s nivou ;) Plus si teda nejsem jistá, jestli by mi to jedl přítel, ten většinu sýrů vůbec nejí ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tahle kombinace zní sakra dobře, už proto že kari miluju. Nenapadlo by mě to zkombinovat. Určitě někdy zkusím. Taky píšu blog, najdeš tu inspiraci na chutně recepty, střípky ze života a tipy na výlety. Budu ráda když se staneš pravidelným čtenářem, případně zanechás komentář. ♥ fitfoodhealthy95.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  10. Kari omáčku a vlastně všechno s kari mám moc ráda, ale spojit kari a nivu dohromady mě nikdy nenapadlo 🙂. Omáčka vypadá moc dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zajímavá a dobrá kombinace :). Děkuji :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️