čtvrtek 9. září 2021

Piškotový koláč s tvarohem a želé

 Dneska mám pro vás takový ještě trochu léto připomínající recept. Jedná se o zdravější verzi piškotového koláče s tvarohem, ovocem a želé. Možná se jeho příprava může zdát poněkud složitější, ale opak je pravdou a zákusek je hotovy cobydup :).

Potřebujeme

Těsto
  • 2 vejce + 1 bílek
  • 45 g erythritolu (nebo cukru krystal)
  • 60 g kokosové mouky
  • 35 g lněné mouky
  • 20 g celozrnné mouky
  • 1/2 kypřícího prášku
  • 150 ml mléka
  • 10 ml oleje
Krém
  • 250 g tvarohu ve vaničce
  • 50 g čistého žervé
  • erythritol dle chuti
  • jahodová marmeláda na potření
Želé
  • 1 balíček dortového želé (jahoda)
  • jahodový kompot
  1. Nejprve si připravíme těsto vyšleháním žloutků se 40 g erythritolu a z bílků a zbývajících 5 g erythritolu vyšleháme tuhý sníh.
  2. Ke žloutkům zašleháme mouky, kypřící prášek a nakonec i mléko s olejem.
  3. Pomalu přidáváme sníh z bílků a vytvoříme těsto, které naneseme do formy vystlané pečícím papírem.
  4. Pečeme na 180 stupňů zhruba 10–15 minut, kontrolujeme špejlí. Těsto necháme vychladnout.
  5. Mezitím si připravíme krém smícháním všech surovin.
  6. Vychladlé těsto propícháme vidličkou a potřeme marmeládou a krémem.
  7. Vytvoříme si želé podle návodu z prášku a šťávy z kompotu.
  8. Jahody nakrájíme a navrstvíme na krém, poté zalijeme hotovým želé.
  9. Necháme ztuhnout v lednici a můžeme dlabat.
Upečený piškot

Natřeme marmeládou

Poté naneseme krém

Jahodová vrstva

A nakonec želé a nechat ztuhnout

Doufám, že se vám recept líbí a já přeji dobrou chuť :).

22 komentářů:

  1. To vypadá krásně😍 a zajímalo by mě, kde se kupuje lněná mouka, to asi běžně v obchodě nebude, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Ve zdravé výživě, ale viděla už jsem ji třeba i v Globusu nebo Albertu :).

      Vymazat
  2. Ten vyzerá veľmi chutne. Moje deti veľmi tvaroh nemusia ale sebe ho môžem spraviť :D

    NOVÝ ČLÁNOK TU

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam! Miluju vše, kde je piškotové těsto 😍.

    OdpovědětVymazat
  4. Miluju želé na koláčích, mně to evokuje léto z dětství, mamka ráda takové koláče pekla :) Baví mě tyhle zdravější verze klasického pečení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky ráda želé :D. To jsem ráda, že tě to baví :).

      Vymazat
  5. No léto z něj úplně volá ❤️ škoda, že už je sezóna jahod za námi :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. No trošku mi to přijde časově náročné, ale když píšeš, že je to cobydup.. vypadá to moc dobře :) Mňam!

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam, to vypadá fakt dobře ♥ Hned bych si dala!

    Lucy Villain
    kulturnicek.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Dezert bych si dala, jen bez želé, to v zákuscích moc nemusím :) Ale vypadá skvěle ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, každý má něco, co moc nemusí :D. Děkuji <3.

      Vymazat
  9. Takové dezerty mám moc ráda! Hodí se spíše na léto a moc ráda je jím hodně vychlazené! :D :)

    OdpovědětVymazat
  10. Mňam, mám tyhle typy dezertů se želé ráda, jen nesnáším jiné jahody než čerstvé, takže bych musela použít jiné ovoce anebo si je tam dodat každý den čerstvé, ale to by mi nevadilo :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️