pondělí 6. prosince 2021

Mikuláš v kuchyni

Protože je dnes Mikuláš, ale jak všichni dobře víme, tak ho slavíme o den dříve, chci vám dnes ukázat, jaké se dají vykouzlit dobroty v jeho tematice. V kuchyni si jde vyhrát opravdu se vším :D. Tak hurá na mikulášské dobroty!

  Slané dobroty

Nejprve začnu něčím dobrý na zub ve slané verzi. Jsou to jen takové drobnosti, které máte hotové za chviličku, ale zase upozorňuji, že je s nimi trošičku piplačka.

Jako první vám ukážu tyto mikulášské vejce natvrdo. Vlastně stačí uvařit vajíčka, rozpůlit pomocí kečupu na párátku do žloutku nakreslit oči. Mikulášská čepice je vytvořena z vyříznuté červené papriky do tvaru trojúhelníku a dozdobená šunkovým křížem.

Další kousek našeho slaného menu jsou mikulášské jednohubky. Pečivo nakrájené pro jednohubky namažeme tím, co máme rádi a ozdobíme opět čepicí s křížem vytvořenou z papriky a šunky (stejně jako u minulé dobroty). Hlavu Mikuláše nám tady vytvoří pouze jedno kolečko vajíčka s očima z kečupu.

 Sladké dobroty

A teď hurá na nějakou tu sladkou tečku mikulášského večera a pohoštění. Tady už bude potřeba trochu více času, protože mám pro vás tipy na pečenou dobrotu, nepečenou déle trvající mňamku, ale taky jednu zdravou rychlovku.

Tou nejrychlejší zdravou pochoutkou jsou tyto mikulášské špízy z ovoce. Zde stačí mít po ruce jablka, mandarinky, hřebíček a párátka. Z jablek vytvoříme čepici s křížem a hlavičku, do které zabodneme 2 hřebíčky jako oči. Na dozdobení nám poslouží měsíčky z mandarinek.


Další chod jsou tito andělíčci alá včelí úlky. Tady budete potřebovat více času, abyste si vytvořili základ, tedy včelí úlky (já je dělala podle tohoto receptu, který jsem vám přidávala loni). Doporučuji si je udělat třeba den předem, protože pak už zbývá je jen naaranžovat do andělského kabátku. K tomu stačí mít po ruce mandlové plátky jako křidýlka a na hlavičky jsem použil rozinky v jogurtu a carobu. Vše jsem připevnila pomocí nutely.


A poslední sladká tečka dnešního menu jsou čertovské muffiny. Upekla jsem je podle tohoto receptu, který jsem vám tady už přidávala. Udělala jsem kakaovou verzi bez kousků čokolády a po upečení se je snažila naaranžovat jako čertíky. Použila jsem šlehačku, mandlové lupínky, rozinky, rozinky v carobu a jogurtu a roztopenou čokoládu.


To by bylo k mikulášskému menu vše. Zkoušíte taky nějaké tematické dobroty? :)

16 komentářů:

  1. To mě nikdy nenapadlo, takhle chystat nějaké dobroty na Mikuláše 😍 za mě nejlepší andělské včely ulky, které doma milujeme 😋

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to letos zkoušela poprvé :). Taky máme rádi úlky <3.

      Vymazat
  2. Tak to je pecka! Miluju tématické věci a na Mikuláše mě upřímně nikdy nenapadlo něco vychystávat, ale pro příští rok se inspiruju :)

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní kousky, jsi moc šikovná! Hezké nejen na pohled, ale určitě i chuťově :)

    OdpovědětVymazat
  4. No tak to je naprosto boží! To by mě nikdy nenapadlo, vytvořit takové dobroty na Mikuláše 🙈. Moc se ti to povedlo a ty čertovské muffiny jsou boží! 🥰

    OdpovědětVymazat
  5. Ježiš, to je krásný! Ty jsi tak nápaditá a tvořivá, hrozně se mi líbí ty ovocné špízy, miluju ovoce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hledám všude možně inspiraci a baví mě pak takové tvoření :).

      Vymazat
  6. To je moc hezké! :) Mně nenapadlo něco takového dělat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Já na to taky přišla letos poprvé :D.

      Vymazat
  7. Bože, to je tak roztomilý nápad! :D Hned bych vše snědla! :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️